جمعه 9 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون سياسي پيشين سپاه: در صورت حمله نظامي، پاسخ آمريکا را خواهيم داد، ایسنا

مشاور سياسي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: در صورت حمله نظامي آمريکا به ايران از همان نقطه‌اي که به سمت کشور ما شليک کند، پاسخ خواهيم داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) سردار يدالله جواني در جمع بسيجيان مشهد الرضا(ع) اظهار كرد: وقتي فتنه 88 در کشور عملياتي شد، حوادث تلخ و ناگواري در کشور رخ داد و دشمنان ملت و جريان‌هاي ضدانقلاب بر اين باور شدند که آخرين حرکت عليه جمهوري اسلامي ايران خواهد بود.

وي افزود: دشمنان ملت تصور مي‌کردند که با حوادث فتنه سال 88، در سال 89 خبري از جمهوري اسلامي نخواهد بود؛ چراکه دشمنان به چنين جمع‌بندي رسيده بودند.

وي با اشاره به اين‌که «مقام معظم رهبري فتنه سال 88 را به عنوان يک بيماري تلقي کردند»، خاطرنشان كرد: حرکت عظيم مردم در 9 دي 88 اين بيماري را معالجه و درمان کرد.

معاون سياسي پيشين سپاه با بيان اين‌که «اگر بخواهيم بدانيم که چگونه فته 88 در کشور ايجاد شد، بايد به يک مقدماتي پرداخت» تصريح کرد: مجموعه‌اي که فتنه 88 را شکل داد جبهه‌اي از سه جريان بود که اين جريانات نه موضع داشتند و نه رقابتي، بلکه فعاليت‌هاي‌شان متمايز يکديگر بود و دست به دست هم دادند و يک توطئه سنگيني عليه نظام اسلامي طراحي و عملياتي کردند.

وي دشمنان خارجي ملت با محوريت مثلث شوم آمريکا و انگليس و رژيم صهيونيستي را يک جريان از جبهه شکل‌گيري فتنه 88 در کشور دانست و يادآور شد: جريان دوم شکل‌گيري فتنه جريان ضدانقلاب نظير سلطنت‌طلب‌ها، منافقين، گروه‌هاي چپ‌گراي مارکسيست و وهابي‌ها و بهايي‌ها بودند که از ابتداي انقلاب تاکنون با نظام دشمني دارند.

وي جريان سوم را جرياني دانست که برخي از آن‌ها در مبارزات همراه امام(ه) بودند و افزود: اين جريانات در فتنه 88 در کنار آمريکايي‌ها و اسراييلي‌ها و سلطنت طلب‌ها، منافقين، وهابي‌ها و بهايي‌ها قرار گرفتند.

جواني با اشاره به اين‌که «برخي از سران جريان سوم در نظام اداري کشور داراي مسووليت بودند» ادامه داد: آقاي موسوي 8 سال رييس دولت، آقاي خاتمي 8 سال رييس‌جمهور کشور و آقاي کروبي در دو دوره 8 ساله رييس مجلس و امير الحاجي و نماينده امام(ره) در بنياد شهيد بود.

وي با تاکيد بر اين‌که «فتنه 88 بزرگترين و پيچيده‌ترين توطئه عليه انقلاب و نظام اسلامي کشور بود»، يادآور شد: اين توطئه پس از جنگ 8 ساله پيچيده‌تر و بزرگتر بود؛ چراکه ما در جنگ 8 ساله يک دشمن آشکار به سرزمين ايران داشتيم و مردم هم در برابر اين تهاجم دفاع کردند. فتنه 88 در فضاي جنگ نرم شکل گرفت، در فضايي با برخورداري از دستگاه‌هاي تبليغاتي وسيع و گسترده دشمنان شکل گرفت و تمام تلاش‌شان اين بود که خود را ملت ايران معرفي و خود را به عنوان ملت در صحنه حضور يابند و با ملت و رهبري و ولايت مقابله کنند و صحنه‌اي را به وجود آورند که نتوان تشخيص داد حق با چه کسي است، کساني که دم از امام(ره) و حقوق ملت و مطالبات مردم مي‌زدند و نظام اسلامي را متهم به تقلب مي‌کردند.

وي با اشاره به اين‌که «اوج بصيرت ملت ايران در 9 دي بود» ادامه داد: مردم ايران با حرکت عظيم خود در 9 دي سال 88 دست رد به سينه فتنه گران و دولت‌هاي غربي زدند.

