دوشنبه 8 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستگیری و بازجوئی از سه ایرانی دیگر در تایلند در ارتباط با تروریسم ، راديو بين المللی فرانسه

فواد روستائی - پليس تايلند امروز (دوشنبه) سه شهروند ديگر جمهوری اسلامی ايران را در ارتباط با توطئه برای ترور ديپلمات های اسرائيلی مورد بازجوئی قرار داد. به گفتۀ يک ژنرال تايلندی، اطلاعاتی در دست پليس اين کشور است که نشان می دهند اين سه تن احتمالاً در انفجارهای اخير در بانکوک دست داشته اند.

سه مظنون تازه ديروز (يکشنبه) دستگير شده اند و دستگيری يکی از آنان به خاطر به پايان رسيدن مدت اعتبار ويزا يا رواديد سفر او به تايلند صورت گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نوشتۀ روزنامه های امروز بانکوک، شمارۀ تلفن يکی از دستگير شدگان روز گذشته بر روی سيم کارت تلفن دستی دو ايرانی مشاهده شده که در ارتباط با انفجارهای اخير در پايتخت تايلند دستگير شده و هم اکنون زندانی هستند.
يک شهروند ايران در همين ارتباط در مالزی دستگير شده و دو ايرانی ديگر از جمله يک زن که مظنون به دست داشتن در انفجارهای اخير هستند به ايران گريخته اند.
انفجارها در روز ١٤ فوریۀ جاری روی داده است و يکی از ايرانيان در اثر انفجر بمبی که به همراه داشت دو پای خود را از دست داد.
پليس تايلند پس از انفجارهای بانکوک که درست يک روز پس از انفجارهای گرجستان و هند روی داد اعلام کرد هدف انفجارهای بانکوک نيز ديپلمات های اسرائيل بوده اند.
در اثر انفجارهای هند همسر وابستۀ نظامی سفارت اسرائيل در دهلی نو زخمی شد.
در پی اين انفجارها و ابراز خشم اسرائيل که جمهوری اسلامی ايران و حزب الله لبنان را به دسنت داشتن در آن متهم کرد، تهران هرگونه دخالت دولت ايران در اين انفجارها را رد کرد.
در ماه ژانویۀ سال جاری، دولت آمريکا در مورد احتمال وقوع حملات تروريستی در بانکوک هشدار داده و گردشگران آمريکائی را از سفر به اين شهر برحذر داشته بود. از همان تاريخ پليس و سرويس های امنيتی تايلند در پايتخت اين کشور در حالت آماده باش به سر می برند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016