دوشنبه 26 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
3 مرداد» جدايی حقيقت از واقعيت زندگی، فواد شمس
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وقتی نماينده سينمای ايران عرف ديپلماتيک را نمی‌داند، گزارش فارس از دريافت جايزه اصغر فرهادی

خبرگزاری فارس: اصغر فرهادی که با فيلم سينمايی «جدايی نادر از سيمين»‌ نماينده سينمای ايران در اسکار محسوب می‌شود، در اقدام اخير خود نشان داد از عرف ديپلماتيک کشورمان چيزی نمی‌داند.
خبرگزاری فارس: وقتی نماينده سينمای ايران عرف ديپلماتيک را نمی‌داند



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سينمايی فارس، چندی پيش فيلم سينمايی «جدايی نادر از سيمين» ساخته اصغر فرهادی جايزه بهترين فيلم خارجی‌زبان هفدهمين دوره جوايز سالانه انتخاب منتقدان آمريکايی، کانادايی را از آن خود کرد و با دريافت اين جايزه يک گام به کسب جايزه اسکار نزديک‌تر ‌شد.

فيلم فرهادی نماينده سينمای ايران در اسکار محسوب می‌شود و دريافت جايزه او برای کشور به نوعی افتخار محسوب می‌شود، اما خيلی چيزها برای ما ايرانی‌ها اهميت بيشتری از جايزه و مدال دارد.

پس از انتشار اخبار دريافت جايزه فرهادی در انجمن منتقدان آمريکايی، عکس‌های او هنگام دست دادن با «آنجلينا جولی» سوژه رسانه‌های مختلف شد.

فرهادی با اين اقدام - که البته در گذشته هم در جشنواره فيلم برلين صورت گرفته بود - نشان داد چيزی از عرف ديپلماتيک جمهوری اسلامی ايران نمی‌داند و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اين روابط را به او ياد نداده‌اند.

به هر حال «جدايی نادر از سيمين» نماينده رسمی سينمای ايران در اسکار محسوب می‌شود و می‌بايست نمايندگان کشورمان حتی اگر خود پايبند به مسائل شرعی نيستند، عرف پذيرفته ديپلماتيک کشور را رعايت کنند. مشخص نيست چرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قبال موضوعاتی اين‌چنين اصلا موضع‌گيری نمی‌کند، انگار که اصلا چيزی نديده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016