سه شنبه 15 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روسيه: زمان و مکان مذاکرات ایران و ۱+۵ هنوز قطعی نشده است

راديو فردا ـ سرگئی ريابکوف، معاون وزير امور خارجه روسيه، روز دوشنبه گفته است که هنوز «زمان و مکان» دور آينده مذاکرات هسته ای گروه ۱+۵ و ايران به طور «قطعی» مشخص نشده است.

سرگئی ريابکوف به خبرگزاری روسی اينترفکس گفته است که اين نشست می تواند بين روزهای ۱۳ يا ۱۴ آوريل يا روز های بعدی آن برگزار شود. وی تصريح کرده است، اين مذاکرات می بايست هرچه زودتر آغاز شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سرگئی ريابکوف گفته است:«شرايط خيلی پيچيده شده است و می تواند بدتر بشود. نمی توانیم بیش از این صبر کنیم. اين مذاکرات به شدت مهم هستند.»

اظهارات سرگئی ريابکوف در واکنش به سخنان روز شنبه هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا مطرح شده که گفته بود، گروه ۱+ ۵ با ايران توافق کرده اند که دور بعدی گفت و گوها در مورد برنامه اتمی ايران بين روزهای ۱۳ و ۱۴ آوريل (۲۵ و ۲۶ فروردين) در استانبول انجام شود.

در همين زمينه، ویکتوریا نولند،سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، روز دوشنبه گفته است، شش قدرت جهانی در خصوص زمان و مکان مذاکرات توافق کرده اند و این بر عهده ایران است که به پیشنهاد آنها پاسخ بدهد.

ديپلمات های اتحاديه اروپا نيز گفته اند به رغم سخنان هيلاری کلينتون، چگونکی اين مذاکرات به طورکامل مورد تاييد قرار نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه يک ديپلمات اورپايی که خواست نامش فاش نشود، گفته است: اين مذاکرات قرار است اواخر روز ۱۳ (۲۵ فروردين ) آوريل آغاز و مذاکرات در روز ۱۴ متمرکز خواهد بود.

اين ديپلمات همچنين گفته است که احتمالا مذاکرات در استانبول برگزار خواهد شد، ولی همه طرف ها هنوز در اين خصوص موافقت نکرده اند.

علی اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران، روز چهارشنبه نیز گفته بود که مذاکرات آتی ايران و گروه ۱+۵ روز ۲۵ فروردين (۱۳ آوريل) برگزار خواهد شد.

کشورهای آلمان، آمريکا، بريتانيا، چين، روسيه و فرانسه، موسوم به گروه ۱+۵، در تلاشند تا از طريق گفت و گو ايران را به همکاری برای حل نگرانی های جامعه بين المللی در خصوص برنامه هسته ای اين کشور ترغيب کنند.

آخرين دور مذاکرات ايران و گروه ۱+ ۵ و به میزبانی استانبول، بدون دستيابی به نتيجه ای در ژانويه سال ۲۰۱۱ انجام شد.

هشدار درباره حمله احتمالی به ايران

در همين حال، سرگئی لاوروف، وزير امور خارجه روسيه، روز دوشنبه به شدت نسبت به حمله به ایران هشدار داد و گفت که حمله پيشگيرانه نقض قوانين بين المللی است.

آقای لاوروف که به ارمنستان سفر کرده همچنين گفته است، حمله به ايران ثبات منطقه را بر هم خواهد زد.

اسرائیل در هفته های گذشته تاکید کرده که زمان در حال از دست رفتن است و باید برای توقف برنامه اتمی ایران، دست به کار شد. مقامات اسرائیلی گفته اند که منتظر هماهنگی با آمریکا نمی شوند و اگر لازم باشد، خود دست به کار خواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016