جمعه 11 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت ارشاد جلوی اکران فیلمهای سخیف را سد کند

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در واکنش به اکران دو فیلم مورد اعتراض "گشت ارشاد" و "خصوصی" گفت: وزارت ارشاد باید هرچه سریعتر جلوی اکران فیلمهای سخیف را سد کند.

حجت الاسلام محمد تقی رهبر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره خودداری وزارت ارشاد ازصدور دستور توقف اکران دو فیلم "گشت ارشاد" و "خصوصی" که در تعطیلات نوروزی مورد اعتراض مردم و ائمه جمعه قرار گرفته است، گفت: حکایت انتقاد ما به وزارت ارشاد حکایت امروز نیست ، بلکه این یک ماجرای چندین و چند ساله است که از دوره اصلاحات آغاز شده و در دولتهای نهم و دهم هم ادامه داشته اما با بی توجهی مسئولین امر روبرو شده است.علت این بی توجهی نیز عدم وجود دغدغه و هوشیاری در آقایان است.

وی ادامه داد: بنده شخص وزیر ارشاد را از 20 سال گذشته و از زمانی که در دانشگاه امام صادق(ع) مشغول به تدریس بودم می شناسم و وی را شخص متدینی می دانم اما بحث کنونی ما در مورد افراد نیست بلکه در مورد عدم وجود دغدغه در آنان است.

این نماینده مجلس درادامه گفت: بی دغدغگی مسئولین تنها معطوف به حوزه سینما نیست، ما با این معضل در عرصه عفاف و حجاب هم روبرو هستیم، چنانچه ماچندی قبل شاهد طفره رفتن و پاسخ گویی کم محتوای آقای احمدی نژاد در پاسخ به سوالات نمایندگان در عرصه فرهنگی بودیم، که براین اساس در عرصه سینما نیز همین روند ادامه دارد.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به جشنواره فیلم فجر گفت: حضار بعد از خروج از سالن نمایش می گفتند شما چرا از شبکه های فارسی وان و من وتو شکایت دارید.آنچه در سینمای جمهوری اسلامی و به اسم فجر انقلاب اسلامی به نمایش در می آید دست کمی از این شبکه ها ندارد! این درحالی است که آقای حسینی 45 روز پیش در کمیسیون فرهنگی که بنده هم در آنجا حاضر بودم در قبال سوال نمایندگان در خصوص عملکرد وزارت متبوعش در مورد جشنواره فیلم فجر تعهد به نظارت دقیق داده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رهبر در ادامه با انتقاد شدید از فیلمهای اکران شده در فیلم فجر گفت: ای کاش به جای نام فجر بر این جشنواره،آن را جشنواره فیلم ضد فجر و ضد انقلاب می نامیدند تا حداقل خیال مردم راحت باشد که با چه طیفی سروکار دارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه به جو حاکم بر سینمای کنونی کشور اشاره و گفت: بسیاری از اهالی سینما اشخاصی هستند که با هنر خود بر سر مسئولین کلاه می گذارند و عدم تعهد بسیاری از آنان برای همه ثابت شده است. این درحالی است که باید عداوت جلوه گر شده برخی از آنان در قالب فیلمهایی نظیر گشت ارشاد را دنباله ای از برخورد غیر منطقی و قانونی برخی مسئولین با این مقوله در عرصه عمل دانست.

رهبر با انگشت شمار خواندن فیلمهای متعهدانه در سینمای کنونی کشور به توقیف محدود دو فیلم گشت ارشاد و زندگی خصوصی در چند شهر اشاره کرد و گفت: در موارد مشابه شاهد بوده ایم که پس از توقیف ، فیلمهای مشابه با مانور بیشتر و از راه دیگری وارد عرصه توزیع و نمایش می شوند و به فاسد کردن فضای کشور می پردازند. اما بااین وجود مطالبه ما از وزارت ارشاد آن است که سریعا به مطالبه عمومی گردن نهاده و جلوی اکران این دو فیلم سخیف را به طور کامل سد کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016