یکشنبه 4 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری: شورای نگهبان به اتهام عضويت در ستاد موسوی و کروبی، کسی را رد صلاحيت نکند، خبرآنلاين

مجلس - نماينده تهران از اصلاح​طلبان خواست تا در انتخابات آينده شرکت کنند و حضورشان را به تحقق مطالبات از انتخابات گذشته مشروط نکنند.

به گزارش خبرآنلاين، علی مطهری که نطق امروزخود را به انتخابات پيش رو و الزامات آن اختصاص داده بود، با بيان اينکه انتخابات مجلس نهم در شرايط ويژه داخلی و خارجی کشورمان از اهميت زيادی برخوردار است، ادامه داد: انتخاباتی پرشور، مثلا با ميزان مشارکت ۷۰ درصدی می​تواند دشمنان را از تحريم بيشتر ايران منصرف کرده و حمله نظامی را از مخيله​اشان خارج کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او که معتقد بود اين انتخابات يک فرصت طلايی برای نظام است تا وضعيت داخلی و خارجی خود را سامان داده و دشمن را ناکام کند، افزود: اين مهم نياز به تدبير توام با حکمت دارد که از اين فرصت استفاده کنيم. همه ما در مقابل يک آزمايش بزرگ قرار داريم. آيا آن را عامل وحدت قرار می دهيم يا تفرقه و سست کردن پايه​های نظام؟ آيا از حضور ملتزمين به انقلاب در اين انتخابات استقبال می​کنيم يا سياست پياده کردن افراد از قطار انقلاب را ادامه می​دهيم؟ جذب حداکثری را به فرموده رهبری ملاک عمل خود قرار می​دهيم يا اينکه خودمان را «انقلابی» اصيل خوانده و ديگران را ساکتين فتنه می​خوانيم تا از کاسبين فتنه شويم؟

گزيده نطق وی را در ادامه بخوانيد:

· آيا می خواهيم مجلسی مقتدر در مقابل استبداد دولت​ها تشکيل دهيم يا مجلسی هموار کننده استبداد دولت​ها؟

· بايد نمايندگان واقعی مردم وارد مجلس شوند نه کسانی که با قدرت و ثروت قصد ورود به مجلس را دارند. حضور با فهرست و حمايت از فهرست​های انتخاباتی علاوه بر اينکه باعث نفوذ برخی افراد می​شود، کاری غير اصولی است و موجب ضعف نظارت مجلس بر دولت می​شود.

· تاکيد دارم که ما به عملکرد درست و عادلانه شورا ی نگهبان لازم داريم که از سخت​گيری بی جا خودداری کند. مبادا اين شورا کانديدايی را به صرف عضويت در ستاد انتخاباتی آقايان موسوی و کروبی يا معترض بودن به انتخابات گذشته رد صلاحيت کند! فقط آشوبگران خيابانی و آنها که به اموال عمومی ضرر زدند مستحق رد صلاحيت هستند. چرا که برخی ناخواسته وارد بحران شدند.

· اصلاح​طلبان مسائل انتخابات گذشته را با انتخابات پيش​رو خلط نکنند و مشروط به تحقق مطالباتشان در انتخابات گذشته، به اين عرصه وارد نشوند. اصلاح​طلبان با شرکت در انتخابات آتی، مطالبات خود را در اين انتخابات پيگيری کنند و برای مبارزه با دشمن خارجی و مقابله با هر تهديد نظامی وارد عمل شوند. خوشبختانه اصلاح​طلبان اين رشد فکری را دارند که منافع نظام را به منافع خود ترجيح دهند.

· هنگامی که اميرالمومنين از حق خلافت خود پس از رسول​الله گذشت تا اسلام بماند، چرا ما از برخی مطالباتمان برای تقويت نظام و نااميدی دشمن نگذريم؟ لازم است که دشمن را از تحريم اقتصادی و حمله نظامی به کلی نااميد کنيم.

· دولت گفته به زودی اجرای گام دوم هدفمندسازی را اجرايی می​کند.از نمايندگان می​خواهم تا اين موضوع را بررسی کنند و اگر اين کار امکان پذير نيست، بويژه به اين دليل که شائبه انتخاباتی بودن اين کار نيز حس می شود، از وظيفه نظارتی خود استفاده کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016