سه شنبه 5 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فاطمه کروبی: سفر مهدی کروبی با فرزندان به کاشان دروغ است

سحام نيوز: فاطمه کروبی با دروغ خواندن خبر رسانه های وابسته به حاکميت در خصوص اوضاع عادی مهدی کروبی و سفر تفريحی وی به همراه فرزندش به کاشان، تصريح کرد: پسرهای من بعد از عيد اصلا پدرشان را نديده اند چه برسد به همراهی.

چند روز پيش برخی رسانه های وابسته به جريان حاکم در خبرهايی ادعا کرده بودند که مهدی کروبی به همراه پسرش و با همراهی تعدادی مامور به گشت و گذار در کاشان و حمام فين اين شهر پرداخته اند. اما فاطمه کروبی تصريح می کند که اين سفر به اجبار، بدون اطلاع خانواده و بدون حضور پسرانش انجام شده است.

بسياری از ناظران سياسی در روزهای اخير نسبت به اهداف انتقال آقای کروبی به کاشان که با تصويربرداری مستمر و شايعه سازی های رسانه ای نيز همراه بوده، ابراز شک و ترديد کرده اند و اکنون همسر حجت الاسلام کروبی نيز به تکذيب اين خبر به شکلی که در رسانه های رسمی و غير رسمی منتشر شده می پردازد.

به نظر می رسد فضاسازی های اخير و شرايط کشور، نهادهای امنيتی را بر آن داشته تا با نشر شايعات و خبرسازی ها و همچنين ايجاد فضاهايی مبهم، حبس رهبران و همراهان جنبش سبز را که ۱۵ ماه از آن می گذرد کمرنگ و در ابهام نشان دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی که ۷ ماه از دوران حبس را در کنار همسرش بوده و به دليل درمان های پزشکی آزاد شده است در گفت و گو با کلمه می گويد: بعد از مدتی که ممنوع الملاقات بودم، از عيد امسال روزهای چهارشنبه به من ملاقات می دهند و من چهارشنبه ی هفته ی گذشته که ايشان را ديدم، خبردار شدم که روز گذشته يعنی سه شنبه، آقای کروبی را بردند بيرون از شهر. خودشان خبر نداشتند برنامه چيست. فقط به ايشان گفته شده که می رويم بيرون، که حرکت کردند به سمت قم و کاشان و امامزاده و مسجدی هم رفته اند و غذا خورده بودند و شب هم به محل حبس خودشان بر گردانده شدند. مردمی هم گذری رد شده بودند که چند نفری هم جلو آمده بودند و سلام و عليک کردند با ايشان. اين همه ی اطلاع ما از اين سفر ايشان است.

وی با بيان اينکه چقدر بد است که بعضی از رسانه ها اينقدر راحت دروغ می گويند، تصريح می کند: نوشته بودند آقای کروبی به همراه پسرمان رفتند. در صورتی که روح پسرم هم تا چهارشنبه که من به ملاقات رفتم از اين برنامه خبر نداشت. واقعا دوست دارم بدانم چه ارزشی داشت گفتن اين دروغ که پسر من هم بوده در اين برنامه. پسرهای من بعد از عيد اصلا پدرشان را نديده اند چه برسد به همراهی.

فاطمه کروبی در ادامه، با لبخندی تاکيد می کند: البته ما خوشحال می شديم، ولی وقتی نبرديد چرا دروغ می گوييد و مردم را هر روز بی اعتمادتر می کنيد؟ خودتان می بريد، خودتان خبرش را می دهيد، خودتان هم سر و صدا می کنيد.

همسر مهدی کروبی با تاکيد بر اينکه آقای کروبی ۱۵ ماه است که در بازداشت به سر می برد، اضافه می کند: هفت ماه هم از اين دوران را که من هم همراهشان بودم. حدود چهار ماه هم که در يک ساختمان کوچک بودند و آقايان مامورين هم در کنارشان حضور داشتند. بعد به من گفتند که بايد جايی را اجاره کنيد و مجبورمان کردند جايی را که خودشان در آن مستقر هستند اجاره کنم و مبلغ اجاره را هم خودم بايد بپردازم. شش ماه در اين ساختمان و ۱۵ ماه است که در انفرادی از آفتاب و هوای آزاد محروم هستند. حياطی نيست که استفاده کنند. مطلقا به هوای آزاد دسترسی ندارند، جز يک پنجره که [ماموران] هر وقت بخواهند خودشان می آيند و باز می کنند.

