یکشنبه 30 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرارهای مالياتی افزايش يافته است، ايلنا

- فرارهای مالياتی در سال های اخير افزايش يافته است و مردم برای فرار مالياتی به سمت مشاغل زيرزمينی و مشاغل کاذب روی آورده‌اند
- ۲۰ درصد مردم اظهارنامه مالياتی تحويل نمی‌دهند


ايلنا: يک کار‌شناس اقتصادی با بيان اينکه اظهارنامه‌های مالياتی در گروههای مختلف مشاغل به الف، ب و ج تقسيم می‌شوند، گفت: ۱۲ گروه شغلی در گروه الف ۲۷ گروه شغلی در گروه ب و ساير شغل‌ها در گروه ج قرار دارند.

اين کار‌شناس اقتصادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا افزود: فرارهای مالياتی در سال‌های اخير افزايش يافته است به طوری که مردم برای فرار مالياتی به سمت مشاغل زيرزمينی و مشاغل کاذب روی آورده‌اند.

فرشيد نجفی با بيان اينکه فرار مالياتی روز به روز در حال افزايش است، تصريح کرد: ۸۰ درصد از مردم اظهارنامه مالياتی می‌دهند و ۲۰ درصد نيز اظهار نامه مالياتی ندارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين استاد دانشگاه در بخش ديگری از سخنانش درباره مشکلات مالياتی کشور خاطرنشان کرد: يک مشکل عمده قانون جديد مالياتی که در تاريخ ۲۷ بهمن ماه سال ۱۳۸۰ مصوب شد اين است که يک سری از منابع مانند ماليات‌ها بر خانه‌های خالی حذف شده و اين در حالی است که حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران وجود دارد.

وی ادامه داد: ماليات‌ها هر سال نسبت به سال گذشته بسته به نوع مشاغل ۱۸ تا ۲۲ درصد افزايش پيدا می‌کند که موديان بر اساس ماده ۹۵ قانون ماليات‌های مستقيم تا پايان تير ماه هر سال موظف هستند اظهار نامه‌های مالياتی خود را به اداره دارايی تحويل دهند.

نجفی به جريمه‌ها و تشويق‌های مالياتی اشاره کرد و افزود: مشاغل گروههای الف و ب اگر اظهار نامه‌های خود را تحويل ندهند ۴۰درصد، اگر ميزان سود و زيان خود را اعلام نکنند ۲۰ درصد و اگر ترازنامه ندهند ۲۰ درصد جريمه می‌شوند.

اين کار‌شناس همچنين گفت: اگر مشاغل گروه ج اظهار نامه مالياتی خود را تحويل ندهند فقط ۱۰ درصد جريمه می‌شوند.

وی درباره تشويق‌های مالياتی نيز گفت: اگر موديان ۳ سال پشت سرهم ماليات خود را پرداخت کنند به ازای هر سال مشمول ۱درصد تخفيف خوش حسابی می‌شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016