یکشنبه 9 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهای حقوق بشری یکشنبه: پلیس امنیت، علی اخوان، فعال کارگری را شبانه بازداشت کرد

خبرهای این صفحه مرتبا به روز می شوند


پلیس امنیت، علی اخوان، فعال کارگری را شبانه بازداشت کرد، کانون مدافعان حقوق کارگر

ساعت نه و نیم امشب، شنبه هشتم دی 1390 ماموران پلیس امنیت، به خانه علی اخوان رفتند و وی را بازداشت کردند. ماموران پلیس امنیت، برای بازداشت اخوان، به حکم یک سال و نیم حبس تعزیری وی اشاره کردند و مدعی شدند که اخوان، متواری است! ماموران گفتند که اخوان را به زندان اوین خواهند برد.

قابل ذکر است که ماموران امنیتی، نیمه شب سیزدهم خرداد 1389 هم در همین خانه و در حضور همسر و کودک اخوان، وی را بازداشت کرده بودند. متعاقب آن بازداشت و در نهایت در دادگاه تجدید نظر، اخوان را به "یك سال و نیم حبس تعزیری به اضافه یك سال و نیم حبس تعلیقی" محکوم کرده اند.


حکم اعدام حسن سی سختی به حبس ابد تقلیل یافت، هرانا

خبرگزاری هرانا – حسن سی سختی، برنامه نویس و فعال سایبری که در پروژه موسوم به مضلین توسط اطلاعات سپاه در شیراز بازداشت شده بود از سوی دیوان عالی کشور به حبس ابد محکوم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این شهروند اهل شیراز در سن ۲۲ سالگی در یکم مرداد ماه سال ۸۷ همزمان با بازداشت برخی از فعالین فضای سایبر در یک پروژه مشترک که توسط سپاه پاسداران به انجام رسیده بود بازداشت شد.

وی به مدت یک سال در سلولهای انفرادی بند ۲ الف متعلق به سپاه پاسداران تحمل حبس نموده و تحت بازجویی های شدید و شکنجه های روحی و جسمی قرار داشته است.

نامبرده پس از سه سال در یکم مرداد ماه سال ۹۰ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه و به اعدام محکوم شد.

ابوالقاسم صلواتی که به قاضی مرگ معروف است طی اظهاراتی در حاشیه جلسه محاکمه وی گفت قصد صدور حکم ۱۰ ساله برای وی داشته اما با اعمال فشار دستگاه اطلاعاتی سپاه مجبور به صدور حکم اعدام شده است.

پدر این زندانی در گفتگو با گزارشگر هرانا اعلام داشت اخیرا حکم این زندانی از اعدام به حبس ابد تقلیل یافته است.

بر اساس اظهارات حسن سی سختی وی تنها به جرم طراحی یک سایت که بعدها از سوی خریدار آن در یک سایت پورن مورد استفاده قرار گرفته است بازداشت و به اعدام محکوم شده است.

بر خلاف اظهارات اطلاعات سپاه بر اساس گواه برخی از زندانیان سیاسی مجبوس در بند ۳۵۰، حسن سی سختی فرد مذهبی با اعتقادات سنتی است، این در حالی است که سایت های حکومتی سه سال پیش اتهامات وی را راه اندازی سایت های ضد دین عنوان کردند.

مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سپاه پاسداران در یک پروژه تبلیغاتی به نام مضلین در سال ۸۷ اقدام به بازداشت جمعی از شهروندان ایرانی فعال در فضای مجازی کرد که در آن اتهاماتی گسترده ای را متوجه ایشان می نمود، این ارگان امنیتی تازه تاسیس با تبلیغات گسترده در رسانه های حکومتی علاوه بر بزرگنمایی اقدامات خود زمینه محاکمه این افراد را تحت نام محارب و مفسد فی الارض مهیا کرد.

اکنون پس از گذشت سه سال از بازداشت این افراد، برخی از آنها با احکام سنگینی چون اعدام مواجه شدند که این امر اعتراض سازمان های حقوق بشری بین المللی و دولتمردان غربی را به دنبال داشته است.


