دوشنبه 26 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير آموزش و پرورش: متناسب سازی آموزش و کتاب های درسی دانش آموزان براساس جنسيت، مهر


وزير آموزش و پرورش از متناسب سازی فضاهای آموزشی، آموزش، تربيت و کتابهای درسی براساس جنسيت دانش آموزان خبر داد و گفت: اين موضوع در بند ۲/۱۴ سند تحول بنيادين آمده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حميدرضا حاجی بابايی در همايش انديشی "هوشمندسازی مدارس استثنايی" که پيش از ظهر دوشنبه در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای شفق با حضور مسئولان و کارشناسان آموزش و پرورش استثنايی برگزار شد، افزود: در بند ۲/۱۴ سند تحول بنيادين آموزش و پرورش آمده است که براساس تفاوتهای جنسيتی دختران و پسران فضاهای آموزشی، آموزش و تربيت و کتابهای درسی دانش آموزان بايد متناسب سازی شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: برهمين اساس بايد مدارسی بسازيم که در آن دختران و پسران احساس آرامش کنند نه اينکه مدارسی بسازيم که بعد از ساخت آن نياز به متناسب سازی داشته باشيم.

وزير آموزش و پرورش ادامه داد: اين تناسب سازی برای دانش آموزان با نيازهای ويژه ( استثنايی ) نيز انجام می شود.

حاجی بابايی با اشاره به تهيه نقشه راه آموزش و پرورش اظهار کرد: در اين نقشه آموزش و پرورش براساس تمام ظرفيتها و وسعتش در نظر گرفته شده است و همه بخشها در آن وجود دارد. همچنين سند تحولی مبتنی بر آموزه ها و الگوهای قرآنی تبيين شده است.

وی تصريح کرد: اگرهمه وارد ميدان شوند از سال آينده تحول همه جانبه در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد؛ بايد همه نگاهها را طبق سند تغيير دهيم و در معلم، کلاس، کتاب، نحوه تدريس، چگونگی خواندن و نوشتن و....در همه زمينه ها تغيير ايجاد شود.

وزير آموزش و پرورش افزود: وقتی گستردگی آموزش و پرورش را می بينم می گويم ای کاش من هزار نفر بودم تا هزار بار می دويدم.

حاجی بابايی با بيان اينکه پيش از اين عنوان کرده بود ۷۰ موضوع در آموزش و پرورش پيگيری می شود، اظهار کرد: اما امروز عنوان می کنم که بيش از ۱۰۰ موضوع به طور همزمان در اين وزارتخانه دنبال می شود که به طور مثال بايد در عرض دو تا سه سال آينده همه مدارس را هوشمند کنيم.

وی از تامين اعتبار کامل برای هوشمندسازی مدارس خبر داد و گفت: بحث هوشمند سازی مدارس را از سال تحصيلی گذشته شروع و هدف گذاری کرده ايم که ۲۰ هزار مدرسه را بايد تا اول مهرماه سال ۹۱ مجهز کنيم و به نظر ما اين کار اختيار نيست بلکه اضطرار است.

وزير آموزش و پرورش همچنين پوشش کامل تحصيلی آموزش و پرورش استثنايی را جزو برنامه های اين وزارتخانه خواند و افزود: البته اين اقدام تاکنون صورت گرفته و در طول سه سال گذشته بيش از سه هزار نفر در آموزش و پرورش استثنايی استخدام شده اند که تعداد نيروی انسانی در اين بخش امروز نزديک به ۲۰ هزار نفر است.

حاجی بابايی از بکارگيری نيرو در بخشهای مورد نياز خبر داد و گفت: هنگام ورودم به آموزش و پرورش ۴هزار و ۷۰۰ پست اداری در وزارتخانه وجود داشت که هم اکنون به کمتر از ۲ هزار نفر رسيده اند چرا که معتقديم در بخشهايی همچون آموزش و پرورش استثنايی بايد افزايش نيرو داشته باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016