جمعه 7 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمود احمدی‌نژاد: گروه‌ها و باندهای سیاسی مسبب نوسان ارز و سکه هستند، ایلنا

برخی باندهای سیاسی در داخل کشور به خاطر اینکه بتوانند به پست و مقام برسند،‌ دست به بداخلاقی‌های سیاسی می‌زنند که یکی از این موضوعات داستان نوسان ارز و طلا است/ ممکن است از احمدی‌نژاد خوشتان نیاید اما باید تحمل کنید.

ایلنا: احمدی‌نژاد به نوسانات به وجود آمده در بازار ارز و طلا اشاره کرد و با بیان اینکه نوسانات موجود مصنوعی است و برخی گروه‌ها و باندهای سیاسی برای کسب پست و مقام و از سویی دیگر مخدوش کردن چهره دولت به چنین اقداماتی دست زدند، گفت: دولت با تمام توان آماده است تا در برابر تمامی بداخلاقی‌ها و تحریم‌ها و فشار‌ها ایستادگی کند و در این راستا حتی یک ساعت هم کار‌ها و فعالیت‌های خود را عقب نخواهد انداخت.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد روز پنجشنبه در افتتاح طرح‌های صنعتی، عمرانی و معدنی در استان کرمان به برخی بداخلاقی‌های برخی گروه‌ها و باندهای سیاسی اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی گروه‌ها و باندهای سیاسی در داخل کشور به خاطر اینکه بتوانند به پست و مقام برسند،‌ دست به بداخلاقی‌های سیاسی می‌زنند که یکی از این موضوعات داستان نوسان ارز و طلا می‌باشد.

وی با بیان اینکه ارز صرفاً برای واردات استفاده می‌شود، اظهار داشت: در کشورمان واردات به چند شکل انجام می‌شود به طوری که عده‌ای از بانک مرکزی ارز می‌گیرند تا از طریق آن کالا وارد کنند، گروه دیگری هستند که صادرات دارند و در قبال‌‌ همان صادرات، واردات نیز انجام می‌دهند که این گروه نیازی به ارز ندارند.

احمدی‌نژاد افزود: عده دیگری هستند که بیرون از کشور سرمایه گذاری کرده‌اند و بدون اینکه چیزی صادر کنند و یا ارزی بگیرند، خودشان فعالیت می‌کنند، اما گروه دیگری هم هستند خارج از کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند که نیازمند ارز هستند که بانک مرکزی ارز مورد نیاز آن‌ها را با قیمت پایه تاکنون تامین کرده و تامین می‌کند، به طوری که طی سال جاری یک نفر هم پیدا نشده است که ادعا کند کالایی وارد کشور کرده و بانک مرکزی ارز نداده باشد.

او خاطر نشان کرد: سال گذشته ۹۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی در کشور وجود داشت و امسال نیز تا پایان سال بیش از ۹۰ میلیارد دلار از فروش نفت، میعانات گازی، بنزین و گازوئیل درآمد ارزی برای کشور به وجود خواهد آمد و در طی ۱۰ ماه گذشته از ۸۲ میلیارد دلار عبور کرده است.

احمدی‌نژاد گفت: در ۹ ماه گذشته ۳۲ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته‌ایم و تا پایان سال جاری پیش بینی می‌شود که این رقم به ۴۵ میلیارد دلار برسد که در مجموع ۱۳۵ میلیارد دلار تراز تجاری کشور می‌باشد.

وی اظهار داشت: کل کالاهای وارداتی کشور در ۹ ماه گذشته ۴۴ میلیارد دلار بوده است که اگر تا پایان سال به ۶۰ میلیارد برسد باز نمی‌تواند با ۱۳۵ میلیارد دلار تراز تجاری کشور برابری کند، بنابراین با این میزان تراز تجاری آیا می‌توان گفت که ارز کم داریم؟