حسین اصغری، زندانی امنیتی محروم از حق مرخصی و آزادی مشروط، هرانا

خبرگزاری هرانا - علی رغم گذشت بیش از پنج سال از حبس حسین اصغری زندانی امنیتی متهم به جاسوسی مسئولین قضایی از اعطای مرخصی و آزادی مشروط به این زندانی ممانعت به عمل آوردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، حسین اصغری، زندانی امنیتی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین که در سال ۸۵ به جرم جاسوسی بازداشت و به ۷ سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شده است علی رغم سپری کردن پنج سال از حبس خود و با وجود مشکلات روحی و جسمی که در زندان بدان مبتلا شده است از حق آزادی مشروط برخوردار نشده است.

این زندانی که در شرایط روحی نامناسبی بسر می برد و دچار اختلالات ذهنی نیز شده است از ناحیه دندان و لثه نیز دچار ناراحتی عفونی است.

محرومیت دو ماهه‌ی کارگران کارخانه‌ی آتش سو از حقوق و مزایا، هرانا

خبرگزاری هرانا - کارگران کارخانه‌ی "آتش سو" واقع در شهر تبریز، دو ماه است که از دریافت هرگونه حقوق و مزایا محروم مانده‌اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کارخانه‌ی آتش سو در حال حاضر ۳۰ کارگر و پرسنل دارد که کارفرما از پرداخت حقوق معوقه‌ی ایشان سرباز می‌زند.

این در حالیست که از سال ۱۳۸۶ تاکنون بیش از ۴۷۰ تن از کارگران این شرکت به بهانه‌های واهی توسط کارفرما اخراج شده‌اند.

گفتنی ست که شرکت آتش سو یکی از تولید کنندگان لوازم گازسوز در ایران است که در شهرک مرزداران تبریز واقع شده است.


ادامه حکومت نظامی در شوش وبازداشت های بی رویه

نیروهای اداره اطلاعات در روزهای گذشته تعدادی از شهروندان عرب در شهرهای شوش و حمیدیه را بازداشت کردند.

شاهدان عینی وفعالان حقوق بشر از شهرستان شوش گزارش داده اند که به دلیل تشدید فضای امنیتی در شهر شوش دانیال،تعدادی از جوانان در محله های ،دوار،احمدآباد،خضیره و روستاهای مسیر کعب در حاشیه شوش دانیال اقدام به تظاهرات شبانه کرده بودند.

در این دوره از تظاهرات های شبانه و شعار نویسی بر ضد رژیم، فرمانداری شوش اقدام به منع رفت وآمدهای شبانه کرده ودر سطح شهر حکومت نظامی اعلام می کند.

شاهدان عینی می گویند پس از اعلام حکومت نظامی تعدادی از شهروندان دستگیر وروانه بازداشت گاههای اداره اطلاعات شدند. عاشور دبات وفرزند او عادل (20ساله) ازساکنان محله دوار،حمید کعبی(21 ساله) ازساکنین روستای کعب احمد مولا، جاسم کعبی وفرزندان او خدیجه و محمد، احمد دبات ،سجاد کعبی،احمد زغیبی(21 ساله) تنها افرادی هستند که اسامی آنها پس از بازداشت منتشر شده است.

فعالان حقوق بشر در شوش معتقدند که شمار دستگیر شدگان بیش از این تعداد است.شاهدان عینی از شوش گزارش می دهند که در حال حاضر حکومت نظامی شبانه در این شهر پایان یافته اما سایه نیروهای امنیتی ولباس شخصی در همه جای شهر وجود دارد ونوعی خفقان شدید به بار آورده است.

همزمان با این موج از دستگیریهای بی رویه در شوش 3 تن از شهروندان عرب درشهر حمیدیه(25کیلومتری غرب اهواز) نیز بازداشت وبه مکان های مجهول منتقل شده اند.

عدنان حلفی به همراه برادر او ویکی از همسایگان آنها که هر سه جوان هستند بازداشت شدگان شهر حمیدیه هستند. پیش از این نیز غالب منابی هنرمند وخواننده اهل حمیدیه و برادر او حسن منابی دبیر تاریخ دبیرستان های اهواز نیز بازداشت شده بودند.

