پنجشنبه 13 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عفو بين الملل: موضع روسيه دررابطه با قطعنامه عليه سوريه غيرمسئولانه است، ريانووستی

لندن، ۱۳ بهمن، خبرگزاری «ريا نووستی»/ سازمان "عفو بين الملل" موضع روسيه در رابطه با پيشنويس قطعنامه جديد عليه سوريه را "غير مسئولانه" دانسته و مسکو را به دست برداشتن از ايجاد مانع در مقابل تلاش ها برای قطع خونريزی در سوريه فرا می خواند. در بيانيه منتشره از سوی اين سازمان بين المللی مدافع حقوق بشر در روز چهارشنبه در اينباره صحبت می شود.

"خوزه لوييس دياس" نماينده سازمان"عفو بين الملل" در سازمان ملل متحد اظهارداشت: "تهديدات روسيه به جلوگيری از نصويب قطعنامه سورای امنيت سازمان ملل متحد در خصوص سوريه برای دومين بار غير مسئولانه است. به اين ترتيب روسيه مسئوليت سرکوب شديد ابراز قانونی اراده مردم در سوريه را برعهده خود می گيرد".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او مسکو را به کار مشترک با ديگر کشورها برای تصويب يک سند جديد جهت پايان دادن به خونريزی در سوريه فرا خواند.

يادآور می شود کشورهای غربی در ماه اکتبر ۲۰۱۱ تلاش کردند قطعنامه حاوی تهديد به اعمال تحريم ها عليه سوريه را در شورای امنيت سازمان ملل متحد به تصويب برسانند اما روسيه و چين اين قطعنامه را وتو کردند.

در حال حاضر دو پيش نويس قطعنامه در خصوص سوريه در روی ميز شورای امنيت سازمان ملل متحد قرار دارد: پيش نويس پيشنهادی روسيه که کشورهای غربی آنرا بيش از حد ملايم می دانند و پيش نويس پيشنهادی مراکش، يگانه کشور عربی عضو شورای امنيت.

در پيش نويس پيشنهادی مراکش دخالت نظامی خارجی در سوريه منتفی دانسته نمی شود. علاوه بر اين در آن از طرح اتحاديه عرب حمايت می شود که دمشق آنرا فورا رد کرده و و از جمله کناره گيری "بشار اسد" رييس جمهورسوريه از سمت خود در نظر گرفته شده است. روسيه مخالف تلاش خارجی برای وادار کردن رهبران هر کشوری به کناره گيری از قدرت است.

يادآور می شود سوريه از اواسط ماه مارس شاهد موج گسترده ای از ناآرامی هاست و تظاهرکنندگان خواستار استعفای بشار اسد رييس جمهور اين کشورهستند. تظاهرات مردم تحت شعارهای ضرورت اجرای اصلاحات سياسی ـ اجتماعی، مبارزه با فساد مالی و تامين آزادی های اساسی برگزار می شود. در جريان سرکوب تظاهر کنندگان توسط ارتش و پليس سوريه تا به حال تعداد زيادی از مردم کشته، زخمی و بازداشت شده اند. طبق گزارش سازمان ملل متحد، شمار کشته ها بيش از ۵ هزار نفر بوده است. اخيرا نبرد های مسلحانه ميان دولت و مخالفان نيز شدت پيدا کرده است. مقامات سوريه می گويند بيش از دو هزار نفر از نظاميان و ماموران پليس اين کشور در جريان نبردها با جنگجويان بخوبی مسلح کشته شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016