یکشنبه 25 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با کسب مجوز بازرسی؛ ضابطان اجازه ورود به اماکن نگهداری کالا و ارز قاچاق را دارند، مهر

بر اساس مصوبه مجلس در صورت وجود دلایل قوی بر وجود کالا یا ارز قاچاق، ضابطان مبارزه با قاچاق کالا و ارز می توانند پس از اخذ مجوز بازرسی از مرجع قضایی به انبارها و اماکن و مستغلات محل اختفاء یا نگهداری کالا و یا ارز قاچاق وارد شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه در ادامه بررسی لایحه یک فوریتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ماده 35 ضابطین مبارزه با قاچاق کالا را مکلف کردند در مقایسه با جرائم قاچاق طبق قانون آیین دادرسی کیفری رفتار کنند.

در ماده 36 نیز مقرر شد به استثناء موارد منطبق با ماده 18 این قانون، هنگام کشف قاچاق، ضابطین مکلفند اموال مکشوفه و وسایل حمل کالا و یا ارز قاچاق یا محل نگهداری و اختفاء آن را مطابق این قانون حسب مورد توقیف و پلمب کنند و صورتجلسه کشف را با ذکر دقیق مشخصات کالا و یا ارز قاچاق، مالک و حاملین آنها تنظیم کنند و به امضاء متهم یا متهمان برسانند و در صورت استنکاف، مراتب را در صورتجلسه کشف قید کنند.

بر اساس این مصوبه ضابطین مکلف شدند بلافاصله و در صورت عدم دسترسی ظرف 24 ساعت از زمان دستگیری، ضمن تحت نظر قرار دادن متهم پرونده را نزد مرجع صالح قضایی ارسال کنند.

در تبصره یک این ماده مقرر شد در مواردی که سازمان های کاشف فاقد اختیارات ضابطین دادگستری باشند، موظفند پس از کشف بلافاصله با تنظیم صورتجلسه کشف موضوع را جهت اقدام قانونی به ضابطین یا مراجع قضایی اطلاع دهند.

بر اساس تبصره 2 نیز مقرر شد صدور قرار بازداشت در موارد زیر الزامی است:

الف - اتهام، مشمول عنوان مفسد فی الارض و یا مجازات، اعدام باشد

ب - اتهام، مشمول جرایم سازمان یافته و حرفه ای و کالای ممنوع باشد

بر اساس تبصره 3 نیز مصوب شد در مورد سایر جرائم مقرر به استثناء ماده 18 این قانون، در صورتیکه بیم اختفای ادله، فرار متهم یا تبانی باشد و همچنین در پرونده هایی با ارزش کالای قاچاق مشکوفه بالای یکصد میلیون ریال، صدور قرار وثیقه متناسب با مجازات مقرر الزامی است.

نمایندگان مجلس در ماده 37 مقرر کردند در صورت دلالت قراین و امارات قوی بر وجود کالا و یا ارز قاچاق، ضابطین می توانند پس از کسب مجوز بازرسی از مرجع قضایی به انبارها و اماکن و مستغلات محل اختفاء یا نگهداری کالا و ارز قاچاق وارد شوند و حتمی المقدور با حضور صاحب محل نسبت به بازرسی محل و کشف قاچاق اقدام کنند و حسب مورد جهت رسیدگی به مرجع صالح ارجاع دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس تبصره یک این ماده تنظیم صورتجلسه بازرسی محل با ذکر جزئیات امر مانند ساعت بازرسی، افراد حاضر و مشخصات کالا و یا ارز قاچاق مکشوفه الزامی است.

بر اساس تبصره 2 نیز بازرسی از اماکن عمومی نیازی به مجوز موضوع این ماده ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016