موج دستگیری فعالان حقوق بشر وهنرمندان عرب بیش از گذشته فراگیر شده است.در این میان فعالان حقوق بشری خواستار توجه جدی سازمان های حقوق بشری ومطبوعات وسایت های اپوزیسیون ایرانی به پدیده سرکوب وبازداشت های دسته جمعی و اتهام سازی نیروهای اطلاعاتی بر ضد جوانان عرب واکنش نشان دهند.

فعالان عرب بر این باورند که سکوت نیروهای اپوزیسیون ایرانی در داخل وخارج از کشور نسبت به پایمال شدن حقوق شهروندان عرب همنوایی با رژیم جمهوری اسلامی تلقی می شود.

حکومت نظامی وبازداشت های گسترده در شوش

نیروهای اداره اطلاعات در روزهای گذشته تعدادی از شهروندان عرب در شهرهای شوش و حمیدیه را بازداشت کردند.

شاهدان عینی وفعالان حقوق بشر از شهرستان شوش گزارش داده اند که به دلیل تشدید فضای امنیتی در شهر شوش دانیال،تعدادی از جوانان در محله های ،دوار،احمدآباد،خضیره و روستاهای مسیر کعب در حاشیه شوش دانیال اقدام به تظاهرات شبانه کرده بودند.

در این دوره از تظاهرات های شبانه و شعار نویسی بر ضد رژیم، فرمانداری شوش اقدام به منع رفت وآمدهای شبانه کرده ودر سطح شهر حکومت نظامی اعلام می کند.

شاهدان عینی می گویند پس از اعلام حکومت نظامی تعدادی از شهروندان دستگیر وروانه بازداشت گاههای اداره اطلاعات شدند. عاشور دبات وفرزند او عادل (20ساله) ازساکنان محله دوار،حمید کعبی(21 ساله) ازساکنین روستای کعب احمد مولا، جاسم کعبی وفرزندان او خدیجه و محمد، احمد دبات ،سجاد کعبی،احمد زغیبی(21 ساله)، عثمان زغيبي، جاسم كعبي و تمام اعضای خانواده ایشان، مهدي خسرجي،امير صرخي، جعفر كعبي، كاظم دبات، جعجع چناني، مرتضي موسوي، فيصل دبات، كريم كعبي، عدنان زغيبي، مسلم مزرعاوي، مهدي نواصري، حسن نواصري، علي كناني و ابراهيم حيدری تنها افرادی هستند که اسامی آنها پس از بازداشت منتشر شده است.فعالان حقوق بشر در شوش معتقدند که شمار دستگیر شدگان بیش از این تعداد است.شاهدان عینی از شوش گزارش می دهند که در حال حاضر حکومت نظامی شبانه در این شهر پایان یافته اما سایه نیروهای امنیتی ولباس شخصی در همه جای شهر وجود دارد ونوعی خفقان شدید به بار آورده است.

همزمان با این موج از دستگیریهای بی رویه در شوش 3 تن از شهروندان عرب درشهر حمیدیه (25کیلومتری غرب اهواز) نیز بازداشت وبه مکان های مجهول منتقل شده اند.

عدنان ساعدی به همراه برادر او ویکی از همسایگان آنها که هر سه جوان هستند بازداشت شدگان شهر حمیدیه هستند. پیش از این نیز غالب منابی هنرمند وخواننده اهل حمیدیه و برادر او حسن منابی دبیر تاریخ دبیرستان های اهواز نیز بازداشت شده بودند.

موج دستگیری فعالان حقوق بشر وهنرمندان عرب بیش از گذشته فراگیر شده است.در این میان فعالان حقوق بشری خواستار توجه جدی سازمان های حقوق بشری ومطبوعات وسایت های اپوزیسیون ایرانی به پدیده سرکوب وبازداشت های دسته جمعی و اتهام سازی نیروهای اطلاعاتی بر ضد جوانان عرب واکنش نشان دهند.

فعالان عرب بر این باورند که سکوت نیروهای اپوزیسیون ایرانی در داخل وخارج از کشور نسبت به پایمال شدن حقوق شهروندان عرب همنوایی با رژیم جمهوری اسلامی تلقی می شود.


