جمعه 14 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قاضی پرونده کهریزک مصونیت ندارد، ایلنا

ایلنا: رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه اعلامیه حقوق بشر اسلامی دارای تناقضات فراوانی است، گفت: باید مبانی حقوق بشر اسلامی را تبیین و در دسترس جهانیان قرار داد.

به گزارش ایلنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی در سومین نشست تخصصی حقوق بشر، اظهار داشت: متأسفانه بحث حقوق بشر دستاویزی سیاسی و ابزاری برای غرب شده است تا کشورهای مستقل را تحت فشار قرار دهد.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به بحث حق در اندیشه دینی، گفت: حق و مسایل مبتلا به آن در فلسفه و کلام و در مبانی فقهی و اسلام به طور مفصل آمده است ولی متأسفانه امروزه در غرب با دید سیاسی به آن نگریسته می‌شود.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر تنقیح مباحث حق در مبانی اسلامی و فقهی، اظهار داشت: یکی از ارکان مهم و اساسی در جوامع امروزی حق به شمار می‌آید و لازم است مباحث حق و حقوق بشر از بطن تعالیم اسلامی بیرون و بسط داده شود.

آیت الله لاریجانی به تقابل به وجود آمده غرب و نظام اسلامی در موضوع حقوق بشر اشاره کردو گفت: بدون نگاه خاص به عالم و آدم نمی‌توان تحلیل و نظریه درستی در باب حق ارایه داد و ابعاد مختلف این دو موضوع را شناخت ودر واقع باید به بعد معنوی انسان نیز توجه داشت.

رئیس قوه قضاییه افزود: تصورات غربی‌ها نشأت گرفته از آموزه‌های لیبرالیسم بوده و بیشتر مادی است و تصور می‌کنند می‌توانند برای جهانیان مسیر کرامت انسانی را تعیین کنند، در حالیکه بدون شناخت ابعاد معنوی انسان نمی‌توان برای او کرامت ذاتی قائل شد.

آیت الله آملی لاریجانی با توجه به ماده ۲۹ اعلامیه حقوق بشرگفت: آزادی‌ها مطلق نیستند بلکه بر اساس قوانین کشور‌ها قابل تغییرند و یکی از سه شرط لازم دراعلامیه حقوق بشر، احترام به حقوق و آزادی دیگران است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه، رعایت مقتضیات عادلانه اخلاق در ماده ۲۹ اعلامیه حقوق بشر شرط دوم است، اظهار داشت: بر این اساس آزادی‌های انسان نمی‌تواند موجب توهین شود، همچنین نکته سوم، نظم و رفاه عمومی است که برای عموم آن را لازم دیده است.

آیت الله آملی لاریجانی ضمن بیان اینکه غربی‌ها با ظرافت خاص و به صورت پنهانی ایده‌های لیبرالی را به جوامع تحمیل می‌کنند، گفت: لیبرال دموکراسی، یک ایدئولوژی است و هر یک از این رشته‌ها را که دنبال می‌کنیم اساس آن به اندیشه‌های لیبرالی برمیگردد.

رئیس قوه قضاییه به آزادی انتخاب همسر که غربی‌ها مدعی آن هستند اشاره کرد و گفت: غربی‌ها همجنس بازی را نوعی آزادی انتخاب همسر می‌دانند و انتخاب جنس موافق از نظر آن‌ها همسر محسوب می‌شود و از این رو با ارائه ایده‌های غیر اخلاقی خود به دنبال تحمیل معیارهای غیر انسانی بر جوامع هستند.

آیت الله آملی لاریجانی با رد اندیشه دموکرات لیبرال‌ها در خصوص حقوق بشر، گفت: غربی‌ها در ابتدای اعلامیه حقوق بشرشان، حق اطاعت از خداوند را نادیده گرفته‌اند در حالی که اطاعت از خداوند کمال مطلق است.

رئیس قوه قضاییه خطاب به غربی‌ها گفت: شما که می‌توانید یک سیستم حقوقی فرا‌تر از حق تعالی داشته باشید آن رابرای خود نگه دارید، چه لزومی دارد که می‌خواهید آن را به دیگران تحمیل کنید، پس تردیدی نیست که به دنبال بسط اندیشه لیبرال دموکراسی خود در قالب حقوق بشر هستید.

رئیس دستگاه قضایی گفت: غربی‌ها در موضوع حقوق بشر فرا‌تر از معیارهای انسانی رفته‌اند و بدون ظرفیت‌شناسی و در نظر گرفتن مسیر تکامل آدمی، برای انسان تعیین تکلیف می‌کنند.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: تعابیر دنیای غرب به ظاهر زیباست اما در پشت این تعابیر، نیرنگ و فریب و خدعه نهفته است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به حقوق بشر غرب در حمله به عراق به بهانه سلاح‌های کشتار جمعی، گفت: از آن سوی دنیا، لشکرکشی کردید، کشوری را به اشغال خود در آوردید و انسان‌های بی‌گناهی را کشتید تا منافع خود را در پس قرارداد ۲۵ ساله نفتی تأمین کنید؛ آیا این اقدامات را در راستای بسط اهداف حقوق بشری خویش می‌دانید؟

آیت الله آملی لاریجانی حقوق بشر را بهانه جدید استکبار جهانی برای فشار بر دولت و ملت‌های مستقل دانست و گفت: ۳۳ سال از عمر این انقلاب می‌گذرد و غربی‌ها انواع دسیسه‌ها را به کار بردند تا این انقلاب را از مسیر خود منحرف کنند، اما این نظام به قوت الهی توانسته در طول این سال‌ها، با برگزاری انتخابات متعدد مردمی که در منطقه نظیر ندارد، همچنان بر مواضع اسلامی و انقلابی خود استوار بماند.

رئیس قوه قضاییه با انتقاد از برخوردهای غرب در خصوص حقوق بشر افزود: سوریه را که حامی ملت مستضعف فلسطین است به انحای مختلف از جمله طرح پرونده در شورای امنیت با حمایت برخی از دول عربی تحت فشار قرار می‌دهند ولی در بحرین که هر روزه حقوق بشر نقض می‌شود سکوت می‌کنند!

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر در پیش نویس گزارش خود به سازمان ملل گفت: در این گزارش آمده است که در قوانین کشور ما توهین به انبیا ومقدسات ممنوع و مجازات اعدام را در پی دارد، از شما این سئوال را دارم، چنانچه فردی به حضرت عیسی (ع)، حضرت محمد (ص) و انبیاء الهی توهین کند، مستحق مجازات نیست؟ ولی در غرب اگر فردی هولوکاست را نفی کند به بد‌ترین شکل مجازات می‌شود! در خصوص كهريزك نيز مطرح شده بود كه قاضي مذكور، مصونيت دارد در حالي كه قاضي هنوز معلق است. چطور مي‌گويند صيانت دارد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئیس قوه قضاییه حقوق بشری راکه دنیای غرب ارایه می‌دهد سرشار از تزویر دانست و گفت: در اعلامیه حقوق بشر شکنجه منع شده است، در حالیکه فراموش کرده‌اند در زندان ابوغریب و گوانتانامو چه شکنجه‌هایی را مرتکب شده‌اند.

رئیس قوه قضاییه گفت: غربی‌ها مقاصد خود را درپوشش الفاظ آراسته و تهی تفسیر و اهداف خود را در پی آن دنبال می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016