یکشنبه 28 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ملاقات محمد خاتمی با کيوان صميمی، جرس

سيدمحمد خاتمی بعد از ظهر امروز با کيوان صميمی، زندانی سياسی در بيمارستان شهيد رجايی ملاقات کرد.

به گزارش جرس رييس جمهور سابق ايران، بعد از ظهر امروز يکشنبه، با حضور در بيمارستان شهيد رجايی تهران، با مهندس کيوان صميمی زندانی سياسی که حدود سه هفته است در اين بيمارستان بستری شده، ملاقات کرد.

اين فعال ملی مذهبی در ديدار با خاتمی به ايراز اميدواری کرد که «پيش از اين که تهديدهای نگران کننده ی خارجی عليه ايران، کشور را به مرحله ی خطرناکی برساند و هزينه های غيرقابل جبران به منافع ملی وارد کند، گفت‌وگوهای سازنده بين همه‌ی طرف‌های چالش در داخل کشور شکل بگيرد، و گشايش سياسی از طريق اين گفت‌وگوها بوجود آيد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين زندانی سياسی و فعال مطبوعاتی بر راه حل های مبتنی بر «برد-برد» تاکيد کرده است.

سيدمحمد خاتمی، رييس جمهور اصلاحات نيز در اين ديدار اظهار داشته است که «ان شا الله دلسوزی های شما و ديگر کنشگران وطن‌دوست شنيده شود و تا دير نشده، صلح و آشتی ملی از دل گفت‌وگو و با محوريت قانون اساسی برقرار شود.»

خاتمی همچنين در اين ديدار به صميمی گفته که روش و منش او، باز گذاشتن درها و امکان های گفتگو و تعامل و تغيير تدريجی اوضاع از دل اصلاحات است.

پس از اين ديدار که حدود بيست دقيقه به طول انجاميده و با «شيرينی يزدی» خاتمی و تبريک نوروزی وی همراه بوده، رييس جمهور سابق ايران در راهروی بيمارستان، توسط کادر درمانی و اداری و نيز همراهان بيماران بستری شده در بيمارستان شهيد رجايی، متوقف می شود. حاضران به نقد خاتمی پرداخته و از دليل شرکت وی در انتخابات نمايشی و فرمايشی سئوال و انتقاد می کنند. خاتمی پرسش کنندگان و منتقدان را به «تلاش و صبوری» برای حل و رفع تدريجی و آرام مشکلات موجود در کشور دعوت کرده است. اين گفتگو، چند دقيقه ادامه داشته است.

محبوس در زندان رجايی شهر کرج که به ۶ سال حبس تعزيری محکوم شده و حدود دو سال و نيم است که در زندان به سر می برد به اذعان هم بنديانش به لحاظ وضعيت جسمی از چند ماه پيش دچار مشکل کبد و بيماری های مشکوک ديگری شده است.

کيوان صميمی، مدير مسئول ماهنامه توقيف شده نامه، ازجمله بازداشت شدگان پس از انتخابات رياست جمهوری دهم است که بيش از دو سال و نيم در حبس است.

اين فعال ملی مذهبی ازجمله زندانيان تبعيد شده از اوين به رجايی شهر در پاييز ۱۳۸۹ است.

کيوان صميمی، عضو انجمن دفاع از آزادی مطبوعات و عضو کميته پيگيری بازداشت های خودسرانه و دفاع از حق تحصيل است. وی از زندانيان سياسی در دوران نظام شاهنشاهی بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016