دوشنبه 17 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام مهدی خزعلی از اوين: به جای اينکه از من بخواهيد تا اعتصاب را بشکنم، از آنان بخواهيد به اين حبس های غيرقانونی پايان دهند، کلمه

مهدی خزعلی، زندانی سياسی که هم‌اکنون در زندان اوين در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد در پاسخ به دوستانش که از وی خواسته بودند اعتصاب خود را بشکند، گفت: "به جای اين‌که از من بخواهيد تا اعتصاب را بشکنم، از آنان بخواهيد به اين حبس‌های غيرقانونی پايان دهند." وی گفت: "من تا شهادت ايستاده‌ام."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهدی خزعلی، رزمنده دفاع مقدس و نويسنده منتقد که از يک ماه پيش بازداشت و در اعتصاب غذا به سر می برد در پيامی خطاب به همسر شهيد باکری، همسر شهيد همت و محمد نوريزاد گفته است: بگذاريد قبل از اينکه در سوگ ارزش ها دق کنم برای احيای ارزش های ناب انقلاب اسلامی جان خويش فدا کرده و جايی برای خويش در خيل شهيدان باز کنم.

به گزارش کلمه، مهدی خزعلی با تاکيد بر اينکه تا شهادت ايستاده است در پيام خود آورده است: اگر خداوند منان مرا در جمع شهيدان پذيرفت، سلام شما را به همت و باکری خواهم رساند.

شب گذشته همسران شهيد باکری و همت و همچنين محمد نوريزاد در نامه ای خطاب مهدی خزعلی، خواسته بودند که برای فردايی که همه چشم به راه اويند به اعتصاب خود پايان دهد.

در اين نامه آمده بود: متوجه شديم که او را به چهارده سال حبس در شهرستان برازجان و بعد از اتمام دوره محکوميت، به ده سال اقامت اجباری در اين شهرستان حکم داده اند. و افزون بر اينها: نود ضربه شلاق!

چند روز پيش در خبرها آمده بود که مهدی خزعلی پس از بيست و پنج روز اعتصاب غذا بر اثر خونريزی معده به بهداری بند ۳۵۰ منتقل شده است.

اين گزارش حاکی است هر چند وضعيت جسمی اين زندانی سياسی مناسب نيست و تاکنون بيش از ۱۶ کيلو کاهش وزن داشته است، اما او اعلام کرده که به اعتصاب غذای خود ادامه می دهد.

متن کامل پيام مهدی خزعلی به همسر شهيد باکری، همسر شهيد همت و محمد نوريزاد که در اختيار کلمه قرار گرفته به شرح زير است:

بسم رب الشهدا

برادر عزيز آقای محمد نوريزاد و همسران گرامی همرزمان شهيد همت و باکری (دام عزهم)

پيام محبت آميزتان واصل شد. از لطفتان سپاسگزارم، اما اين حقير از قافله عشق جا مانده ام شايد دری به آسمان باز شده باشد و شايد فرصتی، تا ادای دين نمايم.

بگذاريد قبل از اينکه در سوگ ارزش ها دق کنم برای احيای ارزش های ناب انقلاب اسلامی جان خويش فدا کرده و جايی برای خويش در خيل شهيدان باز کنم. امروز و هر روز شاهد ذبح ارزش های انقلاب اسلامی هستيم و اين نهال بيش از هميشه نيازمند ايثار و ازخود گذشتگی است.

دوستان عزيز به جای اينکه از من بخواهيد تا اعتصاب را بشکنم، از آنان بخواهيد به اين حبس های غيرقانونی پايان دهند.

من تا شهادت ايستاده ام و اگر خداوند منان مرا در جمع شهيدان پذيرفت، سلام شما را به همت و باکری خواهم رساند.

والسلام عليکم و رحمة الله
مهدی خزعلی
٩٠/١١/ ١٧


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016