احمدی‌نژاد گفت: طی ۹ ماه گذشته ۴۴ میلیارد دلار واردات صورت گرفته و ۳۲ میلیارد دلار صادرات انجام شده است که برای همه این‌ها ۵۵ میلیارد دلار ارز فروخته شده است که این موضوع نشان از آن دارد که بانک مرکزی هیچ مشکلی برای فروش ارز ندارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در خصوص نوسانات قیمت ارز و طلا چند گروه دست اندرکار هستند یک گروه باند‌ها و دلالانی هستند که از آشفتگی بازار سود می‌برند به طوری که این گروه از برخی خلاء‌های قانونی استفاده کرده و هر چقدر ارز هم خواستند به آن‌ها داده شد اما آن‌ها به جای اینکه کالا وارد کنند ارز‌ها را در پیش خود نگه داشتند تا گران‌تر بفروشند که در این راستا ضعف بانک مرکزی و برخی دستگاه‌ها این بود که به این سیستم اعتماد کردند.

دکتر احمدی‌نژاد گفت: ‌گروه دیگر دست اندرکار نوسانات ارز و سکه به ظاهر سیاسیون هستند که در این راستا به بانک مرکزی فشار می‌آورند که چرا قیمت را بالا نمی‌برید سپس خودشان مطرح می‌کنند که دولت قدرت اقتصادی ندارد تا ارز را کنترل کند.

وی با بیان اینکه برخی بازار را آشفته کرده و عده‌ای از این موقعیت سوء استفاده کردند، گفت: در روز شهادت پیامبر عزیز اسلام (ص) یک بازی زشت اقتصادی – سیاسی – رسانه‌ای به راه افتاد که برخی رسانه‌ها قیمت ارز و سکه را لحظه‌ای اعلام می‌کردند که به نظر من این یک خیانت بود.

احمدی‌نژاد در ادامه به موضوع تحریم غربی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: ‌با به وجود آمدن این بازی زشت در داخل کشور غربی‌ها مدعی شدند که با تحریم آن‌ها اقتصاد ایران به هم ریخت در حالی که این یک دروغ بزرگ است چرا که بانک مرکزی از ارز لازم برخوردار است.

او با بیان اینکه بانک مرکزی دوست دارد ارز بیشتری بفروشد تا ریال را جمع کند اما به روش صحیح، تصریح کرد: متاسفانه برخی‌ها آشفته بازاری درست کردند که دشمن شاد شد و عده‌ای هم این را باور کردند و در این راستا عده‌ای هم جنس‌ها را نگه داشتند به خیال اینکه گران‌تر بفروشند همه این‌ها کارهای زشتی بود که اتفاق افتاد.

وی همچنین در ادامه با تاکید بر اینکه بر همه روشن است که چه کسانی در این کار‌ها دست داشته‌اند، ‌گفت: ‌ همانهایی که این بداخلاقی‌ها را به راه انداختند دولت را متهم می‌کنند که با این وضعیت برخورد نمی‌کند.

احمدی‌نژاد خطاب به برخی گروه‌ها و باندهای سیاسی دست اندرکار نوسانات بازار ارز و طلا گفت: نصیحت می‌کنم تا دست از این کار‌هایتان بردارید آیا از ملت ایران می‌خواهید انتقام بکشید همچون آمریکا یا فکر می‌کنید ملت با این کار‌ها به شما رای می‌دهد؟ بدانید که اگر این رویه به عنوان اخلاق سیاسی در کشور رواج پیدا کند کار بسیار زشتی است.

او با بیان اینکه بانک مرکزی تا دو سال آینده بدون هیچ مشکلی ارز لازم را برای فروش در اختیار دارد، گفت: افراد و ‌گروه‌ها به جای برخی اقدامات بهتر است برنامه‌هایشان را برای انتخابات ارایه کنند و ملت هم خواهند دید و بر اساس برنامه‌هایشان به آن‌ها رای خواهند داد.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه کسی گفته است که ارز قرار است به ۳ هزار تومان برسد، تصریح کرد: چه کسی گفته قرار است چنین اتفاقی بیفتد البته خوشبختانه اکثریت قاطع ملت ایران آگاهانه با این گروه‌ها همراهی نکردند.

