پنجشنبه 4 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين شريعتمداری: فتنه ۸۸ مبداء تاريخ است، مهر

- بايد ديد چه کسی ديگران را ساکتين فتنه می‌خواند

مديرمسئول روزنامه کيهان با بيان اينکه فتنه ۸۸ مبدا تاريخ است واگر کسی در مقاطع سرنوشت سازی مثل اين پايش لغزيده باشد جايش در مجلس نيست گفت: البته بايد ديد چه کسانی، جه کسانی را ساکتين فتنه می‌خوانند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسين شريعتمداری در برنامه امشب تلويزيونی ديروز، امروز، فردا در واکاوی فتنه ۸۸ گفت: اگر چه ممکن است برخی از رفتارها در شکل گيری فتنه ۸۸ موثر بوده باشد اما اگر به برخی از نظرها و پندارها قبل از فتنه ۸۸ نگاه دقيقی داشته باشيم می توان از همان ابتدا فتنه را در پس اين ماجراها ديد.

وی با بيان اينکه فتنه ۸۸ از قبل طراحی شده بود و رقابت‌های انتخاباتی فقط يک بهانه بود، گفت: وقتی که چندين جريان به ظاهر ناهمگون را در قالب يک ائتلاف ببينيم به هيچ وجه نمی توانيم به آن تابلو اعتماد کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شريعتمداری ادامه داد: در ماجرای فتنه ۸۸ جرياناتی مانند بهائی‌ها، منافقين، مارکسيست‌ها، سلطنت طلب‌ها و حتی عبدالمالک ريگی نيز وارد ميدان شدند و از سوی ديگر نيز از شروع فتنه راديو بی بی سی تبديل به تلويزيون شد و راديو آمريکا نيز VOA راه اندازی کرد و از بيانات و موضع گيری‌های مقامات غربی و همچنين رژيم صهيونيستی نسبت به جنبش سبز و سران فتنه، اين تلقی می شود که اين ائتلاف برای انتخابات نبود و مخرج مشترک اين ائتلاف براندازی نظام بود.

مديرمسئول روزنامه کيهان با بيان اينکه برخی از خواص نيز به دليل اينکه نقشه راه نداشتند نتوانستند معيارها و شاخص‌های دشمن شناسی را درک کنند، گفت: نقشه راه شاخص‌هايی دارد که مهمترين اين شاخص جلودار و پرچمدار شناخته شده و قابل قبول است که حضرت امام خمينی(ره) و مقام معظم رهبری ملاک و الگوی عمل ما هستند که اگر مسئولين و مردم به اين الگو توجه داشتند می‌توانستند مسير خودشان را دريابند.

اين کارشناس مسائل سياسی ادامه داد: مردم نگاهشان به خواص نبود و نگاهشان به جلودار بود بنابراين نلغزيدند البته ممکن است برخی ها فريب خورده باشند که آن هم به خاطر جابجايی اهداف بود و سراب را آب ديدند اما وقتی که نزديک سراب شدند متوجه اشتباه خود شده و برگشتند.

وی با اشاره به مثالهای تاريخی در طول ۳۳ سال انقلاب و تبعيت از رهبر جلودار نظام گفت: زمانی که سوريه می‌خواست به اسرائيل حمله کند امام خمينی فرمودند: راه قدس از کربلاست و همچنين برخی از آقايان اعتقاد داشتند بايد در کنار طالبان با آمريکا بجنگند و در ماجرا عراق نيز صدام را به خالد ابن وليد تبديل کردند و اعتقاد داشتند که بايد در کنار آمريکا با عراق بجنگند که اگر بصيرت امام و رهبری نبود ماجراهای همچون فتنه ۸۸ اتفاق می افتاد. بنابراين مهمترين شاخص شناخت دشمن و درک زمان تبعيت از رهبر نظام است.

شريعتمداری با بيان اينکه کسانی که در فتنه ساکت بودند دو دسته هستند گفت: يک دسته کسانی بودند که می‌دانستند چه اتفاقی دارد می افتد اما سکوت کردند و يک عده هم نمی‌دانستند و يا اگر هم می‌دانستد با فتنه همراهی نکردند و بعد توبه کردند.

مديرمسئول روزنامه کيهان با بيان اينکه ساکتين فتنه نبايد در مسير راه به عنوان راهنما قرار بگيرند گفت: راهنما بايد مسير را بشناسد بنابراين کسانی که نتوانستند فتنه‌‌ای به اين بزرگی را درک کنند بينش و بصيرت ندارند و نمی توانند در کانونهای سرنوشت ساز قرار بگيرند چرا که احتمال اشتباه مجددشان وجود دارد.

وی با توجه به اينکه ميزان، وضع فعلی افراد است اضافه کرد: ممکن است کسانی سابقه درخشانی داشته باشند اما بايد ديد الان چه می کنند و چه موضعی دارند البته بايد به اين توجه داشت که چه کسانی، چه کسانی را ساکت فتنه می‌دانند و ديگران که چه کسانی در جريان فتنه ساکت بودند. بنابراين بحث سر کسانی که شورای نگهبان آنان را تاييد صلاحيت کرده است، نيست.

اين کارشناس مسائل سياسی همچنين با اشاره به منشا اختلاف نظرها گفت: بعضی از اختلاف ها بر سر سليقه است و برخی از اختلاف‌ها هم در تعريف اصول است که هيچ کدام از اين دو مورد مسئله بدی نيست اما وقتی که در شاخص‌ها و مبانی انقلاب دچار اختلاف شويم مانند مذاکره با آمريکا، اين اشتباه است.

شريعتمداری همچنين با اشاره به شاخص‌ها و معيارهای انتخاب يک نماينده خوب برای خانه ملت گفت: اول بايد به سوابق کانديداها توجه کرد ممکن است کسی سابقه خوبی داشته باشد اما ويژگی‌های منفی ای نيز در آنان ديده می‌شود. مثلا ساده زيست نيستند و در خانه های قصر مانند زندگی می کنند که اين فرد به درد مجلس نمی خورد چرا که نمی توانند درد مردم را احساس کنند.

مديرمسئول روزنامه کيهان خاطرنشان کرد: يکی ديگراز شاخص‌های انتخاب يک نماينده خوب مواضع آنها در مقاطع تعيين کننده و سرنوشت ساز است و فتنه ۸۸ نيز شبيه عام الفيل در مبداء تاريخ است. اگر کسی در مقاطع سرنوشت ساز لغزيده باشد جايش در مجلس نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016