جمعه 1 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده نيروي زميني ارتش: ايران از حقش در مورد جزاير سه‌گانه با قاطعيت ايستاده است

فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: جزاير سه‌گانه در خليج‌فارس متعلق به ايران است و ايران براي دفاع از اين حقش قاطعانه و با قدرت ايستاده است.

امير سرتيپ احمدرضا پوردستان در حاشيه همايش بزرگداشت روز ارتش در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعي - امنيتي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران به هيچ كشوري اجازه كوچك‌ترين دست‌اندازي به جزاير سه‌گانه نمي‌دهد و اگر كشوري بخواهد به اين جزاير دست‌اندازي كند بدون شك اگر با مسائل سياسي قابل حل نباشد نيروهاي نظامي آماده‌اند اقتدار نظام را به كشور متعارض نشان دهند.

وي گفت: ايران كشور پهناور و مقتدري است كه با همه ملت‌ها و كشورهاي صلح‌دوست و پايبند به روابط و مناسبات عادلانه و بشردوستانه، داراي روابط مستحكم و مخالف قدرت‌هاي زورگو و متجاوز است.

به گزارش ايسنا وي در اين مراسم كه با حضور وابستگان نظامي كشورهاي خارجي مقيم جمهوري اسلامي ايران در ستاد فرماندهي نيروي زميني ارتش برگزار شد، با خيرمقدم به وابستگان خارجي اظهار كرد: سياست جمهوري اسلامي ايران بر مبناي توسعه اصل برابري و عدالت و رعايت حقوق متقابل در مناسبات بين‌المللي است.

وي افزود: ايالات متحده آمريكا و متحدانش به طمع تسلط بر خاورميانه و به تحريك برخي از كشورهاي مستبد نگران افزايش نفوذ ايران در جهان و منطقه است و اين در حالي است كه صلح و دوستي با همسايگان و توسعه روابط دوجانبه در سرلوحه سياست خارجي ايران قرار دارد.

فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: رژيم آمريكا و متحدانش پس از زمينه‌سازي‌هاي سياسي و رسانه‌اي و با هياهوي بسيار تبليغاتي در سال 2001، افغانستان و سپس عراق را اشغال كردند و اينك شاهديم ارتش آمريكا پس از گذشت 9 سال با بيش از چهار هزار و 500 نفر كشته و 32 هزار نفر مجروح با سرافكندگي و ناكامي سرزمين اسلامي عراق را ترك كرده است، زيرا جنگ عراق به تنهايي بالغ بر 700 ميليارد دلار براي كاخ سفيد هزينه برداشته است به طوري كه به استيصال مردم اين كشور انجاميده است و پيامد آن ظهور جنبش وال استريت و تسري آن به كشورهاي اروپاست.

وي افزود: يكي از راهبردهاي تبليغاتي و جنگ رواني دولت آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران، راهبرد ايران‌هراسي است و اين سياست مترادف با راهبرد اسلام‌هراسي است كه طي سال‌هاي گذشته همواره توسط دولت‌هاي ايالت متحده آمريكا به صورت پيوسته در سياست خارجي و ديپلماسي عمومي اين كشور پايه‌ريزي شده است و با اين راهبرد آمريكا به دنبال توجيه حضور نظامي خود در منطقه است.

وي خاطرنشان كرد: مدتي است كه جهان از خاورميانه تا آفريقا و از آفريقا تا قلب اروپا و تمدن غرب روزهاي پرالتهابي را پشت سر گذاشته و در خاورميانه و جهان عرب انقلاب‌هاي مردمي طومار حكومت‌هاي ظالمانه بن‌علي، مبارك و در نهايت قذافي را در هم پيچيده و دير يا زود همين سرنوشت را براي ساير حاكمين مستبد و وابسته پيش‌بيني مي‌نماييم.

فرمانده نيروي زميني ارتش ادامه داد: تحولات جاري كشورهاي عربي از يك سال پيش عليه استبداد و حاكمان وابسته آغاز شد و به كشورهاي غربي نيز سرايت كرد و عامل مهمي در جهت بازنگري در تعريف نظم نوين منطقه و آينده سياسي دولت‌ها و ملت‌هاي اسلامي است.

در آمريكا نيز جنبش تسخير وال استريت توجه بسياري را به خود جلب كرده و اين حركت با شعار ما 99 درصد هستيم و حاضر نيستيم فساد و حرص يك درصد را تحمل كنيم روز به روز موجوديت خود را علني‌تر مي‌نمايد و موج بيداري اسلامي در خاورميانه و جهان عرب به سمت برقراري توسعه و عدالت و دموكراسي واقعي در دنيا پيش مي‌رود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پوردستان تاكيد كرد: در شرايط تهديد و ارعاب كنوني جهان، ‌جمهوري اسلامي ايران براي دفاع از موجوديت و آرمان‌هاي خود در مقابل تهديدات دشمنان از امكانات بسيار عالي و اثرگذاري از جمله صدها پرتابگر موشك در سطوح تاكتيكي و عملياتي و يگان‌ها و نيروهاي زبده و آموزش ديده كه به تجهيزات روز مجهز مي‌باشند برخوردار است ليكن جمهوري اسلامي ايران اين قدرت نظامي را صرفا براي دفاع و اهداف بازدارنده و بنا به ضرورت استفاده خواهد نمود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نقش ايران در برقراري امنيت در منطقه گفت: جمهوري اسلامي ايران بر اساس اعتقادات ديني و فرهنگ اسلامي، ملت‌ها و دولت‌هاي مسلمان و عرب منطقه را برادر مي‌داند و ملت‌هاي منطقه سرمايه عظيم مادي، انساني و فرهنگي زيادي دارند كه با اتكا به آن‌ها قادرند منافع منطقه‌اي را بدون نياز به بيگانگان تامين نمايند و مطالعه تاريخ سياسي دهه‌هاي اخير نيز گوياي اين واقعيت است كه مشكلات منطقه خاورميانه از بيرون و توسط بيگانگان به منطقه تحميل مي‌شود.

فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در پايان خطاب به وابستگان نظامي كشورهاي مقيم ايران گفت: از تلاش ستودني شما در گسترش روابط نظامي فيمابين تشكر و قدرداني مي‌كنم و از شما مي‌خواهم پيام صلح و دوستي ارتش مقتدر جمهوري اسلامي ايران و نيروي زميني قهرمان را به ملت‌ها، دولت‌ها و ارتش كشور متبوع خود برسانيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016