وی خاطر نشان کرد: ‌اقتصاد ایران به قیمت امروز جهان سالانه بیش از ۹۰۰ میلیارد دلار می‌باشد یعنی ۹۰۰ هزار میلیارد تومان تولید ناخالص کشور است، حال واردات ایران نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد تومان است آیا با این میزان واردات اقتصاد ایران به هم خواهد ریخت؟ آیا ۶۰ هزار میلیارد تومان می‌تواند با ۹۰۰ میلیارد دلار برابری کند، متاسفانه برخی‌ها در داخل کشور با خارجی‌ها همراه شدند و با حضور سنگین و جنگ روانی به دنبال این بودند که القاء کنند وضعیت اقتصادی کشور به هم ریخته است.

احمدی‌نژاد گفت: امروز بانک مرکزی این آمادگی را دارد که هر کجا هر کس ارز بخواهد، ارایه کند.

وی گفت: شاید برخی‌ها موضوع تحریم را مشکل به شمار بیاورند اما باید بدانند که راه‌های زیادی برای فعالیت وجود دارد.

احمدی‌نژاد با اشاره به موضوع تحریم نفتی و بانکی کشورهای غربی علیه ایران گفت: غربی‌ها اذعان دارند که سنگین‌ترین تحریم تاریخ را علیه ملت ایران انجام داده‌اند در حالی که ملت ایران هیچ علاقه‌ای ندارد با رقبای ضعیف مواجه شود، رقبای بیچاره‌ای که غربی‌ها به آن‌ها زور می‌گویند.

وی در ادامه خطاب به برخی از گروه‌های سیاسی و احزاب منتقد دولت، گفت: شما را نصیحت می‌کنم دست از این کار‌ها بردارید ممکن است از احمدی‌نژاد خوشتان نیاید اما باید تحمل کنید این دلیل نمی‌شود که از ملت انتقام بگیرید و این درست نیست که از هر فشاری که به ملت وارد می‌شود خوشحال بشوید تا از این طریق کسی از چشم ملت بیفتد.

او همچنین افزود: بنده‌‌ همان طور که از ابتدای دولت نهم گفتم نوکر ۷۵ میلیون نفر هستم و به آن افتخار می‌کنم از این رو از تمامی احزاب و گروه‌ها می‌خواهم که بگذارید کشور ساخته شود حال اگر همراهی نمی‌کنید پشت پا نیندازید و بگذارید کشور ساخته شود این حداقل انتظار از یک هموطن است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: متاسفانه طی این سال‌ها همه دست‌های دولت را قطع کردند اما این دولت سینه خیز می‌رود تا آجری بر روی آجر بگذارد و کشور را به پیشرفت و آبادانی برساند.

او در ادامه با بیان اینکه تمامی این اتفاقات مصنوعی است چرا که قیمت پایین خواهد آمد، گفت: خوشبختانه اکثریت ملت وارد این جریان سازی نشده‌اند البته باید بدانید که دشمن فشارهای خود را بیشتر خواهد کرد اما ملت ایران هم آماده است.

وی تاکید کرد: به اعتقاد بنده افتخاری بزرگ‌تر از خدمت به ملت ایران در عالم وجود ندارد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به تحولات منطقه بویژه سوریه گفت: تا سوریه هست برخی کشورهای منطقه نزد آمریکا عزیز هستند و اگر سوریه نباشد آن‌ها به اندازه یک دستمال هم ارزشی نخواهند داشت.

وی خطاب به برخی دولت‌های منطقه با طرح این سوال که ‌آیا فکر می‌کنید با سقوط سوریه شما نزد آمریکا ارزشی خواهید داشت؟ تصریح کرد: مطمئن باشید که با سقوط سوریه شما دیگر هیچ ارزشی برای آمریکا نخواهید داشت چرا که در حال حاضر جریان استکباری شما را برای ضربه زدن به سوریه می‌خواهد و خیال نکنید آمریکا به خاطر نفت شما را نگه خواهد داشت بلکه کس دیگری را می‌گمارند که نفت را برایشان تامین کند.

احمدی‌نژاد افزود: عده‌ای که در تاریخ خود اسم انتخابات را نشنیده‌اند دور هم جمع می‌شوند و برای کشور دیگری تصمیم می‌گیرند که مخالفین را در حکومت دخالت بدهد البته این عده در اصل با اینگونه اقدامات، نسخه خود را می‌پیچند و خیال می‌کنند به کس دیگری ضربه می‌زنند اما در حقیقت خودشان را نابود می‌کنند آن هم به خاطر اینکه اسیرند و به آمریکا و اروپا تعهد داده‌اند.

