سه شنبه 18 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاوروف در مذاکرات با بشار اسد درمورد مسئوليت رهبران کشورها صحبت کرد، ريانووستی

دمشق، ۱۸ بهمن، خبرگزاری «ريا نووستی»/ "سرگی لاوروف" (Sergey Lavrov) وزير امور خارجه روسيه در آغاز مذاکرات با "بشار اسد" رييس جمهور سوريه اظهار داشت رهبر هر کشور بايد مسئوليت خود را درک کند و ابراز عقيده کرد رييس جمهور سوريه اين امر را درک می نمايد.

وزير امور خارجه روسيه خطاب به بشار اسد گفت: "هر رهبر در هر کشوری بايد کسئوليت خود را درک کند. شما مشئوليت خود را درک می نماييد".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاوروف افزود: "اينکه کشورهای عربی در صلح و تفاهم زندگی کنند، به نفع ماست".

همچنين "ميخاييل فرادکوف" (Mikhail Fradkov) رييس سازمان اطلاعات خارجی روسيه در مذاکرات شرکت دارد.

هدف اساسی اين ديدار تلاش جهت پيدا کردن راه برون رفت از بن بست فعلی در حل مساله سوريه است که از جمله بخاطر سازش ناپذيری اعضای اپوزيسيون اين کشور بوجود آمده است. بعيد نيست طرفين همچنين از سرگيری کار هيئت ناظران اتحاديه عرب را مورد بحث قرار دهند که روسيه خواستار آن است.

يادآورمی شود ناظران اتحاديه عرب در چارچوب طرح اين اتحاديه در راستای قطع خونريزی و ايجاد شرايط برای آغاز گفتگو ميان مقامات و اپوزيسيون سوريه، به دمشق اعزام شدند. ارزيابی اوضاع در سوريه از جمله پيدا کردن مسئولان کشته شدن افراد غير نظامی از جمله وظايف ناظران اتحاديه عرب بود اما چندی پيش اتحاديه عرب بخاطر افزايش روزافزون سطح خشونت در سوريه کار هيئت ناظران خود را متوقف کرد.

تصميم گيری درباره اعزام ناظران به سوريه در نشست وزيران امور خارجه اتحاديه عرب در رباط در اواسط نوامبر گرفته شده بود.

سوريه از اواسط ماه مارس شاهد موج گسترده ای از ناآرامی هاست و تظاهرکنندگان خواستار استعفای بشار اسد رييس جمهور اين کشورهستند. تظاهرات مردم تحت شعارهای ضرورت اجرای اصلاحات سياسی ـ اجتماعی، مبارزه با فساد مالی و تامين آزادی های اساسی برگزار می شود. در جريان سرکوب تظاهر کنندگان توسط ارتش و پليس سوريه تا به حال تعداد زيادی از مردم کشته، زخمی و بازداشت شده اند. طبق گزارش سازمان ملل متحد، شمار کشته ها بيش از ۵ هزار نفر بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016