جواني با تاکيد بر اين‌که «کساني که مي‌خواهند پاسدار انقلاب باشند بايد بصيرت‌افزايي و آسيب‌شناسي داشته باشند» يادآور شد: هر انقلابي داراي دو نوع دشمن اوليه و ثانويه است و تجربه تاريخي نشان مي‌دهد که دشمنان اوليه؛ کشورهايي همانند آمريکا هستند که خطرناک نيستند ولي دشمنان ثانويه براي انقلاب خطرناک هستند که همان افراد ضعيف‌الايمان و تجديد نظرطلبي هستند که از انقلاب ريزش پيدا کرده‌اند و به فرموده مقام معظم رهبري انقلابيون فرسوده و پشيمان از مبارزه مي‌باشند.

وي تاکيد کرد: دشمنان ثانويه کشور اگر روزي با انقلاب و امام(ره) بودند، امروز ديگر انقلابي نيستند و مسيرشان را از انقلاب جدا کرده‌اند و مي‌خواهند انقلاب را به نام خود بربايند.

وي با اشاره به اين‌که «در همان ابتداي انقلاب افرادي بودند که مي‌خواستند انقلاب را بربايند»، به بيانات امام(ره) اشاره و تصريح کرد: امام(ره) جلوي اين افراد را گرفتند و فرمودند که نبايد انقلاب به دست نااهلان بيفتد؛ چراکه مي‌دانستند هدف از ربايش انقلاب توسط آنان خارج کردن انقلاب از مسير اصلي خود بود.

معاون سياسي پيشين سپاه با اشاره به اين‌که «دشمن قصد دارد تا با نفوذ در بين نيروهاي انقلابي ضعيف‌الايمان به نظام ضربه بزند» ادامه داد: يکي از اين افراد آقاي منتظري بود که امام(ره) در شش فرودين 68 از قائم مقامي رهبري برکنارش کردند، آقاي منتظري فردي بود که به گفته امام(ره) حاصل عمرشان بود و آخر هم خون به دل امام(ره) کرد.

وي با تاکيد بر اين‌که «خطر اصلي هر انقلابي، ريزش‌هاي نيروهاي انقلابي است» افزود: به گفته امام(ه) ملاک حال حاضر افراد است و بايد با بصيرت نسبت به حال حاضر مسوولان داشته باشيم تا بدانيم که در مسير انقلاب هستند يا نه.

وي با بيان اين‌که «اصلاح‌طلبان قصد داشتند انقلاب را از مسير اصلي خود خارج کنند و شعارهايي نظير جامعه مدني و توسعه سياسي و اصلاحات سر دادند» بيان کرد: براي اين‌که اصلاح‌طلبان انقلاب را از مسير خود خارج کنند، از همان ابتدا به دشمنان اوليه خود پيام دادند که ما آماده هستيم و دست به سوي آنان دراز کردند.

جواني با اشاره به اين‌که «ما براي اسلام انقلاب کرديم، اصلاحات در اين خصوص به چه معنايي است؟»، به مجلس ششم به نام مجلس اصلاحات اشاره و تصريح کرد: مقام معظم رهبري در سفرشان به يکي از استان‌هاي کشور در سال 79 تاکيد کردند که ما هم خواهان اصلاحات هستيم اما اين اصلاحات بايد واقعي باشد، اصلاحات براي مبارزه با فساد و بي‌عدالتي و تبعيض.

وي ادامه داد: شما اصلاح‌طلبان، جبهه مشارکتي‌ها، سازمان مجاهدين انقلابي‌ها، کارگزاراني‌ها و مجمع روحانيون مبارزي‌ها چه تعريفي از اصلاحات دارد؟ که دم از مردم مي‌زنيد که تمام فريادشان براي اسلام بود.

وي اظهار كرد: در سال 79 و پس از انتخابات مجلس ششم گروهي از افراد شامل اکبر گنجي، مهرانگيز کار، کديور و اشکوري به اجلاسي در برلين رفتند و خبرنگار روزنامه اشپيگل آلمان در مصاحبه‌اي از اکبر گنجي پرسيد که معناي شما از اصلاحت چيست و او به خبرنگار گفت که ما مي‌خواهيم با ايجاد اصلاحات خميني(ره) را در تاريخ مطالعه کنيم.

معاون سياسي پيشين سپاه با اشاره به اين‌که «در شوراهاي دوم مردم به سمت اصولگرايان رفتند که هدف‌شان حفظ اصول نظام بود» تصريح کرد: کشور ما يک نظام انتخاباتي است و دشمن تنها راه بازگشت به ساختار قدرت را انتخابات ديد، به طوري که در انتخابات دهم رياست جمهوري دست به دست هم دادند و تا در انتخابات چندين گام را پياده کنند که يکي از گام‌ها آوردن موسوي به صحنه انتخابات بود و طوري از دولت نهم انتقاد کردند که مردم تصور کنند موسوي فرشته نجات کشور است و حتي آقاي خاتمي در قبل از انتخابات به کشورهاي غربي و آمريکا سفر کرد و به آنان گفت که آقاي موسوي آمادگي تغييرات شما را دارد.

