یکشنبه 13 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تکه پرانی موسوی خوئینی به جنتی: دو چیز در این دنیا باقی میماند یکی نام نیک، و دیگر آیت الله جنتی!

به گزارش خبرنامه گویا در مورد شرکت اصلاح طلبان در انتخابات آینده در سایت رسمی سید محمد موسوی خوئینی سوال جوابی منتشر شده است.

بر این اساس سوال کننده پرسیده: اگر به فرض اقای جنتی برای مانور سیاسی و پر رنگ جلوه دادن انتخابات پیش رو، صلاحیت تعدادی از کاندیداهای اصلاح طلب را تایید کند، انوقت نظرتان چیست؟ با توجه به اینکه حتی با ورود انها به مجلس هم چیزی عوض نمیشود، فکر نمیکنید نظر شما در جهت تایید انتخابات فرمایشی است، و منجر به مشارکت بیشتر مردم میشود؟

اصلاحات فراتر از قضیه انتخابات است

موسوی خوئینی از روحانیون برجسته جریان اصلاح طلب پاسخ داده: اولاً قرار نیست که همه چیز یکباره عوض شود ، قرار نیست انقلاب دیگری رخ دهد، سخنی کارشناسانه است که میگویند یک نسل دو بار انقلاب نمی کند.

وی در ادامه گفته:

ناگفته نماند که از زمانی که آقای احمدی نژاد وارد صحنه سیاسی کشور در سطح ملی شده اند هر چند وقت یکبار یک انقلاب رخ میدهد! پیروزیشان در انتخابات ریاست جمهوری رایک انقلاب خواندند، نهم دیماه مجدداً یک انقلاب دیگری رخ داد ویک نشریه هم در حد و اندازه آن وبا همان نام منتشر میشود، در همین چند روز پیش هم با حمله به سفارت انگلیس انقلاب دیگری اتفاق افتاد!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از این قبیل انقلاب های یکبار مصرف اگر عبور کنیم، همانطور که در بالا عرض کردم قرار نیست انقلاب دیگری رخ دهد ما طرفدار اصلاحاتیم واصلاحات یک امر تدریجی است وصبر وحوصله وبردباری نیاز دارد،
مسئله اصلاحات فراتر از قضیه انتخابات است که چند نفر از اصلاح طلبان به مجلس بروند یا نروند، نه با رفتنشان به اصلاحات ضربه می خورد ونه با نرفتنشان اصلاحات به جلو میرود آنچه مسلم است اصلاح طلبان در انتخابات سال جاری مجلس با تابلوی اصلاح طلبی وارد نخواهند شد، این را همه مردم میدانند، حاکمیت هم همانطور که پیشتر نوشتم از اصلاح طلبان عبور کرده است واز حضور آنان در انتخابات استقبال نمیکند وحاکمیت هم اگر یک کار خوب در باره اصلاح طلبان کرده باشد همین است که راه را برای ورود اصلاح طلبان به چنین مجلسی بسته است، واما افراد مستقلی که به تفکر اصلاح طلبی باور دارند عرایض ما را هم شنیده ودیده اند وهم اوضاع کشور را می بینند وهم خطر هائی که کشور را تهدید می کند بهتر از من می دانند با همه این احوال اگر خود تصمیم بگیرند که در انتخابات شرکت کنند ما آنان را ملامت نمیکنیم ومخالفت نداریم.

مردم اما تا کنون نشان داده اند که از ما رشیدتر وهوشیارترند وبهتر از ما همه آنچه را که عرض کردم میدانند، آنان خود میدانند که با چنین انتخاباتی چگونه برخورد گنند.

آخرین نکته این که فرصت انتخاباتی برای کسانی که میخواهند وارد انتخابات شوند تمام شده است تأیید آیت الله جنتی وحتی اگر نامه فدایت شوم هم برای اصلاح طلبان بنویسند دیگر نتیجه ای ندارد چون فرصت تمام شده است . البته این تنها یک سوء ظنی بود از بنده در باره آیت الله جنتی والّا من میدانم که دامن آقای جنتی منزّه است از این که اصلاح طلبان را برای ورود به مجلس وحتی برای ورود به بهشت تآیید بفرمایند.

برای انبساط خاطر جناب جنتی ضرب المثل جدیدی شنیده ام که خدمت دائم الوجودشان عرض میکنم : (دو چیز در این دنیا باقی میماند یکی نام نیک، و دیگر آیت الله جنتی).


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016