دوشنبه 5 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توافق سازمان ملل و عراق در مورد اسکان ناراضيان ايرانی، صدای آمريکا

سازمان ملل متحد و دولت عراق توافقی را امضا کردند که به موجب آن ۳۴۰۰ ناراضی ايرانی ساکن در اردوگاهی در شمال عراق، در حاليکه وضعيت پناهندگی آنها مشخص می شود، به مکان ديگری، منتقل خواهند شد.

در بيانيه روز يکشنبه دفتر نمايندگی سازمان ملل در بغداد گفته شده که اين توافق نقشه راهی را تعيين می کند تا ساکنان اردوگاه اشرف به محلی موقت، انتقال پيدا کنند. بيانيه جدول زمانی مشخص نکرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، گفت که ساکنان اردوگاه اشرف به پايگاه سابق ارتش آمريکا - کمپ ليبرتی - در نزديکی فرودگاه بين المللی بغداد، منتقل خواهند شد. خانم کلينتون با استقبال از اين طرح، آن را نشاندهنده «پيشرقت چشمگير برای حل و فصل مسأله» توصيف کرد.

کميسيون عالی پناهندگان سازمان ملل متحد که بر تلاشهای جابجايی ساکنان کمپ اشرف نظارت دارد، هيئتی را برای بررسی تقاضاهای پناهندگی - پيش از جابجايی احتمالی ساکنان به کشور سوم - به «کمپ ليبرتی» اعزام خواهد کرد.

نوری المالکی، نخست وزير عراق، هفته گذشته مهلت بستن اردوگاه اشرف را که دولت عراق به مثابه چالشی به حاکميت خود تلقی می کند، به مدت شش ماه، تمديد کرد. پيشتر قرار بود اين کمپ در پايان سال جاری ميلادی، بسته شود.

همچنين روز يکشنبه ارتش عراق اعلام کرد دو بمبگذاری، اردوگاه اشرف را که در ۶۵ کيلومتری شمال بغداد قرار دارد، به لرزه در آورد. هيچگونه تلفات احتمالی گزارش نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016