پنجشنبه 17 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در دیدار فراکسیون خط امام؛ تبادل نظر با هاشمی پیرامون سخنانش در رابطه با مذاکره با آمریکا

ایلنا - اعضای فراکسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی با آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

علی اکبر اولیا نماینده مردم یزد و صدوق در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با دیدار اعضا خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی با آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: در دیدار امروز پیرامون مطلبی که آیت الله هاشمی رفسنجانی در رابطه با مذاکره با آمریکا مطرح کرده بوند و سال تولید ملی و حمایت از سرمایه داخلی بحث و تبادل نظر انجام شد.

وی در ادامه تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در رابطه با صحبت‌های خود در رابطه با مذاکره با آمریکا گفت: این بحث بر اساس نامه سری امام خمینی بیان شد که در زمان حیات امام به هاشمی نوشته شده بود، که در آن نامه بحث رابطه با عربستان و انجام مجدد مناسک حج و مذاکره با مصر و آمریکا و تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شده بود.

اولیا در ادامه بیان کرد: هاشمی در رابطه با صحبتهای خود در رابطه با مذاکره با آمریکا گفت: امام ره در زمان حیات خود ۵مورد را حل کرد، ولی ۲مورد مذاکره با آمریکا و مصر باقی مانده و من فقط به آن موارد اشاره کرده‌ام.

وی همچنین تصریح کرد: در دیدار با هاشمی همچنین در رابطه با نام گذاری سال جدید نیز صحبت‌هایی بیان شد و هاشمی بیان کرد که باید کاری کرد تا این نامگذاری‌ها در حد حرف باقی نماند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هاشمی معتقد است برای تحقق و پیشرفت در بحث کار و اشتغال باید روابط خود را با کشورهای جهان بهتر از گذشته کنیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در راه فعالیت نیروهای متخصص سنگ‌اندازی می‌شود

ایلنا - رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، امروز در ديدارهاي نوروزي جداگانة جمعي از استانداران سابق، نمايندگان فعلي و ادوار مجلس و وزرا و مسئولان اسبق كشور با تبريك و تهنيت سال نو، سال جديد را سالي مهم و ويژه براي جمهوري اسلامي ايران و منطقه خواند و با تأكيد بر تحولات مهم كشورهاي اسلامي و منطقه، سمت و سوي اين تحولات را اهميت يافتن مردم و گزينش مردم‌سالاري توسط كشورها دانست و گفت: جمهوري اسلامي ايران سه دهه پيش، سردمدار مبارزه با استبداد داخلي و استعمار خارجي بوده و تجربه ايران اسلامي الگوي خوبي پيش روي مردم منطقه قرار داده است.

به گزارش ایلنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني حضور جمهوري اسلامي ايران در مسائل مهم منطقه‌اي و جهاني را محسوس عنوان و با اشاره به اهميت بالاي كشورمان به لحاظ موقعيت جغرافيايي، منابع طبيعي و مادي و نيز استعدادهاي انساني و معنوي در دنيا تصريح كرد: در حال حاضر هم دنيا به ايران نياز دارد و هم ايران به ارتباط با دنيا نيازمند است و لازم است تعامل سازنده و گفتگوي مؤثري براي حل مسائل في‌مابين صورت گيرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، تنش‌زدايي و تعامل سازنده با ساير كشورها را مقدمه و زمينه‌ساز حل مشكلات داخلي خواند و با بيان فهرست‌وار معضلات و مشكلات كشور گفت: نامگذاري امسال نشان‌دهنده تشخيص درست معضلات توسط رهبري معظم انقلاب است و در صورت تهيه برنامه مناسب مي‌تواند زمينه و بسترهاي توسعه و پيشرفت كشور را فراهم كند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني «توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني» را حاوي پيامي ويژه‌ دانست و با تبيين جزبه‌جز اين مفاهيم، توجه و مراقبت نسبت به وضع موجود و آينده را اساس اين شعار دانست و گفت: محقق شدن محتواي اين مهم، نياز به برنامه مدون، علمي و بلندمدت دارد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در تشريح سرمايه‌هاي ملي كشور، منابع مادي و طبيعي را بخشي از سرمايه عظيم ايران خواند و تصريح كرد: بخش عمده سرمايه كشور عزيزمان، خيل عظيم نيروهاي متخصص، تحصيلكرده و باتجربه است كه متأسفانه استفاده مناسب از آنها نمي‌شود و حتي در راه فعاليت‌هاي آنان در بخش‌هاي خصوصي، سنگ‌اندازي هم مي‌شود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني اهميت و وسعت يافتن بخش خصوصي را يكي از راهكارهاي تحقق شعار امسال خواند و با بيان وجود بسترهاي قانوني مناسب براي فعاليت اين بخش، خواستار حمايت بيش از پيش مسئولان از كارآفرينان و توليدگران داخلي در بخش‌هاي گوناگون به خصوص صنعت و كشاورزي شد.

در ابتداي اين ديدار برخي از حاضران، ضمن تبريك سال جديد به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به طرح ديدگاه‌هاي خود در زمينه مسائل داخلي و بين‌المللي پرداختند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016