شنبه 12 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اردوغان: ديدار و گفت و گو با مقام های ايرانی بسيار مهم و مفيد بود

ايرنا ـ آنکارا- 'رجب طيب اردوغان' نخست وزير ترکيه پنجشنبه شب گفت: ديدار و گفت و گو با مقامات ايرانی بسيار مهم و مفيد بود و نتايج مثبت اين سفر در زمان کوتاهی مشاهده خواهد شد.

به گزارش ايرنا ، نخست وزير ترکيه پس از بازگشت از تهران در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به دعوتش از سوی 'محمدرضا رحيمی' معاون اول رييس جمهوری ايران افزود: در سفر به تهران امکان بحث و تبادل نظر با عالی ترين مقامات ايرانی در زمينه روابط دو جانبه ،اقتصادی و تجاری و مباحث منطقه ای و بين المللی فراهم شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اردوغان با اشاره به اينکه ناامنی های منطقه ای همه کشورهای منطقه و در راس آنها ترکيه و ايران را تحت تاثير قرار خواهد داد و اين امر به ضرر تمامی کشورهای منطقه خواهد بود ، گفت: ايران و ترکيه در اين زمينه اتفاق نظر دارند.

وی گفت: ترکيه اراده خود برای همکاری های مشترک با ايران را که نشات گرفته از همفکری دو طرف است جهت آرامش و ثبات و پيشرفت منطقه ای به مقامات ايرانی اعلام کرده است.

نخست وزير ترکيه گفت: در ديدار با مقامات ايرانی در زمينه موضوع هسته ای نيز مذاکراتی صورت گرفت و ترکيه با صميمت ديدگاه های خود را در اين خصوص عنوان و بار ديگر بر تلاش اين کشور برای حل موضوع هسته ای ايران تاکيد کرد.

اردوغان درباره تعويق زمان ديدارش با 'محمود احمدی نژاد' رييس جمهوری ايران و برخی ادعاهای مطرح شده در رسانه های ترکيه مبنی بر اينکه اين تغيير زمان ديدار يک 'حمله ديپلماتيکی' ايران به ترکيه بود، گفت: از نگاه من اينگونه ادعاها اشتباه است. يک انسان می تواند بيمار شود و تغيير زمان ديدار من با رييس جمهوری ايران به دليل کسالت وی بود.در اين ديدار در خصوص مباحث مختلفی به بحث و تبادل نظر پرداختيم.

نخست وزير ترکيه ، ديدارش با حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ايران را مهم خواند و گفت: استقبال رهبر عالی ايران که يک رهبر روحانی نيز است از هيات ترکيه ای بسيار با اهميت بود و ايشان در ديدار با اين هيات علايق گسترده اخوت و برادری بين ترکيه و ايران را گوشزد و بر لزوم برداشتن گامهای مهمی که می بايد در اين زمينه برداشته شود ، تاکيد کردند.

اردوغان گفت: آيت الله خامنه ای در مورد مساله سوريه نيز بر برداشتن گامهای مشترک از سوی ايران و ترکيه برای اين موضوع تاکيد کردند و' ديميتری مدوديف' رييس جمهوری روسيه نيز در ديدار با وی در سئول بر همکاری مشترک ايران ، روسيه و ترکيه برای حل مساله سوريه تاکيد کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016