دوشنبه 1 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتصاب غذای ۱۰ تن از بازداشت شدگان ۲۵ بهمن در زندان اوين، جمعی از بازداشت شدگان ۲۵ بهمن در قرنطينه زندان اوين، رهانا و هرانا

۱۰ نفر از بازداشت شدگان تجمع اعتراضی روز ۲۵ بهمن در زندان اوين در اعتراض به وضعيت خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانه حقوق بشر ايران - ۱۰ نفر از بازداشت شدگان تجمع اعتراضی روز ۲۵ بهمن در زندان اوين در اعتراض به وضعيت خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

غلام حسين قاسمی، حميد عابدينی، علی آزاد، طوفان هاتفی، مسعود کرمی، حامد اصلانی، محسن مرادی، محمد علی عبدلی، غلامحسين آذری نجف ابادی، علی شکرچی ۱۰ تن از کسانی هستند که در روز ۲۵ بهمن بازداشت شده و تاکنون در زندان اوين به سر می‌برند.

به گزارش «خانه حقوق بشر ايران» اين ۱۰ نفر که در اندرزگاه هفت زندان اوين در ميان زندانيان شرور نگهداری می‌شوند، در اعتراض به وضعيت خود و نگهداری‌شان در ميان اين زندانيان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

علی شکرچی به خاطر رفتار اين زندانيان شرور و عدم اجازه‌ی آن‌ها برای برقراری تماس تلفنی از سه روز قبل دست به اعتصاب غذا زده است. در پی اين اعتصاب غذا وی به سلول‌های انفرادی منتقل شده است.

۹ بازداشتی ديگر نيز در پی اين وضعيت همزمان با علی شکرچی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

مسعود کرمی شهروند نروژی ـ ايرانی است که بعد از ۲۰ سال برای اعتراض به حصر ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد و مهدی کروبی به ايران آمده است.

روز ۲۵ بهمن در پی فراخوان گروه‌های حامی جنبش سبز بسياری از شهروندان به خيابان‌ها آمدند، اما با حضور گسترده نيروهای نظامی و امنيتی امکان برگزاری تجمع ميسر نشد و در اين بين بسياری از شهروندان بازداشت شدند.

***

هرانا: جمعی از بازداشت شدگان ۲۵ بهمن در قرنطينه زندان اوين بسر می‌برند

خبرگزاری هرانا – يازده تن از بازداشت شدگان راهپيمايی ۲۵ بهمن ماه در قرنطينه اندرزگاه ۷ زندان اوين نگهداری می‌شوند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، غلام حسين قاسمی، فرشاد اژيده، حميد عابدينی، محمد علی عبدلی، محسن مرادی، غلامحسين اذری نجف ابادی، حامد اصلانی، علی شکر چی، علی ازاد، طوفان هاتفی، مسعود کرمی از جمله شهروندان تهرانی هستند که در اعتراضات ۲۵ بهمن ماه در نقاط مختلف تهران بازداشت و به زندان اوين منتقل شدند.

دو تن از بازداشت شدگان فوق پژمان ظفرمند و فرشاد اژيده با سپرده قرار وثيقه و يا کفالت از زندان اوين به صورت موقت آزاد شدند و علی شکرچی از قرنطينه اندرزگاه ۷ به بند ۲۰۹ زندان اوين جهت انجام بازجويی منتقل شده است.

گفتنی است مسعود کرمی يکی از بازداشت شدگان ۲۵ بهمن دارای تابعيت دوگانه ايرانی – نروژی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016