جمعه 14 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنرانی اصغر منتظرالقائم در لندن: چالش گفتمان مدینه نبوی با مدینه قریشی

به مناسبت آغاز هفته ی وحدت برنامه ی کانون توحید لندن به شرح زیر می باشد:

عنوان سخنرانی:

چالش گفتمان مدینه نبوی با مدینه قریشی

سخنران: دکتر اصغر منتظرالقائم

ریاست دانشکده ادبیات و تاریخ دانشگاه اصفهان

معرفی سخنران: دکتر اصغر منتظر القائم مدرک لیسانس خود را از دانشگاه اصفهان و مدرک فوق لیسانس را از دانشگاه شهید بهشتی در رشته ی تاریخ کسب نمودند. پس از آن ایشان تحقیقات خود را در تاریخ اسلام پیرامون موضوع "دلایل گرایش مردم یمن به تشیع" در دانشگاه تربیّت مدرس و در مقطع دکترا در سال 1993 آغاز نمودند و در سال 1999 با موفقیّت به اتمام رساندند. هم اکنون ایشان ریاست دانشکده ادبیات و تاریخ دانشگاه اصفهان را عهده دار هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چکیده: همه انبیای الهی برای هدایت و ارتباط دادن انسانها با خداوند و برای تعلیم کتاب و حکمت و برقراری عدالت با سردمداران کفر وشرک در طول تاریخ تقابل فرهنگی و اجتماعی و سیاسی داشتند و رسول الله صلی الله علیه و اله نیز در دوران بعثت و هجرت با سران مشرک قریش چالش های گوناگونی داشتند. آن حضرت بنا بر اینکه آخرین سفیر الهی بودند و کامل ترین دین جهانی را برای بندگان آورده بود، برای جهانی شدن اسلام نیاز به تمدن سازی داشتند. لذا رسول الله در مدینه پس از استقرار دولت اسلامی، تمدن سازی را با نهادهای گوناگون سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی دنبال کردند. ولی گفتمان مدینه قریشی به تقابل با آن پرداخت. ولی راه حل های آن حضرت موجب تحکیم مدینه نبوی شد. البته تداوم مدینه نبوی بستگی به رهبری شایسته الهی داشت که بتواند پس از رحلت آن حضرت این گفتمان را محافظت نماید. ولی سران قریش این رهبری الهی را از صحنه سیاسی اسلام کنار گذاشتند. تلاش رهبران الهی برای تداوم مدینه نبوی و استقرار امامت الهی و مهدویت با استناد به آیات و منابع اسلامی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

Islamic Student Association (ISA) in London
Kanoon Towhid, 30-32 Southerton Road, Hammersmith, London W6 0PH
Website: http://www.kanoontowhid.comE-mail:info@kanoontowhid.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016