محکومیت یک شهروند بهایی درسمنان به سه سال حبس، هرانا

خبرگزاری هرانا – الهام روزبهی شهروند بهایی ساکن سمنان از سوی دادگاه انقلاب به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، الهام روزبهی، شهروند بهایی ساکن سمنان به حکم دادگاه انقلاب شهر مزبور به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد. نامبرده در ۲۱ اسفند ماه سال ۸۹ در حالیکه باردار بود به همراه چند شهروند بهایی دیگر بازداشت که پس از مدتی به قید وثیقه آزاد گردید.

الهام روزبهی سپس در مهر ماه ۹۰ بار دیگر با احضار تلفنی مورد بازجویی قرار گرفت که حکم صادره براساس آن صادر شده است.

قابل ذکر است در حال حاضر علی احسانی، بهفر خانجانی، افشین ایقانی، سیامک ایقانی و نادر کسایی در حال سپری کردن محکومیت خود در زندان سمنان هستند.

هم چنین منیژه نصراللهی (منزویان) شهروند بهایی دیگر اهل سمنان هم در حال گذراندن محکومیت ۳ ساله در زندان اوین می باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اعدام یک زندانی در ایلام، موکریان

صبح روز شنبه، 8 بهمن 90 ، یک زندانی در ایلام به دار آویخته شد.

به گزارش آژانس خبری موکریان و به نقل از منابع آگاه، یک زندانی متهم به قتل که با انفجار دیوار زندان مرکزی ایلام اقدام به فرار از زندان کرده بود، پس از بازداشت صبح امروز در محوطه این زندان اعدام شد.

برپايه اين گزارش متهم با حضور نماينده دادستان، تعدادی از ماموران نيروي انتظامي و جمعی از مسئولان، در زندان مرکزی ایلام اعدام شد.


بازداشت دو شهروند در اشنویه توسط نیروهای امنیتی، موکریان

براساس اخبار دریافتی دو شهروند اهل اشنویه از سوی نيروهای امنيتی بازداشت شدند .

بنا به گزارش رسیده به آژانس خبری موکریان، اين دو شهروند که کامران عبدالله نژاد و بهمن پیکال نام دارند از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و روانه زندان شده اند.

براساس همین گزارش عبدالله نژاد حدود ده روز پیش و پیکان حدود یک ماه پیش بازداشت شده اند

گفته می شود این دو شهروند که هم اکنون در زندان ارومیه به سر می برند به همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون متهم شده اند.


طی یک ماه 11 شهروند مریوانی بازداشت شده‌اند، کُردپا

کُردپا: در مدت یک ماه اخیر 11 شهروند کُرد توسط مأموران امنیتی و نظامی حکومت اسلامی ایران در شهرستان مریوان بازداشت شده‌اند.

برپایه‌ی گزارش ارسالی خبرنگار آژانس خبررسانی کُردپا از مریوان، از هفتم دی‌ماه تا هفتم بهمن‌ماه امسال، 11 شهروند کُرد که ساکن شهر مریوان و روستاهای اطراف آن بوده‌اند از سوی نیروهای امنیتی حکومت اسلامی ایران به اتهام فعالیت فرهنگی و دانشجویی دستگیر و روانه‌ی زندان شده‌اند.

دانا رستمی(دانشجو)، ماردین ایوازه(دانشجو)، ژیار سلامتیان(دانشجو)، آرام فرجی فرجی(دانشجو)، دانا لنج‌آبادی(دانشجو)، رزگار شریفی(معلم)، مظفر شریفی(معلم)، لقمان مینویی، سیروان اژدر، ابراهیم نیک‌پی و مادح نیک‌پی یازده شهروند بازداشت شده مریوانی در یک‌ماه گذشته می‌باشند.

به جزء دانا لنج‌آبادی که مدتی بعد از دستگیری آزاد گردید دیگر بازداشت شدگان همچنان در مکان نامعلومی بسر برده و مراجعه‌ی خانواده‌های آنها به مراکز امنیتی و قضایی جهت اطلاع از وضعیت بستگانشان تاکنون بدون نتیجه باقی مانده است.

