جمعه 8 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراف وزير خرانه‌داري آمريکا: قطع صادرات نفت ایران آمریکا را تهدید می‌‎کند

وزير خرانه‌داري آمريکا گفت كه علاوه بر مناقشه غرب درباره برنامه انرژي هسته‌يي ايران که به قطع صادارت نفت ايران به اروپا منجر شد، بحران مالي در منطقه يورو نيز اقتصاد آمريکا را به خطر انداخته است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روزنامه آمريکايي سانفرانسيسکو کرانيکل گزارش داد كه تيموتي گايتنر، وزير خرانه‌داري آمريکا در اين‌باره گفت: ما هنوز با برخي خطرات مواجه هستيم که اين خطرات شامل "بحران جدي و طولاني" در اروپا و نيز "تقابل" با تهران است که "بر فشار رو به افزايش قيمت‌هاي نفت افزوده است."

به گزارش شبكه خبري پرس تي وي، اين در حالي است که قيمت نفت برنت درياي شمال براي تحويل در ماه ژوئن اواخر روز چهارشنبه با ۹۶ سنت افزايش به ۱۱۹ دلار و ۱۲ سنت در بازار لندن معامله شد.

وزير خزانه‌داري آمريکا هم‌چنين اشاره کرد: "بيش‌ترين بحران سياسي ترکيبي از حماقت، طمع و بي‌مبالاتي و خطرپذيري و اميد است."

اين اظهارات در حالي مطرح شده است که بحران اقتصادي منطقه يورو که از سال ۲۰۰۸ ميلادي آغاز شده، هم‌چنان در حال تشديد است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همين حال اتحاديه اروپا ضرب‌الاجل ماه آوريل براي بررسي تاثيرات تحريم نفتي اين اتحادیه عليه ايران را به دليل نگراني از افزايش بحران آينده انرژي در کشورهاي عضو به زمان ديگري موکول کرده است.

قيمت جهاني نفت در ماه‌هاي اخير در پي تصميم ايران براي قطع صادرات نفت خام به برخي از کشورهاي اروپايي در راستاي مقابله با بخشي از سياست تحريم‌هاي متقابل خود، افزايش يافته است.

اتحاديه اروپا با هدف فشار بر ايران براي متوقف کردن برنامه انرژي هسته‌يي‌اش تحريم‌هايي را عليه تهران اعمال کرده است.

ايران همواره تاکيد دارد كه به عنوان يکي از امضاکنندگان پيمان منع گسترش جنگ‌افزارهاي هسته‌يي و يکي از اعضاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، از حق توسعه و دستيابي به فن‌آوري صلح‌آميز انرژي هسته‌يي برخوردار است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016