یکشنبه 6 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزنامۀ مصری: خنثی شدن طرح منفجر کردن یک کشتی اسرائیلی توسط جمهوری اسلامی ایران در تنگۀ سوئز

نوشتۀ آرش ادیب زاده - رادیو فرانسه

روزنامۀ مصری الاهرام چاپ قاهره از کشف و خنثی شدن طرح توطئۀ انفجار یک کشتی اسرائیلی در تنگۀ سوئز از سوی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

بنا به گزارش الاهرام، مقامات امنیتی و پلیس قاهره موفق شدند طرح توطئۀ بمب گذاری در یک کشتی اسرائیلی توسط دولت جمهوری اسلامی ایران در تنگۀ سوئز را به موقع کشف و خنثی کرده اند.

بدین ترتیب مقامات پلیس قاهره دو شهروند مصری را در این ارتباط دستگیر کرده و مورد بازجویی قرار دادند. بر اساس نتایج بازجویی مأموران جمهوری اسلامی ایران در ازای پرداخت پنجاه میلیون لیرۀ مصری، یعنی مبلغی معادل هشت میلیون دلار، از این دو تن خواسته بودند که یکی کشتی اسرائیلی در کانال سوئز را منفجر کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روزنامۀ الاهرام در ادامۀ گزارش خود متذکر شده است که در گذشته نیز بارها فعالان حزب الله حملات مختلفی را علیه کشتی های اسرائیلی شناور در تنگۀ سوئز طرح ریزی کرده بودند. این گزارش یاد آوری می کند که تنگۀ سوئز در کشور مصر واقع شده و بدین ترتیب عملیات تروریستی قرار بود در خاک این کشور انجام پذیرد.

الاهرام در پایان مقالۀ خود متذکر شده است که دولت اسرائیل به کرات حکومت جمهوری اسلامی ایران را متهم به تشکیل یک شبکۀ تروریستی در مصر ساخته بود. شبکه ای که از طریق آن جمهوری اسلامی ایران و همچنین حزب الله بتوانند اسرائیل را مورد هدف حملات تروریستی قرار دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016