شنبه 20 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتهام زنی کیهان به سیمین دانشور، ندای سبز آزادی

روزنامه کیهان به سبک خود خبر مرگ سیمین دانشور را منتشر کرد.این روزنامه همزمان با انتشار خبر مرگ دانشور او را به ارائه شخصیتی مجعول ازجلال آل احمد متهم کرد.

روزنامه کیهان نوشت:مرحوم جلال آل احمد، نویسنده نامدار و صاحب کتابهای «غربزدگی» و «در خدمت و خیانت روشنفکران» بود و همسر وی از این بابت همواره مورد احترام جامعه ایرانی قرار داشت؛ گرچه سیمین دانشور نیز با نگارش رمان «سووشون» نام خود را در زمره نویسندگان توانمند ادبیات فارسی ثبت کرد. این رمان به چندین زبان زنده دنیا ترجمه شد، اما در ۱۵ سال گذشته دانشور دیگر اثری را در قد و قواره «سووشون» منتشر نکرد. البته کتاب «جزیره سرگردانی» او خشم محافل ادبی سکولار را برانگیخت و توسط رسانه های آنان بایکوت شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اگرچه «سیمین دانشور» شخصیتی کم حاشیه داشت، اما از دهه ۱۳۷۰ روشنفکران سکولار و نویسندگان مدعی اصلاح طلبی کوشیدند تا همواره تجلیل از دانشور را به عقده گشایی علیه مرحوم آل احمد تبدیل کنند؛ چنانکه نشریه «دفتر هنر» (چاپ آمریکا، وابسته به سلطنت طلبان) که با مدیریت «بیژن اسدی پور» و همکاری «علی دهباشی» (سردبیر معاند فصلنامه بخارا) منتشر می شود با چاپ ویژه نامه ای در ستایش دانشور، بدترین توهین ها را علیه مواضع «ضدغربی» مرحوم آل احمد منتشر کرد. حتی در دوره ای، روزنامه های زنجیره ای مانند جامعه، طوس، نشاط و... می کوشیدند تا از زبان دانشور شخصیتی مجعول از مرحوم آل احمد را ارائه دهند.مراسم تشییع پیکر مرحومه دانشور روز یکشنبه در تهران برگزار خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016