وي ادامه داد: گام دوم را طوري طراحي کرند که اگر موسوي راي نياورد، بحث تقلب را مطرح کنند و موسوي نيز در شامگاه 22 خرداد 88 که هنوز شمارش آرا آغاز نشده بود، از پيروزي خود در انتخابات خبر داد و هشدار داد اگر تقلب شود از حق مردم در اين خصوص دفاع خواهد کرد و نقشه داشتند که انتخابات را باطل کنند. موسوي مي‌خواست با مطرح کردن بحث تقلب در انتخابات شوراي نگهبان را زير سوال ببرد و براي انتخابات بعدي در صورت رسيدن به اهدافش از ناظران بين‌المللي استفاده کند.

جواني با تاکيد بر اين‌که «زير سوال بردن انتخابات دهم از سال 87 شروع شد» اظهار كرد: پس از انتخابات آن‌چنان رفتار کردند که باطل را حق و حق را باطل جلوه دادند به طوري که برخي از خواص را به حاشيه راندند و سکوت کردند.

وي با بيان اين‌که «حرکت عظيم و خودجوش مردم در روز 9 دي معجزه‌اي بود که فتنه‎هاي دشمنان را خنثي و نقش برآب کرد»، به تبيين زواياي مختلف توطئه‎هاي دشمنان عليه انقلاب اسلامي پرداخت و گفت: فتنه 88 با هوشياري و حضور ملت قهرمان و عاشورايي در حماسه 9 دي خنثي شد.

وي رهبري شجاع و حاضر در صحنه، توانمندي‏هاي دفاعي و ملت قوي و بيدار را از شاخصه‎هاي قدرت بازدارندگي نظام جمهوري اسلامي برشمرد و افزود: اميد دشمنان براي ضربه زدن به انقلاب اسلامي، تشديد فشار، تحريم و صدور قطعنامه‎هاي شديدتر از طريق مجامع بين‌المللي و شوراي امنيت است تا معادلات سياسي دروني و داخلي کشور را تغيير دهند.

معاون سياسي پيشين سپاه اظهار كرد: انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي دو مقوله جدا از هم هستند؛ اگرچه جمهوري اسلامي بزرگ‌ترين دستاورد انقلاب اسلامي و به عنوان پرچمدار انقلاب در دنيا به شمار مي‎رود. انقلاب اسلامي در همه حوزه‌هاي گوناگون قابل تعريف است و بعضي از دستاوردهاي آن در قلمرو کشور ايران خلاصه نمي‎شود.

وي تحولات عالم، بيداري اسلامي در کشورهاي منطقه و نفوذ اين بيداري تا قلب اروپا را منشعب از حرکت ملت ايران و ايستادگي و استقامت در برابر هجمه‌هاي و فتنه‌هاي گوناگون استکبار جهاني دانست و گفت: امروز دولت‌هاي غربي، صهيونيسم و حاميان آن‌ها احساس فروپاشي و تزلزل مي‎کنند و از دست ملت با بصيرت ايران عصباني هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي با تشريح توانمندي و دستاوردهاي انقلاب اسلامي، يادآور شد: هر مقدار دستاوردهاي انقلاب بيشتر مي‌شود، توطئه‏هاي دشمنان عليه نظام جمهوري اسلامي پيچيده‏تر و بزرگ‎تر مي‎شود.

جواني از توجه ويژه استكبار جهاني به انتخابات مجلس شوراي اسلامي در سال 90 خبر داد و اظهار كرد: آن‌ها به انتخابات به ديد عرصه مبارزه با جمهوري اسلامي نگاه مي‌كنند؛ لذا ملت ما بايد هوشيارتر از هميشه باشند و با مشاركت حداكثري و انتخاب كانديداي انقلابي و ولايي، نقشه‌هاي دشمنان را خنثي كنند.

معاون سياسي پيشين سپاه گفتمان امام را نقشه راه انقلاب و مقام معظم رهبري را ادامه دهنده راه امام دانست و افزود: مكتب امام راحل در سه فصل عقلانيت، معنويت و عبوديت خلاصه مي‌شود كه مبارزه با ظلم و استكبار و ولايتمداري از شاخصه‌هاي اصلي اين مكتب متعالي است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016