یکشنبه 28 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حبيب‌الله گلپری‌پور پس از ضرب و شتم و بی حرمتی به سلول انفرادی زندان اروميه منتقل شد، کردپا

کُردپا: در پی انتشار خبرهايی مبنی بر انتقال حبيب‌الله گلپری پور زندانی سياسی کُرد محکوم به اعدام، به سلول انفرادی اداره‌ی اطلاعات اروميه و در ديگر خبرها انتقال به مکانی نامعلوم، وی اکنون در سلول انفرادی زندان اروميه می‌باشد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا و طی تماس تلفنی يکی از زندانيان داخل زندان اروميه با خبرنگار کُردپا در اين شهر، حبيب‌الله گلپری پور به يکی از سلول‌های انفرادی زندان اروميه منتقل شده و اکنون نيز در همان‌جا به سر می‌برد.

هم‌بندی اين زندانی سياسی به خبرنگار کُردپا گفته است که در هنگام انتقال حبيب به سلول انفرادی، وی توسط مأمورين زندان مورد ضرب و شتم و بی حرمتی قرار گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته‌ی منبع مذکور، مأموران زندان به وی بی حرمتی و دشنام‌های رکيکی را به او زده‌اند.

اين خبر را يکی از هم‌بندهای "بند زندانيان سياسی" حبيب‌الله گلپری پور در اختيار خبرنگار آژانس کُردپا قرار داده است.

پيش‌تر پدر حبيب‌الله گلپری‌پور در مصاحبه با رسانه‌ها از بی گناهی فرزند خود صحبت کرده و فعاليت‌های وی را صرفا فعاليت فرهنگی عنوان و هر گونه فعاليت مسلحانه و ارتباط با سازمان‌های سياسی را رد کرده بود.

حبيب‌الله گلپری‌پور ۲۴ اسفندماه سال ۸۸ در شعبه يک دادگاه انقلاب شهر مهاباد به اتهام محاربه از طريق عضويت در يکی از احزاب کُرد اپوزيسيون مخالف حکومت اسلامی ايران با استناد به مواد "۱۸۶ و ۱۹۰" "قانون مجازات اسلامی" به اعدام محکوم شده بود و اين حکم در شهريور ماه سال گذشته در ديوان عالی کشور تائيد شد.

چند روز پيش خبری مبنی بر انتقال حبيب‌الله گلپری‌پور زندانی کُرد محکوم به اعدام از بند ۱۲ زندان اروميه به اداره اطلاعات اين شهر منتشر شد که موجب ايجاد نگرانی شديد خانواده‌ی وی و فعالان حقوق بشر مبنی بر خطر اجرای حکم اعدام وی گرديد.

هرانا پيش‌تر اعلام کرده بود که اين زندانی سياسی ساعت ۲۰ شب پنج‌شنبه ۲۵ اسفندماه توسط مأموران وزارت اطلاعات از بند خارج و به انفرادی اداره اطلاعات منتقل گرديده است.

حبيب‌الله گلپری‌پور متولد ۱۳۶۳ شهر سنندج ، پنجم مهرماه ۱۳۸۸ توسط نيروهای حفاظت اطلاعات سپاه مهاباد بازداشت و ماه‌ها در بازداشتگاه‌های امنيتی و نظامی شهرهای مهاباد، اروميه و سنندج تحت شکنجه‌های شديد فيزيکی و روحی قرار گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016