چهارشنبه 12 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد امام جمعه اهل سنت زاهدان از فشارهای امنيتی بر اهل تسنن، جرس

جـــرس: به گزارش منابع خبری، اساتيد حوزه علميه دارالعلوم زاهدان، نگرانی شديد خود را از اظهارات نسنجيده و تفرقه افکنانه يکی از مسئولين دولتی در جلسه ای که اخيرا تحت عنوان "بصيرت و روشنگری" در خاش برگزار شده بود، اعلام کردند.

مديريت حوزه علميه دارالعلوم زاهدان و امام جمعه اهل تسنن آن شهر، با اشاره به تحت فشار قرار گرفتن جامعه اهل سنت به دليل حمايت از افراد مورد تاييد شورای نگهبان در دوره پيشين انتخابات رياست جمهوری و رأی دادن به آنها، افزود: "برخی ما را متهم می کنند که چرا در انتخابات رياست جمهوری به بعضی از کانديداها رأی داديد در حالی که اين افراد از سوی شورای نگهبان تاييد صلاحيت شده اند ... اگر آقايان ناراحتند از شورای نگهبان و شخص رهبری گلايه کنند که چرا آنها را تاييد کرده اند. تقصير ملت در اين باره چيست؟!"



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش پايگاه اطلاع رسانی سنی آنلاين، اساتيد دارالعلوم زاهدان در جلسه هفتگی خود، ضمن تاييد و تقدير از موضعگيری مناسب و بجای علما و معتمدين شهرستان خاش، از سخنان اختلاف برانگيز يکی از مسئولين امنيتی استان عليه مولانا عبدالحميد و حوزه علميه دارالعلوم زاهدان اظهار نگرانی کرده و اين سخنان را در شرايط کنونی در راستای تفرقه و بهم زدن وحدت و امنيت منطقه تلقی نموده، به شدت محکوم کردند.

در پايان اين جلسه مولانا عبدالحميد نيز به بيان برخی مسايل روز و انتقاد از برخی ادعاها و برچسبهای بی اساس پرداخت.

اين روحانی اصلاح طلب اهل تسنن، ضمن انتقاد شديد از اقدامات تفرقه آميز و سخنان نسنجيده ای که از سوی برخی افراد صورت می گيرد، گفت: متاسفانه گروهی افراطی و تندرو، که تسويه حسابهای شخصی دارند، در دستگاههای امنيتی نفوذ دارند. اين افراد متوجه اوضاع و شرايط حساس در برخی کشورهای خاورميانه نيستند و سعی در ناامن کردن منطقه و افروختن آتش تفرقه و اختلاف در بين مردم دارند؛ آنها اقدامات و سخنانی را مطرح می کنند که هرگز به نفع نظام و مملکت و وحدت نبوده و هيچ مشکلی را حل نمی کند.

مولانا عبدالحميد در ادامه به رساندن گزارش های غلط و مغرضانه از سوی اينگونه عوامل نفوذی و مشکوک اشاره نمود و گفت: همين افراد هستند که از کاه، کوه می سازند و گزارش های غلط و بی اساس را به مقامات بالا، از جمله دادگاه ويژه روحانيت، می رسانند که در نتيجه آن همواره علمای اهل سنت به اين دادگاه احضار می شوند، و اين اقدام باعث به زحمت افتادن علمای اهل سنت و نيز دادگاه مذکور می شود. در واقع هيچ مورد اتهامی وجود ندارد بلکه فقط می خواهند فشار روحی و آزار و اذيت جامعه اهل سنت را بيشتر کنند.

مديريت حوزه علميه دارالعلوم زاهدان در ادامه با اشاره به متهم کردن جامعه اهل سنت به حمايت از افراد مورد تاييد شورای نگهبان در دوره های مختلف انتخابات رياست جمهوری و رأی دادن به آنها، افزود: برخی ما را متهم می کنند که چرا در دوره های پيشين انتخابات رياست جمهوری به بعضی از کانديداها رأی داديد در حالی که اين افراد از سوی شورای نگهبان تاييد صلاحيت شده اند و حتی برخی از اين افراد پس از رد صلاحيت، با دستور و صلاحديد رهبری در ليست کانديداهای انتخابات رياست جمهوری ابقا شده اند. لذا اگر آقايان ناراحتند از شورای نگهبان و شخص رهبری گلايه کنند که چرا آنها را تاييد کرده اند. تقصير ملت در اين باره چيست؟!

مولانا عبدالحميد با انتقاد شديد از نشانه رفتن انگشت اتهام و انتقاد به سوی جامعه اهل سنت ايران، خاطرنشان کرد: عجيب است که فقط ما (جامعه اهل سنت) متهم شده و مورد انتقاد مخرّب قرار می گيريم. آقايان با خودشان مشکل دارند، چوبش را بر سر ما فرود می آورند. گويا ديواری کوتاهتر از ديوار ما نديده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016