شنبه 26 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زمان مذاکرات گروه ۱+۵ با ايران در استانبول مشخص شد

خبرگزاری فارس: مذاکرات استانبول ۲، ساعت ۱۱ صبح امروز به وقت استانبول آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، مذاکرات استانبول ۲، ساعت ۱۱ صبح امروز به وقت تهران آغاز خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سعيد جليلی دبير شورای عالی امنيت ملی و رئيس هيئت ايرانی شرکت کننده در نشست ايران و گروه ۱+۵ صبح جمعه در رأس هيئتی وارد استانبول شد.

عباس عراقچی، معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت خارجه و علی باقری معاون سياست خارجی و امنيت بين الملل دبير شورای عالی امنيت ملی جليلی را در اين سفر همراهی می کنند.

مذاکرات ايران و گروه ۱+۵ قرار است امروز شنبه ۲۶ فروردين ماه با حضور هيئت‌هايی از جمهوری اسلامی ايران، انگليس، آمريکا، فرانسه، روسيه، چين، آلمان و کاترين اشتون مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا در استانبول برگزار شود.

به دنبال انجام چندين دور مذاکرات فشرده بين معاونان سعيد جليلی و کاترين اشتون، دو طرف با برگزاری دور نخست گفت‌وگوها در روز شنبه ۲۶ فروردين ماه در استانبول و انجام دور بعدی آن در بغداد موافقت کردند.

همچنين قرار شد زمان برگزاری گفت‌وگوها در بغداد در پايان گفت‌وگوهای استانبول اعلام شود.

سعيد جليلی روز چهارشنبه ۲۳ فروردين در نشستی خبری ضمن اعلام آمادگی ايران برای گفت‌و‌گوهای موفق و رو به جلو برای همکاری‌های بيشتر ابراز اميدواری کرد طرف مقابل نيز با همين رويکرد وارد مذاکرات شوند تا اين دور از گفت‌و‌گوها نتايجی داشته باشد که اعتماد ملت ايران را جلب کند.

جليلی همچنين از ابتکارات جديد ايران در مذاکرات استانبول خبر داد و گفت: نمايندگان ايران با ابتکارهای جديد در مذاکرات شرکت خواهند کرد و اميدواريم کشورهای ۱+۵ نيز با رويکردهای سازنده وارد گفت‌و‌گو شوند.

براساس اين گزارش، سخنگوی وزارت خارجه چين نيز اعلام کرد که يک هيئت بلندپايه چينی به رياست "ما ژائوشو" معاون وزير خارجه در مذاکرات استانبول حضور خواهد يافت.

تاکنون سه دور مذاکره بين ايران و گروه ۱+۵ در ژنو و يک دور نيز در استانبول برگزار شده است.

تير ماه ۱۳۸۷، مهر ماه ۱۳۸۸، آذر ماه ۱۳۸۹ به ترتيب مذاکرات ژنو يک، دو و سه برگزار و استانبول نيز در بهمن ۱۳۸۹ ميزبان دور بعدی گفت‌وگوها بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016