احمدی‌نژاد خطاب به این کشور‌ها گفت: چرا به آمریکا و اروپا تعهد داده‌اید در حالیکه آن‌ها نیازمند شما هستند چطور می‌توانید در نقشه آمریکا و اروپا بازی کنید؟ ‌

وی افزود: متاسفانه برخی از این دولت‌ها در خصوص ایران نیز حرف می‌زنند که توصیه می‌کنیم دست از این اعمال خود بردارند و این توصیه‌ها گوش دهند و پنبه‌ها را از گوش خود بیرون آورند که امیدوارم دستی پیدا شود و این پنبه‌ها را بیرون بکشد.

احمدی‌نژاد در ادامه خطاب به دولتمردان کاخ سفید گفت: بدانند راهی که در پیش گرفته‌اید، بن بست است و این راه نیز سرانجامی جز سقوط ندارد، خیال نکنید با بازی‌های سیاسی و فشار‌ها و با به کارگیری عده‌ای که در منطقه به خواب رفته‌اند می‌توانید رژیم صهیونیستی را نجات دهید این یک خواب آشفته است که هرگز تعبیر نخواهد شد.

احمدی‌نژاد افزود: مگر می‌توان رژیمی را که فلسفه وجودی آن تعریف نشده و از بین رفته است نگه داشته و موجبات دوام آن را فراهم آورد؟

وی ادامه داد: اگر همین امروز در سرزمین‌های اشغالی با همان‌هایی که خودتان آورده‌اید یک رفراندوم برگزار کنید، خواهید دید که ه‌مان‌ها نیز از این رژیم متنفر هستند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: اینکه جمهوری اسلامی ایران مخالف رژیم صهیونیستی است بیانگر این نیست که برای اینکار نیازمند موشک و یا بمب اتم باشد رژیم صهیونیستی امروز حتی به یک تلنگر نیز نیاز ندارد، خودش در حال سقوط است و فلسفه وجودی خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه امروز بر همگان آشکار شده است که اساس تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی یک فریب تاریخی بوده است، ‌گفت: اقلیتی در آمریکا وجود دارند که قدرت و ثروت را در اختیار گرفته‌اند و از این طریق چند عروسک خود را در سرزمین‌های اشغالی و در راس برخی دولت‌های غربی گذاشته‌اند تا منافع خود را برآورده سازند.

احمدی‌نژاد افزود: تحولات عظیمی در راه است و تغییراتی که در منطقه رخ داده نشانه‌هایی هم از آن تحول اصلی هم نیست بی‌تردید تحول اصلی خواهد آمد و مستکبران را از ریشه خواهد کند و این اتفاق در حال رخ دادن است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: سلطه گران چشمان خود را بسته و خیال می‌کنند که ماندگار خواهند بود و می‌توانند رژیم صهیونیستی را نجات دهند.

وی با تاکید بر اینکه ملت‌های منطقه باید هوشیار باشند و معیار صداقت و انقلابی بودن سیاستمداران خود را با دقت بسنجند، اظهار داشت: ملت‌ها باید هر کسی که مدعی شد مردمی و به دنبال برقراری آزادی و استقلال است را مورد سنجش قرار دهند که این فرد چقدر با استیلای غرب و آمریکا مخالف است اگر دیدند در این وادی نیست، بدانند که حرف‌هایش دروغ است چون خطر اصلی استقلال و آزادی کشور‌ها آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدانش هستند و بدون مقابله با جبهه استکبار هیچ کشوری نمی‌تواند استقلال خود را حفظ کرده و به آزادی برسد.

