شنبه 27 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمريکا خواستار بازرسی محموله های ارسالی ايران به سوريه توسط عراق شد، العربيه

ويکتوريا نولند، سخنگوی وزارت خارجه ايالات متحده آمريکا اعلام کرد کشور متبوعش از بغداد خواسته است که مانع ارسال اسلحه ی ايرانی از طريق عراق به رژيم سوريه شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبی – العربيه.نت - ويکتوريا نولند، سخنگوی وزارت خارجه ايالات متحده آمريکا شامگاه جمعه ۱۵ -۳-۲۰۱۲ اعلام کرد کشور متبوعش از بغداد خواسته است که مانع ارسال اسلحه ی ايرانی از طريق عراق به رژيم سوريه شود.

او گفت: به مقام های عراق ياد آوری کرده ايم که صدور هرگونه جنگ افزار يا ابزار و آلات مشابه از ايران به دمشق از طريق اين کشور به عنوان نقض آشکار قطعنامه های شورای امنيت تلقی می شود.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمريکا در پی آن مطرح می شود که روزنامه واشنگتن تايمز در روزهای اخير از انتقال اسلحه ايرانی به سوريه از طريق حريم هوايی عراق و به بهانه ارسال مواد غذايی و کمک های بشردوستانه خبر داد.

نوری المالکی، نخست وزير عراق در بيانيه ای ضمن تکذيب اين گزارش ها گفت: تنها کمک های بشردوستانه ايران از عراق به سوريه منتقل شده است.

المالکی افزود: آسمان و زمين عراق برای هيچکس نمی تواند گذرگاه اسلحه باشد. وی افزود: ما به کشورهای همسايه احترام می گذاريم و با ارسال اسلحه و صدور خشونت مخالفيم.

او تاکيد کرد: ما از روز اول راه حل سياسی را برای سوريه توصيه کرديم.

کارشناسان امور سياسی خاورميانه معتقدند که چنانچه ثابت شود که دولت عراق در انتقال اسلحه ايران به سوريه دست داشته باشد ممکن است با انصراف کشورهای عربی از انعقاد اجلاس اتحاديه عرب دربغداد مواجه شود.

کنفرانس سران عرب قرار است يه زودی در بغداد برگزار شود.

به گفته ی تحليگران سياسی درعراق دولت نوری المالکی تا قبل از اعتراضات در سوريه، رژيم بشار اسد را به صدور تروريسم به خاک عراق متهم می کرد. اما پس از آنکه اين رژيم از سوی ايران مورد حمايت بی چون وچرا قرار گرفت دولت مالکی نيز در حمايت از رژيم سوريه در کنار حزب الله و ايران قرار گرفت.

ناظران می گويند که اگر عراق به حمايت خود از اسد به صورت علنی يا مخفيانه ادامه دهد، بيش از اين در منطقه منزوی خواهد شد و در حل مشکلاتش کمک کنندگان کمتری خواهد يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016