پنجشنبه 31 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس قوه قضاييه: روزنامه‌ها و رسانه‌ها بايد بدانند که حق سوءاستفاده از اين قدرت را ندارند

خبرآنلاين ـ قضايی - آيت‌الله آملی لاريجانی گفت: من اعلام می‌کنم که قوه قضاييه بشدت و با قاطعيت با تمام کسانی که آبرو و اعتبار افراد و مسئولان را می‌برند برخورد می‌کند چرا که وظيفه ما برخورد است .


به گزارش خبرآنلاين و به نقل از پايگاه اطلاع رسانی قوه قضائيه؛ رئيس قوه قضاييه در جلسه مسئولان عالی قضايی خطاب به رسانه‌ها و افراد دارای تريبون گفت:‌ روزنامه‌ها، رسانه‌ها و تمامی افراد و گروه‌هايی که دارای تريبون هستند بايد بدانند که حق سوءاستفاده از اين قدرت را ندارند گرچه متاسفانه برخی روزنامه‌ها، سايت‌ها و حتی وبلاگ‌هايی که مثل قارچ روييده‌اند براحتی به افراد توهين می‌کنند و همواره در مقام افترا و شايعه‌پراکنی هستند و حتی آن هنگام که دستگاه قضايی بر حسب وظيفه قانونی خود به برخورد با اين متخلفان می‌پردازد طلبکارانه اعلام می‌کنند که چرا دستگاه قضايی برخورد می‌کند.

آيت‌الله آملی لاريجانی با اشاره به اين‌که طرح اين مسئله که " چرا قوه قضاييه با سايت‌ها و روزنامه‌ها و رسانه‌هايی که توهين می‌کنند برخورد می‌کند " اعلام کرد: اين مسئله نيز خود نوعی توهين به قوه قضاييه است و من اعلام می‌کنم که قوه قضاييه بشدت و با قاطعيت با تمام کسانی که آبرو و اعتبار افراد و مسئولان را می‌برند برخورد می‌کند چرا که وظيفه ما برخورد است و وظيفه رسانه‌ها نيز شفاف‌سازی و سالم‌سازی جامعه از طريق انتقادهای درست و در چارچوب قانون و به دور از توهين و افترا و بردن آبروی افراد است.
وی با تاکيد بر اين‌که وجود رسانه‌های پرقدرت و سالم به سالم‌سازی جامعه کمک می‌کند و حضور آنها ضروری است افزود: مجازات توهين به افراد و مسئولان در قانون نظام جمهوری اسلامی ايران بسيار سنگين است و دستگاه قضايی به هيچ فردی اجازه نمی‌دهد که با توهين کردن به افراد راه را برای " مقاصد سياسی " خود باز کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


توقعات از قوه قضاييه بالاست

رئيس قوه قضاييه توقعات و انتظارات از اين قوه را بسيار بالا توصيف کرد و برگزاری دادگاه فساد بزرگ مالی و نيز مقابله جدی با اخلالگران امنيت اجتماعی مردم را نمونه‌هايی از پاسخ دستگاه قضايی به توقعات عمومی دانست.
آيت‌الله آملی لاريجانی با تاکيد بر لزوم برخورد کريمانه و محترمانه تمام بدنه دستگاه قضايی با اربا‌ب‌رجوع و پرهيز از برخوردهای نامناسب با مراجعان به دستگاه قضايی گفت: وظيفه قوه قضاييه برخورد با ظلم و رسيدگی به مظالم است اما اين برخورد بايد در عين احترام و توجه به کرامت انسانی صورت گيرد.

رئيس قوه قضاييه در ادامه سخنان خود توقعات و انتظارات از قوه قضاييه را بسيار بالا توصيف کرد و گفت: توقعات گسترده از قوه قضاييه که تاحدودی به حق و بجا است برگرفته از اصول ۱۵۶ به بعد و اصول پراکنده‌ ديگری است که در قانون اساسی آمده است و ما هم اعتراضی نسبت به اين توقعات و انتظارات نداريم و تمام تلاش خود را برای انجام وظايف و پاسخگويی به اين توقعات در حد توان و امکانات انجام می‌دهيم.

آيت‌الله آملی لاريجانی برگزاری دادگاه فساد بزرگ مالی و نيز مقابله جدی با اخلالگران امنيت اجتماعی مردم را نمونه‌هايی از عزم دستگاه قضايی در پاسخ به توقعات برحق از دستگاه قضايی دانست و گفت: دستگاه قضايی هرگز در انجام وظايف خود کوتاهی نخواهد کرد و در مسئله دادگاه اخير هم می‌بينيم که چگونه مسئولان، قضات و کارشناسان قوه قضاييه در مراحل مختلف برای رسيدگی دقيق و سريع به اين پرونده تمام تلاش خود را به کار می‌برند.

دادستانی موضوع لو رفتن رمز کارتها را بررسی کند

رئيس قوه قضاييه در جلسه مسئولان عالی قضايی اشاره‌ای هم به موضوع اخير پيش آمده در بانک‌ها و لزوم ارتقای امنيت بانک‌ها کرد و اظهار داشت:‌ اخيرا مصاحبه‌‌ها و اخباری درباره لو رفتن برخی شماره کارت‌های بانکی مردم منتشر شده است که از دادستانی کل کشور و سازمان بازرسی کل کشور می‌خواهم با سرعت به اين موضوع بپردازند و صحت و سقم آن را بررسی و نتيجه رسيدگی و گزارش‌های خود را به منظور حفظ آرامش مردم اعلام کند و بانک‌ها نيز موظفند برای ارتقای حفاظت و امنيت مالی مردم تلاش کنند.

ايران از حق خود عقب نخواهد نشست

آملی لاريجانی به مسئله مذاکرات هسته‌ای ايران و کشورهای ۱+۵ اشاره کرد و با تاکيد بر اين‌که لحن مذاکرات نشست اخير ترکيه نشان داد که کشورهای غربی پی برده‌اند که ايران حاضر به عقب‌نشينی از حق مسلم خود در استفاده صلح‌آميز از انرژی هسته‌ای نيست، گفت: باتوجه به تاکيد جمهوری اسلامی ايران بر حق مسلم خود و با الهام از رهنمودهای داهيانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام بودن استفاده از سلاح هسته‌ای و نيز وحدت و انسجام تمام مسئولان در اين مسئله، طرف‌های مذاکره‌کننده با ايران اين مسئله را پذيرفتند که ايران از حق خود عقب نخواهد نشست و به همين دليل اين کشورها بدون هيچ پيش‌شرطی پای ميز مذاکره نشستند و اين موضوع يک پيروزی بزرگ برای ملت ما بود.
وی با ابراز اميدواری نسبت به اين‌که " اميدواريم غربی‌ها سر عقل آمده باشند " و روند مذاکرات را باتوجه به احترام و پذيرش حق مسلم ايران در دستيابی به انرژی هسته‌ای صلح‌آميز ادامه دهند، افزود: غربی‌ها بايد به دنبال جلب اعتماد مردم و مسئولان ايران برآيند و در اين زمينه گام‌های مثبتی بردارند.
وی تاکيد کرد برخی گروه‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی با اهل بيت پيامبر (ص) و ائمه و شيعيان آنان دشمنی می‌کنند در حالی که در اين دشمنی راه رسيدن به کمال را بر خود می‌بندند و نمی‌دانند که نور ائمه و نور توحيد در همه عالم متجلی است و درواقع محروم ماندن از معارف ائمه و فهم و درک ساحت آنان محروم ماندن از توحيد و معارف الهی و کمال انسانی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016