یکشنبه 13 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه مطبوعاتی برنامه نظارت بر حمايت از مدافعان حقوق بشر درباره حبس های طولانی مدت چندين فعال سنديکايی در ايران

ايران:
چندين فعال سنديکايی به حبس های طولانی محکوم شدند
يک فعال سنديکايی به مرخصی آمد

http://www.fidh.org/several-unionits-sentenced-to?var_mode=calcul
پاريس ـ ژنو، ۱۱ آذر ۱۳۹۰ ـ برنامه نظارت بر حمايت از مدافعان حقوق بشر، برنامه مشترک «فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر» (FIDH) و «سازمان جهانی مبارزه با شکنجه» (OMCT)، نگرانی بسيار عميق خود را از ادامه بازداشت خودسرانه چندين فعال سنديکايی و مدافع حقوق بشر در ايران ابراز می کند و در عين حال از مرخصی ابراهيم مددی، نايب رييس سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، استقبال می نمايد.
چندين فعال سنديکايی و مدافع حقوق بشر اخيرا در ايران به حکم های ناعادلانه زندان محکوم شده اند و بعضی ديگر در بازداشت خودسرانه و اغلب در شرايط وحشتناک به سر می برند که تنها به قصد تنبيه فعاليت های برحق حقوق بشری آنها و در تداوم سرکوب جامعه مدنی ايران است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وضع سلامتی رضا شهابی، خزانه دار و عضو هيات مديره سنديکای کارگران شرکت واحد که پس از دستگيری در ۲۲ خرداد ۱۳۸۹، ۱۸ ماه بدون محاکمه در بازداشت به سر برده، در چند روز گذشته با شروع اعتصاب غذا در اعتراض به محروميت از رسيدگی پزشکی و بی توجهی به بيماری او رو به وخامت رفته است. براساس اطلاعات دريافتی، حکومت به قصد درهم شکستن او به بازداشت او ادامه می دهد و رسيدگی پزشکی را از او دريغ می نمايد. آقای شهابی اخيرا به علت درد گردن و پشت به بيمارستان منتقل شد و دکترها پس از انجام ام آر آی تشخيص دادند که وضع چندين مهره گردن او بدتر شده و بايد تحت عمل جراحی قرار بگيرد و پس از آن او بايد شش ماه استراحت کند؛ در صورت بستری نشدن در بيمارستان، ممکن است طرف چپ او فلج شود. اما مسئولان زندان هنوز اقدامی نکرده اند. به علاوه، خانواده او گويا از ۲۹ آبان به بعد اجازه ملاقات با او را نداشته اند و هيچ اطلاعی در باره سلامتی او دريافت نکرده اند.
چندين فعال سنديکايی ديگر نيز اخيرا محکوم شده اند، به ويژه آقايان علی نجاتی، شاهرخ زمانی، محمد جراحی، نيما پوريعقوب، ساسان واهبی وش و بهنام ابراهيم زاده.
آقای علی نجاتی، رييس پيشين هيات مديره سنديکای مستقل کارگران شرکت نيشکر هفت تپه پس از اين که به خاطر فعاليت های سنديکايی خود در فروردين ۱۳۹۰ در شعبه ۱۳ دادگاه انقلاب اسلامی اهواز محکوم شد، از تاريخ ۲۱ آبان ۱۳۹۰ يک سال محکوميت خود را در زندان دزفول شروع کرد. او پيشتر شش ماه نيز به همين اتهام در زندان بود و در پی آن پس از ۲۵ سال کار اخراج شده بود. بر اساس گزارش ها، دکترها به علت جراحی اخير قلب شرايط او را برای گذراندن حبس مناسب نمی دانند.
محکوميت شاهرخ زمانی، عضو هيات موقت بازگشايی سنديکای نقاشان که در تاريخ ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ دستگير شد، به ۱۱ سال زندان؛ محمد جراحی، فعال سنديکايی و عضو «کميته پيگيری برای ايجاد تشکل های کارگری» که در تاريخ ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ دستگير شد، به ۵ سال زندان؛ نيما پوريعقوب و ساسان واهبی وش، فعالان دانشجويی، به ترتيب به ۶ سال و ۶ ماه زندان، به اتهام های «تبليغ عليه نظام» و تشکيل گروه مخالف نظام يا عضويت در آن، در تاريخ ۳۰ آبان ۱۳۹۰ در دادگاه تجديد نظر تاييد شد.
سرانجام، بهنام ابراهيم زاده، فعال سنديکايی و عضو «کميته پيگيری برای ايجاد تشکل های کارگری» و فعال حقوق کودک، که در ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ دستگير و بعدا به ۲۰ سال زندان محکوم شده بود، در اوايل آبان ۱۳۹۰ در دادگاه تجديد نظر به اتهام «اجتماع و تبانی عليه نظام» به پنج سال زندان محکوم شد.
برنامه نظارت از آزادی ابراهيم مددی به شکل مرخصی از زندان اوين در تاريخ ۸ آذر ۱۳۹۰ به عنوان نکته ای مثبت استقبال می نمايد. او برای گذراندن حکم ۵/۳ سال زندان که به اتهام کاذب «به خطر انداختن امنيت ملی» در آذر ۱۳۸۷ صادر شده بود، به زندان رفته بود.
برنامه نظارت از حکومت ايران به تاکيد می خواهد به اقدام های آزار و اذيت خود عليه مدافعان حقوق بشر پايان دهد، فورا و بدون قيد و شرط آن عده از ايشان را که در حال حاضر در ايران در بازداشت هستند آزاد نمايد، و به طور کلی اعلاميه سازمان ملل در باره مدافعان حقوق بشر، اعلاميه جهانی حقوق بشر و معاهده های بين المللی حقوق بشر را که ايران به تصويب رسانده است، رعايت کند.
تماس برای اطلاعات بيشتر:
E-mail: Appeals@fidh-omct.org
For further information, please contact:
• OMCT: Delphine Reculeau : + ۴۱ ۲۲ ۸۰۹ ۴۹ ۳۹
• FIDH:Karine Appy / Arthur Manet : + ۳۳ ۱ ۴۳ ۵۵ ۲۵ ۱۸
--------------------------
جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران: lddhi@fidh.net


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016