پنجشنبه 24 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کيم جونگ ‌اون، رهبر جوان کره شمالی عنوان بلندپايه ترين سمت رسمی کره شمالی را به دست آورد

واحد مرکزی خبر ـ کيم جونگ‌اون ،رهبر جوان کره شمالی،در نشست حزب کار، تنها حزب اين کشور، به عاليترين مقام رسمی رژيم اين کشور منصوب شد.
خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز پنجشنبه گزارش داد کيم جونگ‌اون که کمتر ازسی سال دارد در نشست فوق العاده روز چهارشنبه تنها حزب اين کشور به عنوان «رئيس» قدرتمند‌ترين کميسيون نظامی مرکزی حزب کار کره شمالی انتخاب شد.
وی پس از مرگ پدرش کيم‌جونگ‌ايل در ماه دسامبر، هم عنوان فرمانده عالی نيروهای مسلح کره شمالی را بدست آورد که يک ميليون و دويست هزار نيرو دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کيم جونگ‌اون همچنين پيشتر به عنوان «دبير اول » حزب کار را برگزيده شده بود،سمتی که پس از دادن عنوان افتخاری «دبير کلی دائمی» حزب به پدر مرحومش،ابداع شد. کيم جونگ‌ايل در زمان حيات «دبير کل» حزب کار بود.
يانگ مو-جين استاد دانشگاه مطالعات کره شمالی در سئول در خصوص عنوان جديد رهبر جوان کره شمالی گفت:« اين به معنی آن است که کره شمالی روند انتقال قدرت را از رهبر سابق به رهبر جوان در سطح حزب به پايان رسانده است.»
کيم جونگ‌اون در نهايت به رياست کميسيون ملی دفاع انتخاب می‌شود که نهاد تصميم گيری نظامی کره شمالی است.
پيونگ يانگ همچنين وزير جديدی را برای نيروهای مسلح منصوب کرده است که به گفته ناظران نشانه تغيير نسل در سطح نخبگان جهت هماهنگی با رهبر جوان و با هدف استقرار حاکميت وی بر نظاميان است.
کيم جونگ‌-گاک Kim Jong-Gak که تاکنون مسئول سازماندهی و امور اداری نيروهای مسلح بود جايگزين کيم يونگ‌چون Kim Yong-Chu هفتاد و پنج ساله شد که از سال هزار و نهصد و پنجاه و شش وزارت نيروهای مسلح را در دست داشت.
چئونگ سئونگ‌چانگ از مرکز مطالعات موسسه سجونگ در سئول معتقد است:« کنار گذاشتن کيم يونگ‌چون که از افراد مورد اعتماد رهبر سابق کره شمالی بود بيانگر روی کار آمدن همکاران امين جوانتری برای کيم جونگ‌اون است.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پيونگ يانگ، کيم جونگ‌اون سومين نفر از خاندان کيم است که رهبری جمهوری دمکراتيک کره شمالی را برعهده می‌گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016