پنجشنبه 4 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت ها ادامه دارد: دستگيری حميدرضا صدر، شهروند تهرانی، و رضا طوری و وحيد حبيب چشمه شهروندان تبريزی

کميته گزارشگران حقوق بشر- منابع خبری گزارش داده اند که روز پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه ۹۰، حميدرضا صدر توسط ماموران امنيتی بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل شده است.

بر اساس اين گزارش، بعد از ظهر پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه، چند تن از ماموران امنيتی با مراجعه به منزل اين شهروند تهرانی، علاوه بر تفتيش منزل، به ضبط کامپيوتر، اسناد و مدارک و همچنين تعدادی از کتب موجود مبادرت نموده و وی را نيز با خود به محلی نامعلوم منتقل کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هنوز از دليل دستگيری، محل بازداشت و وضعيت و سرنوشت حميدرضا صدر خبری منتشر نشده است .

اين در شرايطی است که، صدر تابستان امسال نيز مورد بازجويی ماموران امنيتی قرار گرفته بود.

طی هفته گذشته، شماری از معترضان در تهران و چندين شهر ديگر، طی روزهای ۲۵ بهمن و بعد از آن بازداشت شدند، که از سرنوشت بسياری از آنها خبری منتشر نشده است.

همچنين گزارشهای تاييد نشده از اعتصاب غذای تعدادی از اين بازداشت شدگان در زندان اوين خبر داده اند.

***

دو فعال سياسی در تبريز بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا – دو تن از فعالين سياسی آذربايجانی به نامهای رضا طوری و وحيد حبيب چشمه توسط ماموران اطلاعاتی بازداشت شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از تبريز، رضا طوری به همراه وحيد حبيب چشمه دو فعال سياسی آذربايجانی همزمان با ۲۱ فوريه روز جهانی زبان مادری در شهر تبريز و با يورش ماموران امنيتی به منزل پدريشان واقع در شهر جديد سهند بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

مامورين اطلاعات ضمن بازداشت اين افراد منزل آنها را نيز مورد بازرسی قرار داده و اقدام به ضبط کامپيوتر، سی دی بازداشت و بعضی از وسائل شخصی ايشان کردند.

هم چنين روز سه شنبه يکم اسفند ماه فرهاد سروناز پريخانی در مشکين شهر از توابع استان اردبيل بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

نامبرده سابقه بازداشت در اعتراضات به روزنامه ايران در سال ۸۵ را نيز دارد و از نظر جسمی نيز به دليل بيماری قادر به تحمل شرايط سخت همچون زندان و سلول انفرادی نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016