بنابه آمارهای ثبت شده در مرکز آمار آژانس کُردپا از ابتدای دی‌ماه سال جاری تاکنون جمعاً 34 شهروند کرد توسط مأموران امنیتی و نظامی حکومت اسلامی ایران بازداشت شده‌اند.


بیانیه‌ی جمعی از فعالین در محکومیت بازداشت محمد سلیمانی‌نیا، هرانا

خبرگزاری هرانا - جمعی از نویسندگان و شاعران، روزنامه نگاران و کنشگران سیاسی و اجتماعی ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم نمودن بازداشت "محمد سلیمانی‎‌نیا"، خواستار آزادی بی قید شرط و اعاده‌ی حقوق پایمال شده‌ی وی شدند.

متن کامل این بیانیه که در اختیار گزارشگران هرانا قرار گرفته است، به شرح زیر است:

در محکومیت فشارهای اخیر و درخواست آزادی "محمد سلیمانی‌نیا"

نهادهای بین المللی!

هنرمندان، روزنامه نگاران، فعالان سیاسی و اجتماعی و اهل قلم!

همه کسانی که برای نقض حقوق بشر نگران هستید!

دستگاه­ اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر موجی از دستگیری­‌ها را آغاز کرده است و علاوه بر فعالان سیاسی، اجتماعی و روزنامه نگاران، نویسندگان و هنرمندان را نیز گرفتار خود کرده است.

"محمد سلیمانی‌نیا" مترجم کتاب پرفروش "عطر سنبل، عطر کاج" و مدیر شبکه اجتماعی متخصصان ایران (یو ۲۴) پس از چند مرحله احضار به نهاد­های امنیتی در ماه گذشته و فشارهای پیاپی از سوی آن‌ها، سرانجام روز بیستم دی­ماه سال جاری بازداشت شده و تاکنون هیچ خبری از وضعیت وی منتشر نشده است.

سلیمانی‌نیا در سال ١٣٧۵ نخستین "آی. اس. پی" بخش خصوصی را راه‌اندازی کرد و بدین سبب تولد و ورود اینترنت خصوصی به ایران با نام او گره خورده است. او اکنون مدیر سایت شبکۀ اجتماعی متخصصان ایران (یو ۲۴) است که از اردی‌بهشت ۱۳۸۶ آغاز به کار کرده و نزدیک به ۶٠ هزار کاربر دارد؛ شبکه اجتماعی­ای که برای ایجاد ارتباط میان متخصصان ایرانی راه‌اندازی شده است.

پایگاه‌های خبری برخی نهادهای مدنی و سازمان‌های نیمه دولتی از جمله "ایران تئا‌تر"، "خانۀ موسیقی"، "خبرنگار"، "خانۀ مطبوعات کرمان"، "ماهنامۀ نقد نو"، "بازنگار-خانۀ وبلاگ‌های فارسی زبان"، "وبلاگ فرهنگستان هنر" نیز در کارنامۀ فعالیت‌های حرفه‌ای او ثبت و به همت او بنا شده­‌اند.

او طراح و میزبان سایت صادق هدایت و یکی از مسئولان اجرایی برگزاری جایزۀ ادبی صادق هدایت است و طراحی و میزبانی سایت‌های شخصی بیش از ۱۵ شاعر و نویسنده از جمله امیرحسین چهلتن، فرخنده آقایی، قاسم کشکولی، پروین سلاجقه، پویا عزیزی، مهرنوش قربانعلی و برخی امضا کنندگان این بیانیه را نیز به عهده دارد.

امضا کنندگان این بیانیه به عنوان جمعی از اهالی ادبیات، فرهنگ و هنر، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی و مدنی ایران، بازداشت­های مخفیانه و هرگونه اعمال فشار بر مردم ایران برای سرکوب مطالبات مدنی ایشان، سانسور و جلوگیری از آزادی بیان و پایمال کردن حقوق شخصی و عمومی شهروندان کشور، به ویژه اهالی فرهنگ و هنر و ادبیات را محکوم می‌کنند.

