سه شنبه 29 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حملات ارتش سوريه به مخالفان شدت يافت

راديو زمانه ـ فعالان سياسی سوريه از گسترش حملات ارتش اين کشور به مواضع نيروهای مخالف دولت خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، سازمان ديده‌بان حقوق بشر در سوريه که در بريتانيا مستقر است اعلام کرد، امروز سه‌شنبه ۲۹ فروردين (۱۷ آوريل) تانک‌های ارتش شهرک بوصرا الحريری در جنوب اين کشور را زير آتش گرفتند که در نتيجه اين حملات دو نفر کشته شدند.

اين سازمان همچنين گزارش می‌دهد که بمباران شهر حمص و محله خالديه در اين شهر از سر گرفته‌ شده ‌است.

شهر حمص در هفته‌های اخير به‌طور مرتب زير آتش تانک‌های ارتش سوريه بوده ‌است و تنها روز پنج‌شنبه گذشته، زمان اجرای طرح آتش‌بس بود که برای مدتی کوتاه اين حملات متوقف شد.

طرح آتش‌بس را کوفی عنان، سفير ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در امور سوريه برای پايان دادن به خشونت‌ها در اين کشور ارائه کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از زمان اعلام آتش‌بس اگرچه از ميزان خشونت‌ها در سوريه کاسته شده ‌است، اما درگيری‌ها همچنان ادامه دارد.

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از کميته‌های محلی هماهنگ‌کننده اعتراضات در سوريه گزارش داده‌است که تنها در روز گذشته (دوشنبه، ۲۸ فروردين) ۵۵ نفر در جريان اين درگيری‌ها کشته شدند در حالی که تعداد کشته‌شدگان در روزهای جمعه، شنبه و يکشنبه، به ترتيب ۱۳، ۳۰ و ۲۸ نفر بوده ‌است.

بر اساس اين گزارش، امروز نيز تا ظهر دست‌کم هشت نفر در سراسر سوريه کشته شده‌اند.

در پی اين اتفاقات، سفير آمريکا در سازمان ملل متحد بار ديگر به حکومت سوريه اعتراض کرد و اظهار داشت، بشار اسد "همه اعتبار خود را از دست داده ‌است."

سوزان رايس با اشاره به نقض آتش‌بس توسط دولت سوريه گفت: "آنها به جامعه جهانی و به مردم خود دروغ گفته‌اند و بزرگ‌ترين دروغ‌گويان هم خود بشار اسد است."

او همچنين اضافه کرد: "مأموران بشار اسد تنها فرامين او را اجرا می‌کنند و به نظر می‌رسد مجبور به اين رفتار باشند."

روز گذشته دبير کل سازمان ملل متحد نيز به "شکننده" بودن آتش‌بس در سوريه اذعان کرده بود. با اين حال بان کی مون تأکيد داشت که آتش‌بس بايد ادامه بيايد.

روز يکشنبه ۲۷ فروردين (۱۵ آوريل) يک گروه شش نفره از سوی سازمان ملل متحد برای نظارت بر اجرای آتش‌بس در سوريه عازم اين کشور شد.

بان کی مون خواستار آزاد گذاشتن ناظران اين نهاد بين‌المللی برای انجام مأموريت خود در خاک سوريه شد و حکومت سوريه را در اين‌باره مسئول دانست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016