احمدی‌نژاد در ادامه خطاب به سردمداران غرب گفت: بهتر است از توهین‌ها و رفتارهای زشت خود در برابر ملت‌ها دست بردارید اگرچه به دروغ می‌گویید که هدفتان از تحریم‌ها ملت ایران نیست در حالی که هدف از این فشار‌ها و تحریم‌ها به غیر از انتقام گیری از ملت بزرگ ایران، نمی‌تواند چیز دیگری باشد.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران علت اصلی دشمنی استکبار با ملت ایران است، گفت: دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی ایران به خاطر این است که ملت ایران تصمیم گرفته، قله‌های سعادت را فتح کند و خود را بار دیگر در تاریخ پیدا کند و از سویی دیگر پیام‌های نجات بخش بسیاری برای جهانیان دارد و دشمنان از این موضوع ناراحت هستند.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: تاریخ نشان داده که ملت ایران از همه موانع و مشکلات به سلامت عبور کرده و دشمان در برابر عظمت و بزرگی ملت ایران نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

وی با اشاره به بهانه گیری‌های کشورهای غربی در موضوع هسته‌ای کشورمان گفت: ‌غربی‌ها مدعی هستند که ایران از مسیر مذاکرات تفره رفته است در حالی که همواره خودشان به هنگام مذاکرات بهانه آورده و از مذاکره فرار می‌کنند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: ملت ایران اهل منطق و تعامل است و کسی که منطق دارد و حق با اوست از مذاکره استنکاف نمی‌کند و دیگر بر همگان روشن شده است آنهایی که بدنبال زور گویی و زیاده خواهی هستند همواره به دنبال بهانه تراشی برای فرار از مذاکره بوده و در این راستا به ملت ایران تهمت می‌زنند.

او گفت: بهترین شرایط برای طرف‌های مقابل، دوستی با ملت ایران است چرا که دوران قلدری و گردن کلفتی به پایان رسیده است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: آمریکا و ایادی استکبار بر کشتی سوار هستند که در حال غرق شدن است و در مقابل ملت ایران در مسیر پیشرفت و عزت قرار دارد و هر آنچه را نیاز داشته باشد با همت و کار و تلاش بدست می‌آورد.

وی گفت: کشورهای اروپایی در حالی بانک مرکزی را تحریم می‌کنند که ایران ارتباط چندانی با آن‌ها ندارد در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار مبادلات خارجی ایران است که فقط حدود ۲۴ میلیارد دلار آن با اروپا می‌باشد.

احمدی‌نژاد افزود: در گذشته ۹۰ درصد تجارت ایران با اروپاییان بود که امروز این میزان به ۱۰ درصد رسیده است و تجربه نشان داده است که ملت ایران از اینگونه تحریم‌ها هیچ‌گاه ضرر نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید استقلال خود را حفظ کرده و فارغ از تمام هیاهو ایران را بسازیم تصریح کرد: ایران آباد و مقتدر همچون خاری در چشم دشمنان است.

احمدی‌نژاد افزود: خداوند همه منابع و ظرفیت‌ها را در اختیار ملت ایران قرار داده است و عرصه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری از جمله ذخایری که فعال کردن آن می‌تواند فرصت‌های بسیاری در اختیار کشورمان قرار دهد.

او گفت: ملت ایران ملتی است که همیشه موحد و پرچمدار عدالت بوده و پیامبر و آل پیامبر را با تمام وجود پذیرفته است و پای حقیقت آن ایستاده و شهید داده است.

احمدی‌نژاد افزود: ملت ایران بدنبال اصل توحید و اصل پیام پیامبر اسلام (ص) است و جمهوری اسلامی ایران در جهان به توحید، عدالت و فرهنگ شناخته شده است. ایران مهد تمدن است و باید در بالا‌ترین سطح آبادانی و پیشرفت باشد و معتقدیم گسترده‌ترین حمایت و پشتیبانی برای برقراری عدالت جهانی از سوی ایران است و ملت ایران پیشتازان حمایت از امام عصر (عج) هستند.

وی افزود: انقلاب اسلامی درست شده است تا مقدمه حکومت جهانی در آن انقلاب نورانی باشد از این رو ایران باید الگویی مناسب برای تمامی کشور‌ها باشد و همه وحشت دشمنان نیز از این است که ایران پیشرفته و شکوفا شود.

