دوشنبه 4 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اولاند: در دور دوم پيروز می‌شوم؛ سارکوزی، اولاند را به منازعه طلبيد

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ کانديدای حزب سوسياليست انتخابات رياست‌جمهوری فرانسه پس از کسب جايگاه نخست در اين انتخابات و راهيابی به دور دوم، اعلام کرد: در دور دوم انتخابات رياست‌جمهوری پيروز خواهم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، فرانسوا اولاند، کانديدای حزب سوسياليست انتخابات رياست‌جمهوری فرانسه پس از اعلام نتايج اين انتخابات که حاکی از پيروزی وی بود، اعلام کرد: من امشب در دور نخست انتخابات رياست‌جمهوری پيروز شدم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: من به دنبال ارتقای ارزش‌های جمهوری فرانسه هستم و اين چيزی است که در چند ماه گذشته نيز به مردم گفته‌ام.

اولاند همچنين از برنامه‌اش برای بهبود وضعيت اقتصادی اروپا خبر داد و گفت: آخرين وظيفه من که می‌دانم در رابطه با آن از آن سوی مرزها تحت نظر هستم، اين است که اروپا را به مسير رشد و اشتغال بازگردانم.

وی در سخرانی خود ضمن قدردانی از حضور گسترده فرانسوی‌ها در انتخابات روز يکشنبه،‌ عنوان داشت، نکته مهم و انکارناپذير اين است که نتايج انتخابات نوعی مجازات (برای سارکوزی) بود.

کانديدای حزب سوسياليست انتخابات رياست‌جمهوری فرانسه در اظهاراتش که به طور زنده پخش شد، گفت: امروز من از سوی شرکت‌کنندگان انتخاب شدم تا به اين فصل پايان دهم و فصلی جديد رقم زنم.

وی افزود، قصد دارد فرانسه را به سوی آينده‌ای که شايسنگی آن را دارد، هدايت کند.

فرانسوا اولاند در ادامه با تاکيد بر لزوم افزايش اتحاد ميان مردم، تصريح کرد: من کانديدايی هستم که می‌خواهم مردم را برای تغيير گرد هم آورم.

وی در سخنرانی خود در قبال بهبود اوضاع اقتصادی، مقابله با بيکاری و ايجاد فرصت‌های شغلی جديد متعهد شد.

از سوی ديگر، نيکلا سارکوزی، رييس‌جمهوری فرانسه نيز در سخنرانی خود پس از انتخابات گفت: حضور ۸۰ درصدی مردم در يک انتخاب تاريخی نشان‌دهنده اين است که مردم برای انتخابات اهميت قائل هستند.

سارکوزی پيشنهاد کرد، جلسات منازعه ميان وی و اولاند در سه زمينه اقتصادی، روابط بين‌المللی و اجتماعی برگزار شود.

سارکوزی اعلام کرد: تمام انرژی خود را برای مردم فرانسه به کار خواهم بست.

رييس‌جمهوری کنونی فرانسه ضمن تشکر از حاميانش، اطمينان حاصل کرد که در دور دوم پيروز خواهد شد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016