هم‌چنین از تمامی اشخاص و نهادهایی که توان مداخله در این امر را دارند تقاضا می‌­کنند، حکومت ایران را به اجرای قوانین داخلی، تعهدات بین المللی و احترام به حقوق مدنی شهروندانش تشویق و ترغیب کرده و آزادی تمام زندانیان سیاسی و عقیدتی از جمله محمد سلیمانی نیا را از مسئولان ایرانی درخواست کنند. خواهان آزادی و اعاده حقوق پایمال شده محمد سلیمانی نیا هستیم و امید داریم که این آزادی به زودی و بدون قید و شرط محقق شود.


اسامی امضا کنندگان به ترتیب حروف الفبا:


آرتمیس میلانی- مترجم

آرش حسینی پژوه، فعال سیاسی

آرمین نیکنام، نویسنده- مترجم

آریا خسروی، کنشگر مدنی- فرهنگی

آزاده دواچی، شاعر- فعال حقوق زنان

آزاده شمس، طراح

آناهیتا رضائی، شاعر- منتقد ادبی

آیدا سعادت، فعال اجتماعی

آیدا قجر، روزنامه نگار

آینده آزاد، کنشگر حقوق بشر- حقوق زنان

احسان مهرابی، روزنامه نگار

احمد آهنگرانی، فعال سیاسی

اعظم بهرامى، شاعر- نویسنده

افروز کاظم‌زاده، شاعر- نویسنده

افشین طاری، کنشگر اجتماعی

الیاس قنواتی، شاعر- نمایشنامه نویس

امید حبیبی‌نیا، روزنامه نگار

امید شمس، شاعر- مترجم- روزنامه نگار

امید عبداللهی، فعال مدنی

امیر خالقی، شاعر

امیر محسن محمدی، شاعر- نویسنده

بابک خوشجان، شاعر

پرتو نوری علا، شاعر- نویسنده- فعال حقوق زنان

پرستو ارسطو، شاعر- مترجم- نقاش

پژهان مختاری، فعال حقوق بشر

پگاه احمدی شاعر- مترجم

پوران رضایتی، فعال حقوق بشر

پویا عزیزی، شاعر- منتقد- روزنامه نگار

تارا بنیاد، روزنامه نگار

توران ناظمی، فعال حقوق بشر

تورج پارسی، پژوهشگر فرهنگ و ادب ایران

حبیب موسوی بی بالانی، شاعر

حدیث علمی، روزنامه نگار

حسن زرهی، سردبیر مجله شهروندِ کانادا

حسن فرهنگی، اهل قلم

حسن نایب هاشم، مدافع حقوق بشر

حمید جعفری، روزنامه نگار - نویسنده

حمید زیارتی، نویسنده

حمید مافی، روزنامه نگار

حنیف مزروعی، روزنامه نگار

خشایار روحانی منش، موزیسین

راحله حسینی، کنشگر مدنی

رضا جاویدآرا، اهل قلم

رضا حقیقت‌نژاد، روزنامه نگار

رضا رفیعی، روزنامه نگار

رضا ولی‌زاده، روزنامه‌نگار- شاعر

رضا یوسف‌زاده تهرانی، شاعر

رضوان مقدم، پژوهشگر- فعال حقوق زنان

روحی شفیعی، نویسنده- مترجم- مدیر ائتلاف بین المللی علیه خشونت در ایران (ایکاوی)