احمدی‌نژاد افزود: همه هیاهو‌ها علیه ایران به خاطر این است که می‌بینید ایران روی ریل پیشرفته افتاده است به همین خاطر می‌خواهند مانع شوند و باعث تعجب و تاسف است که عده‌ای به قدری سقوط کرده‌اند که هنوز در دوران خواب استعمار هستند اینان باید بدانند که ملت ایران همه تاریخ را درنوردیده است و سلطه طلبان چاره‌ای ندارند جز اینکه در برابر ملت بزرگ ایران افکارهای پلید و زشت خود را کنار بگذارند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ‌دنیا در حال تحول است باید نقش تاریخی خود را ایفا کنیم و آن ساختن ایران و مهیا کردن حکومت جهانی است.

رییس جمهور در بخش سوم سخنان خود با قدردانی از همه کارگران، مهندسان، مدیران و سرمایه گذاران برای احداث ۱۴ طرح صنعتی، معدنی و عمرانی در مجتمع مس سرچشمه، گفت: باید همه ظرفیت مس کشور فعال شود و امروز در عرصه معدن و اکتشاف و تولید پایه می‌توانیم رتبه‌های نخست جهان را با همت کارگران و متخصصان کشور کسب کنیم.

احمدی‌نژاد در ادامه ضرورت دستیابی به وضعیت مطلوب در عرصه حمل و نقل، تامین مسکن مناسب و ارزان برای همه ایرانیان و استفاده از صنایع پایین دستی برای بهره‌مندی از ارزش افزوده بالا‌تر و توجه به مسایل نیروی انسانی شاغل در بخش صنایع را از سوی وزارت راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان توصیه‌هایی خطاب به دست اندرکاران صنعت مس کشور گفت: شاید در بازده ۱۰ ساله بتوان ظرفیت تولید مس در کشور را به یک میلیون تن رساند اما ارزش افزوده در عرصه مس مربوط به تولید خام و پایه نمی‌شود و باید توجه داشت که بخش مهمی از ارزش افزوده صنعت مس در صنایع پایین دستی است.

احمدی‌نژاد بر ضرورت تسریع در اجرای طرح‌های پایین دستی در صنعت مس کشور تاکید و تصریح کرد: درآمد سرانه استان کرمان بالاست اما مردم از آن بهره‌مند نمی‌شوند و اگر صنایع پایین دستی مس احداث شود درآمدهای این بخش در زندگی مردم نیز وارد خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی‌نژاد گفت: می‌توان در هر شهرستان، واحدی در بخش صنایع پایین دستی مس تاسیس کرد تا هم جوانان مشغول به کار شوند و هم ارزش افزوده صنعت مس نصیب کشور شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به نیازهای نیروی انسانی زحمت کش در بخش صنعت مس اظهار داشت: برخی مشکلات کارگران و زحمت کشان این عرصه باید رفع شود و شرکت‌های واسطه‌ای نیروی انسانی نیز باید در کل کشور از جمله صنعت مس حذف شوند.

احمدی نژاد افزود: می‌توان با ارائه آموزش‌های مفید و موثر از فرزندان بازنشستگان صنعت مس با اجرای طرح‌های جدید استفاده کرد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح‌های حمل و نقل و ارتباطی از جمله توسعه فرودگاه رفسنجان وضعیت مطلوبی در عرصه حمل و نقل استان ایجاد شود.

او در ادامه با اشاره به احداث بیش از ۵ هزار واحد مسکن مهر در رفسنجان به عنوان اقدامی بزرگ، تاکید کرد: پروژه مسکن مهر باید تا آنجا ادامه پیدا کند که بورس بازی، فشار سنگین به مردم و دغدغه‌های موجود در زمینه تامین مسکن بطور کامل از بین برود.

احمدی‌نژاد با اظهار امیدواری از اینکه حتی یک ایرانی بدون مسکن نباشد، لزوم تغییر شکل خانه‌ها بخصوص در استان‌های دارای زمین‌های وسیع را مورد تاکید قرار داد و گفت: دلیلی ندارد مردم در اماکن کوچک و تنگ اسکان داده شوند، بلکه باید فضای وسیع متناسب با فرهنگ و آرمانهای الهی و انسانی در اختیار مردم قرار گیرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016