چهارشنبه 23 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار جلالی رئيس سازمان پدافند غيرعامل: جابجايی مراکز غنی‌سازی در صورت نياز، مهر

رئيس سازمان پدافند غيرعامل با بيان اينکه آسيب پذيری ما هم اکنون در حوزه هسته‌ای به حداقل رسيده است، گفت: اگر شرايط ايجاب کند مراکز غنی سازی اورانيوم را به جاهای امن تر منتقل می کنيم.

سردار سرتيپ غلامرضا جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر، درخصوص ايمنی تاسيسات هسته ای جمهوری اسلامی ايران، اظهار داشت: با ايمن سازی‌هايی که در سطوح مختلف مانند ايمن سازی زيرساختها، ايمن سازی سايبری و همچنين تفکيک حوزه‌های خطر از يکديگر انجام شده است به نوعی به يک بازدارندگی دست يافته ايم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد براينکه بخشی از اقدامات سازمان پدافند غيرعامل اقدامات دفاعی است، گفت: اگر آمريکائيها و اسرائيلی ها می توانستند به تاسيسات هسته ای ما حمله کنند و به آن ضربه بزنند قطعا تاکنون اين کار را انجام داده بودند.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل با بيان اينکه آسيب پذيری ما هم اکنون در حوزه هسته ای به حداقل رسيده است، گفت: البته اگر شرايط ايجاب کند مراکز غنی سازی اورانيوم را به جاهای امن تر منتقل می کنيم.

وی همچنين در مورد ايمنی نيروگاه اتمی بوشهر گفت: يکی از مواردی که می تواند امنيت نيروگاه اتمی بوشهر را تامين کند پروتکل ها و قوانين بين المللی است که منع حمله به اين نوع مراکز را در بر می گيرد.

جلالی محل قرارگيری نيروگاه اتمی بوشهر را از جمله موارد ايجاد بازدارندگی جهت حمله به اين نيروگاه به شمار آورد و افزود: به دليل اينکه نيروگاه اتمی بوشهر در منطقه مرزی کشور واقع شده است لذا هر گونه تهاجمی عليه آن موجب به خطر افتادن امنيت و سلامت کشورهای همسايه می شود.

وی در خصوص تهديد سايبری اين نيروگاه از سوی دشمنان انقلاب اسلامی نيز گفت: باتوجه به اينکه يک تهديد سايبری را سال گذشته نسبت به تاسيسات هسته ای خود تجربه کرديم و توانستيم به آن پاسخ دهيم بنابراين الان هم می توانيم اين کار را انجام دهيم.

اقدامات سازمان پدافند غيرعامل در مواجهه با سومين ويروس جاسوسی

رئيس سازمان پدافند غيرعامل در بخش ديگری از گفتگوی خود با مهر در خصوص اقدامات سازمان پدافند غيرعامل برای کشف، شناسايی و مقابله با سومين ويروس جاسوسی رايانه ای پس از "استاکس نت" و "استارس" که موسوم به "دوکو" است، گفت: در بدو امر گزارش اوليه ويروس جاسوسی "دوکو" را از شرکت "سيمانتک" که يک شرکت آنتی ويروسی است دريافت نموديم و بعد از آنکه جستجوی اوليه انجام داديم متوجه شديم که خوشبختانه اين ويروس در سيستم نرم افزاری دستگاه های اجرايی کشور منتشر نشده است.

وی اضافه کرد: پس از آن با انجام نمونه برداری از اين ويروس جاسوسی رايانه ای موفق به ساخت آنتی ويروس آن شديم که اين آنتی ويروس را در اختيار افراد ذيربط قرار داديم تا با اين ويروس مقابله کنند و به پاکسازی مراکز آلوده بپردازند.

جلالی با بيان اينکه درحال حاضر آزمايشگاه مرجع تشخيص ويروس ها و بدافزارهای رايانه ای در مرکز دفاع سايبری وزارت دفاع تشکيل شده است، درباره تعامل اين مرکز با مرکز "ماهر" - مرکز مديريت امداد و هماهنگی عمليات رخدادهای رايانه ای- که هم اکنون در وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات فعاليت می کند، گفت: همه آزمايشگاههای کشف و شناسايی ويروسها و بدافزارهای رايانه ای بايد زير نظر آزمايشگاه مرجع وزارت دفاع فعاليت کنند.

وی در پايان تصريح کرد: ارتباط ما با وزارت ارتباطات هماهنگ و همسو است و به نوعی يک تقسيم کاری صورت گرفته است و خوشبختانه تداخل کاری در اين زمينه وجود ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016