روشنک آسترکی، فعال مدنی

روناک نصیری، کنشگر مدنی

زینب پیغمبرزاده، فعال زنان

زینب حسن‌پور، شاعر

سارا جولایی، نقاش- شاعر

سارا نظری، فیلم‌نامه نویس

سالومه رحیمی، فعال مدنی

ساناز اقتصادی‌نیا، روزنامه نگار

ستاره آسمانی، کنشگر مدنی

سرکوت بهرامی، کنشگر سیاسی

سعیده امین، روزنامه نگار

سمیرا قرائی، روزنامه نگار

سودابه صدیق، فعال مدنی

سوسن محمدخانی غیاثوند، روزنامه نگار

سوفیا صدیق‌پور، فعال حقوق بشر

سیما مرچک، کنشگر مدنی

سیمین روزگرد، فعال سیاسی

شبنم آذر شاعر، روزنامه نگار

شبنم شعبانی، روزنامه‌نگار

شکوفه قبادی، فعال مدنی

شکوه میرزادگی، نویسنده- ژورنالیست- کوشنده حفظ میراث فرهنگی

شهرام رفیع‌زاده، شاعر- روزنامه نگار

شهرزاد آل داوود، کنشگر مدنی

شهلا بهاردوست، شاعر- فعال سیاسی و مدنی

شهلا جاوید، آرتیست

شهلا شفیق، نویسننده- پژوهشگر

شیدا محمدی، شاعر- نویسنده

شیرین دخت نورمنش، نویسنده- نقاش

شیرین زارعی، اهل قلم

شیوا نوجو، کنشگر صلح

طلا فرنودی، فعال مدنی

عارف سلیمی، روزنامه‌نگار

عبدالکریم رستمی (میرفرد)، فعال ادبی- سیاسی

عفت ماهباز، نویسنده

علی رضوی، روزنامه نگار

علی عبدی، فعال مدنی

علیرضا بهنام، شاعر- مترجم

فائقه اشکوری، روزنامه نگار- مترجم

فاطمه اقتصادی‌نیا، روزنامه نگار

فاطمه رضایی، فعال مدنی

فاطمه کراری، فعال مدنی

فاطمه مسجدی، فعال زنان

فرح شیلاندری، فعال زنان- فیلمساز

فرح طاهری، روزنامه نگار

فرهاد سلمانیان، کنشگر مدنی

فریبا جعفر، فعال مدنی

فریبا داودی مهاجر، فعال زنان و مدنی

فریبا شادکهن، شاعر

فریبرز سروش، روزنامه نگار

فرید انصاری، فعال اجتماعی و فرهنگی

فهیمه خضر حیدری، روزنامه‌نگار

فیروزه جزایری داماس، نویسنده

کاوه رضائی شیراز، فعال حقوق بشر

کتایون آذرلی، نویسنده- شاعر- محقق

گراناز موسوی، شاعر- فیلم ساز

گیسو جهانگیری، رئیس بنیاد و انتشارات آرمان شهر/ OPEN ASIA

لیلا اسدی، فعال زنان

لیلا الیکایی، کنشگر مدنی

لیلا سیف اللهی، فعال مدنی

مجید حکی، فعال حقوق بشر

محمد آشور شاعر، ویراستار- روزنامه نگار

محمد امیریانی، فعال سیاسی و مدنی

محمد تنگستانی، شاعر- روزنامه نگار

محمد مصطفایی، وکیل دادگستری

مرتضی اسماعیل‌پور، کنشگر سیاسی

مرتضی موسوی، عکاس خبری

مرسده هاشمی، فعال هنری- فرهنگی

مریم حکمت، شعار- فعال حقوق بشر

مریم خجینی، گرافیست

مریم شمس، کنشگر مدنی

معصومه زمانی، کنشگر مدنی

معصومه ضیاء، کنشگر حوزه زنان

مهدی رستم‌پور، روزنامه نگار

مهدی قدیمی، روزنامه نگار

مهرداد مبشر، فعال مدنی

مهری جعفری، شاعر و منتقد ادبی

مهشید راستی، فمینیست- کنشگر حقوق بشر

مهناز بدیهیان، شاعر- فعال حقوق بشر- روزنامه نگار

مونا احمدی، کنشگر مدنی

میثم علیپور، داستان نویس- گرافیست

مینا پورآقایی، کنشگر مدنی

نازنین کاظمی، روزنامه نگار

نازی عظیما، مترجم- روزنامه نگار

ناهید سرشگی، شاعر- نقاش و مدیر اجرایی انتشارات

ناهید عرجونی، شاعر

نزهت امیر آبادیان، روزنامه نگار

نسرین الماسی، روزنامه نگار

نسرین بصیری، روزنامه نگار

نسیم روشنایی، نویسنده- کنشگر سیاسی- فعال زنان

نیما نعیمی، کنشگر مدنی

هنگامه هویدا، شاعر

واحه جعفرزی، عکاس- مجسمه ساز

وحید شمیرانی، شاعر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016