وی در ادامه با اشاره به سن و سال مهدی کروبی می افزايد: حتی جوان هم در اين شرايط محروم از همه چيز، از روزنامه، ملاقات های مرتب و هوای آزاد معلوم است چه اتفاقی برايش ميفتد. حالا بعد از ۱۵ ماه اين همه فشار و محدوديت، يک روز بردند و باز هم در همان شرايط چرخاندند و حالا دارند اين طور روی آن تبليغات می کنند. طبيعی است که ايشان از نظر جسمی بالاخره به حدی رسيده اند که نياز هست از اين کارها بکنند وگرنه خطرناک می شود. البته از نظر روحی بسيار خوب اند، محکم و استوار و هيچ مشکلی هم ندارند. اما من واقعا نمی فهمم. تعجب کردم از اين واکنش های کيهان و رسانه های آنها، و فقط می توانم بگويم متاسفم.

فاطمه کروبی همچنين با اشاره به اينکه مردم ما قرار نيست با اين خبرها حقيقت را ناديده بگيرند، تصريح می کند: ملت ما آگاه اند، مردم ما به خوبی می دانند، سوال می کنند و ما واقعيت ها را می گوييم: محدوديت های فيزيکی، روحی، محروميت از هوا و خانواده و کتاب، روزنامه. خبر رسانی در حد يک تلويزيون هست. همه ی حقايق را می گوييم.

وی در گفت و گو با خبرنگار کلمه می گويد: از حق نگذريم البته برخوردهای شخصی ماموران چند ماه است که بهتر شده است. اما واقعيت اين است که شرايط خيلی بدی دارند. البته آقای موسوی و خانمشان هم همينطور. شما توجه کنيد آقای کروبی الان بايد زنگ بزند و در خواست کند که اجازه بدهند نهايتا بروند چند دقيقه قدمی بزنند در پارکينگ.

همسر مهدی کروبی با اشاره به نوع بازداشت غير قانونی موسوی و کروبی، تاکيد می کند که اگر اين ها حصر بودند شرايطشان به طور کلی متفاوت بود، و ادامه می دهد: اگر در حصر بودند بايد در خانه خودشان نگهداری می شدند و قانون هايش هم مشخص است. در خانه می مانند، سر زندگی خودشان، فقط ماموری آنجا می ماند که رفت و آمدهای متفرقه محدود و کنترل شده شود. از بعضی اطلاع رسانی ها هم جلوگيری می شود و نه اين شرايطی که الان اعمال شده است.

وی می گويد: در اين سال ها هم داشتيم بزرگانی ديگر که در حصر بودند و شکل آن کاملا متفاوت بوده است. آقای کروبی الان از خانه ی خودش هم محروم است. من را مجبور کرده اند خانه ای با شرايطی که خودشان می گويند اجاره کنم و هر ماه مبلغ زيادی هزينه ی آن می شود. با اين همه شرايط و سختی ها که تحميل کردند و می کنند، حالا يک سفر اجباری و يک روزه که هيچ جذابيتی هم نداشته بردند که بگويند فشار نيست؟ ما اين را می گذاريم به قضاوت خود مردم و ملت.

فاطمه کروبی با تاکيد بر اينکه تا به حال با هيچ مسئول يا ماموری ملاقات نداشته است، می گويد: زندانی ما ۱۵ ماه است در بلاتکليفی کامل به سر می برد. اما می خواهم از محبت و توجه شما و مردم فهيم تشکر و يادآوری کنم که ملت بدانند که آقای کروبی همانند گذشته با روحيه قوی و و استوار و خوب در کنار مردم خواهند بود و به اين در کنار مردم بودن هم افتخار می کنند. ايستادن هزينه دارد و ايشان همچنان هزينه می دهند و آمادگی پرداخت هزينه های بيشتر را هم دارند.

همسر مهدی کروبی در پايان با اشاره به اينکه ۱۵ ماه زندانی و دور از خانه و خانواده در انفرادی و محروميت ها کمترين هزينه است در برابر هدفی که ايشان دارند، می افزايد: اين راهی است که خودشان آن را قبول کردند و هميشه می گويند راه ما راه امام و انقلاب و خون شهدا است و تا رسيدن به روزی که قانون اساسی کاملا رعايت شود، اين راه را ادامه خواهيم داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016