دوشنبه 3 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فلاحت پيشه: بستن تنگه هرمز در صورت تهديد جزو حقوق ايران است، مهر

رئيس کميته روابط خارجی مجلس با بيان اينکه بستن تنگه هرمز درصورت تهديد جزو حقوق ايرانيان است، گفت: آمريکايی ها می دانند در شرايط کنونی بحران اقتصادی در دنيا، اگر مشکلی برای ۵۰ درصد امنيت انرژی در دنيا به وجود آيد آن وقت مديريت تحولات دنيا از دستشان خارج می شود.

حشمت الله فلاحت پيشه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، نامه نگاری اوباما با ايران را نشان دهنده دغدغه آمريکايی ها خواند و گفت: اوباما از تحولاتی که در منطقه در حال شکل گرفتن است نگران است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ايران تا کنون از امتياز برتری که درمنطقه به لحاظ انرژی داشته استفاده نکرده و در اين شرايط که امتياز نفتی آن تهديد می شود بحث احتمال بسته شدن تنگه هرمز را مطرح می کند.

رئيس کميته روابط خارجی مجلس تصريح کرد: اين جزو حقوق ايرانيان است زيرا دو سوم خليج فارس جزو دريای سرزمينی جمهوری اسلامی ايران است و امنيت آن بدون ايران تامين نمی شود.

فلاحت پيشه خاطرنشان کرد: مانور اخير ايران هرچند مانوری نظامی بود اما جايگاه ايران برای ايجاد امنيت در منطقه را نشان داد .

نماينده اسلام آباد غرب گفت: اوباما به شدت نگران اين موضوع است که مبادا تنگه هرمز از سوی ايران بسته شود. مانور نظامی ما در شرايطی که فضای تهديد و سياست تنبيهی عليه ايران شکل گرفته بود انجام شد و واکنش جدی به مشی آمريکايی ها بود.

عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ادامه داد: رابطه ايران و آمريکا همواره يک رابطه دائم با جنگ سرد در سی و چند سال گذشته بوده است و متن پيام هايی که متقابل رد و بدل شده چنين بوده است، طبيعتا تحليل محتوای اين نامه هم اينگونه است.

فلاحت پيشه گفت: اوباما در پيام ارسالی خود ضمن اينکه ترس خود از تحولات خليج فارس را نشان می دهد از طرفی هم به نوعی سعی کرده پرستيژ و حالت ابرقدرتی خود را حفظ کند و زبان به تهديد بگشايد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016