سه شنبه 1 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام نوروزی جبهه مشارکت: اجرای بی تنازل قانون اساسی، مبنای مفاهمه و مصالحه ملی است، کلمه

جبهه مشارکت ايران اسلامی در بيانيه ای با تبريک سال نو ابراز اميدواری کرده است که رهبران محصور آقايان موسوی و کروبی و همه زندانيان سياسی آزاد شوند

در اين بيانيه که در نوروز منتشر شد، آمده است: بی گمان آينده نيک در گرو مفاهمه و مصالحه ملی بر سر راه و روشی است که هر يک از آحاد ملت از همه حقوق قانونی خود بهره مند گردند. اجرای بدون تنازل قانون اساسی که در برگيرنده آرمانهای انقلاب، امام و شهيدان است می تواند مبنای اين مفاهمه و مصالحه قرار گيرد.

متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن ارحيم
يا مقلب القلوب و الابصار، يا مدبرالليل والنهار، يا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال

شکوه زيستن اينک
طلوع فروردين
گداخت اينهمه برف
دميد اينهمه رنگ
زمين به ما آموخت
ز پيش حادثه بايد که پای پس نکشيم
مگر کم از خاکيم
نفس کشيد زمين
ما چرا نفس نکشيم
” زنده ياد فريدون مشيری”

بهار طبيعت، نوروز خجسته و آغاز سال نو را به همه هموطنان در داخل و خارج از کشور تبريک می گوئيم. اگرچه ملت ايران سالی پر التهاب را پشت سر گذاشت و اين التهابات با گذر از فصل زمستان بهار را نيز بی نصيب نخواهد گذاشت اما بهار شيوه خود را دارد و اميد و نشاط را از ورای خواستن ها و نخواستن ها به دلها وارد می کند.در اين ميان چه خوش روزگارند آنان که پنجره دل را باز گذاشته اند تا بهار مجال ورود به آن بيابد.

نمی توان در لحظه شادی مشترک ايرانيان فراموش کرد آنان را که به جفا درها و پنجره ها برويشان بسته است و در لحظه ای که سنت ديرينه ملت در کنار هم بودن خانواده ها است از خانواده هايشان دورمانده اند و نمی توان آنانی را از ياد برد که سربلند رفتند و افتخار آفريدند اما غم نبودنشان بر همه چيز سايه انداخته است.

ما به حکم سنت الهی و تجربه گرانسنگ قرون و اعصار اميد را سهم و ميراث بشر می دانيم و از اين رو به آينده ای روشن ايمان داريم که در آن معنويت، عدالت و آزادی بر جامعه سايه گسترباشند. آينده ای که در آن، در همه حال قانون حاکم، کرامت شهروندان مراعات و ايران برای همه ايرانيان باشد.

دعای همه ما در لحظه حلول سال نو عزت اسلام، سربلندی و رفاه ملت، رفع خطر و گرفتاری از ايران، بهروزی و آبادانی کشور، آزادی رهبران محصور آقايان موسوی و کروبی و همه زندانيان سياسی است. ما مخالفين خود و صاحبان قدرت را نيز دعا می کنيم تا به راه صلاح و صواب درآيند. بی گمان آينده نيک در گرو مفاهمه و مصالحه ملی بر سر راه و روشی است که هر يک از آحاد ملت از همه حقوق قانونی خود بهره مند گردند. اجرای بدون تنازل قانون اساسی که در برگيرنده آرمانهای انقلاب، امام و شهيدان است می تواند مبنای اين مفاهمه و مصالحه قرار گيرد. به اميد آن روز!

جبهه مشارکت ايران اسلامی
۱/۱/۱۳۹۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016