شنبه 1 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پنج جوان مغربی در اعتراض به اوضاع معيشتی خودسوزی کردند، العربيه

دبی-يوسف الشريف (العربيه.نت) - با گذشت سه هفته از تشکيل دولت ائتلافی مغرب به رهبری اسلام گرايان، هنوز آتش خشم جوانان اين کشور در اعتراض به اوضاع بد معيشتی، اجتماعی و اقتصادی همچنان شعله ور است .

در ادامه اين اعتراضات ۵ جوان عضو "جنبش فارغ التحصيلان بيکار" در مقابل يک ساختمان دولتی دست به خودسوزی زدند تا قدرت دولت اسلام گرايان در حل مشکلات را به چالش بکشند .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دولت جديد مغرب به دنبال پيروزی حزب اسلامی "عدالت و توسعه" در يک انتخابات آزاد و سالم به قدرت رسيد و عبداله بن کران دبير کل اين حزب در تاريخ ۳-۱-۲۰۱۲ از طرف پادشاه اين کشور ماموريت يافت دولت ائتلافی را تشکيل دهد.

دولت جديد مغرب با چالش های چندی از جمله بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی به موازات اصلاحات سياسی و حقوق زنان روبروست .

به وضوح می توان گفت که ايجاد راه حلی برای مشکلات اقتصادی مغرب در اولويت قرار دارد. سؤالی که در اينجا مطرح می شود اين است که آيا دولت بن کران طرحی عملی برای کاهش بدهی عمومی و کسری تراز تجاری که در سال گذشته به مرز ۱۹ ميليارد و ۵۰۰ هزار دولار رسيد در اختيار دارد .

افزون بر اين بايد به نرخ بيکاری که بطورکلی از سطح ۹ درصد و در ميان فارغ التحصيلان از سقف ۱۳ درصد فراتر رفته است اشاره کرد .

رويداد خودسوزی اين پنج فارغ التحصيل بيکار با توجه به بحران اقتصادی مغرب، بيانگر آن است که اولين تجربه حکومتی اسلام گرايان اين کشور که زمان درازی در انتظار آن نشسته بودند، چندان سهل و آسان نخواهد بود .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016