دوشنبه 17 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: محصول تحريم‌های غرب به وجود آمدن يک اقتصاد شکوفا و شکست‌ناپذير است، ايسنا

رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: انقلابی به عظمت انقلاب اسلامی هرگز تسليم بروکراسی اداری که به اسم تحريم تصويب شده است؛ نمی‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار محمدرضا نقدی در جشن بزرگ اصناف کشور که به مناسبت گرامی‌داشت دهه فجر و با هدف تجليل از بازاريان خير و نيکوکار برگزار شد، با بيان اين‌که «تصويب تحريم عليه ايران نشان‌دهنده دست خالی اروپا و غرب است» اظهار کرد: تحريم غربی‌ها در نطفه شکست خورده و بی‌خاصيت است، چراکه اساسا ماهيت اقتصادی ندارد و ماهيت آن اداری و بروکراتيک است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: معنای تحريم اين است که ما کالايی را نياز داشته باشيم و به ما ندهند و کارهای‌مان فلج شود يا کالايی را که ما نيازمند فروش آن هستيم؛ از ما نخرند و در نتيجه دچار مشکل شويم، در حالی که آنچه غرب تصويب کرده صرفا مسير بروکراتيک و اداری ما را در بعضی موارد طولانی‌تر می‌کند که با تدبير مسوولان کشور راه‌های مقابله با آن، به سرعت تدوين می‌شود.

نقدی در تشريح فوايد تحريم نفتی ايران خاطرنشان کرد: ۸۲ درصد از نفت‌مان را می‌فروشيم و ۱۸ درصدی هم که اروپا از خريد آن خودداری می‌کند؛ در سبد خودمان باقی می‌ماند و با افزايش قيمت نفت در اثر تحريم جمهوری اسلامی چند برابر درآمد ناشی از صادرات آن ۱۸ درصد عايد کشور می‌شود، هر چند به آسانی می‌توانيم برای آن ۲۰ درصد نيز مشتری پيدا کنيم.

وی با بيان اين‌که «ميزان واردات کنونی در شان ملت ايران نيست» افزود: فايده ديگر تحريم‌ها اين است که واردات کشور کاهش می‌يابد و مردم به استفاده از کالاهای اقتصادی روی می‌آورند و از آن‌جايی که با هر ميليارد دلار صرفه‌جويی در واردات، ۲۰۰ هزار شغل جديد ايجاد می‌شود؛ شاهد کاهش چشمگير بيکاری در کشور خواهيم بود.

رييس سازمان بسيج مستضعفين تاکيد کرد: همانطور که از دل جنگ تحميلی دشمن، چنان قدرت نظامی در کشورمان بوجود آمد که امروز آمريکايی‌ها حتی از نگاه کردن به آن هم می‌ترسند؛ يقينا محصول تحريم‌های غرب به وجود آمدن يک اقتصاد شکوفا و شکست‌ناپذير است.

نقدی همچنين ضمن بر شماری خدمات گسترده اصناف و بازاريان در جريان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس فرماندهان نظامی فرماندهی جنگ را بر عهده داشتند و اصناف آنان را ياری می‌کردند و امروز که در دوران جهاد اقتصادی و مبارزه با تحريم‌ها هستيم، اين اصناف و بازاريان هستند که فرماندهی را برعهده دارند و ما در خدمت آنان هستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016