یکشنبه 17 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رحماندوست:اعضای جبهه متحد و پایداری در مجلس نهم ائتلاف می کنند

خبرگزاری فارس: عضو جبهه متحد با بیان اینکه اختلافات جزئی جبهه متحد و پایداری باید در مجلس نهم نادیده گرفته شود، گفت: کسانی که می‌خواهند برخود و سایر قوا نظارت داشته باشند اول باید بحث‌های خود را سامان دهند در غیر این صورت در این وظیفه کم می‌آورند.

مجتبی رحماندوست منتخب مجلس نهم و عضو جبهه متحد اصولگرایان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره لزوم وفاق اصولگرایان و تبدیل رقابت‌های انتخاباتی به رفاقت‌ها اظهار داشت:‌ وضعیت ورود به قوه مقننه بر مبنای رقابت است و برخی در این رقابت پیروز و برخی بازمی‌مانند اما حاصل کار شکل دادن به مجلس است.

رحماندوست با بیان اینکه آنچه مجلس را نسبت به سایر دستگاه‌ها در رأس امور قرار می‌دهد ظرفیت نظارت قوه مقننه است خاطرنشان کرد: بنابراین کسانی که می‌خواهند بر خود و سایر قوا نظارت داشته باشند اول باید بحث‌ها و مشکلات خود را سامان دهند در غیر این صورت در این وظیفه خطیر کم می‌آورند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



عضو جبهه متحد با تأکید بر اینکه رقابت‌های انتخاباتی باید به رفاقت در مجلس نهم تبدیل شود، افزود: قوه مقننه باید یک قدرت ناظر و تعیین کننده و نه تماشاچی باشد تا بتواند به نحو احسن قانون‌گذاری و نظارت را که وظیفه اصلی مجلس است انجام دهد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم وحدت جبهه متحد و جبهه پایداری در مجلس گفت: بنده از ابتدا نیز جبهه پایداری را جریان غیراصولگرا نمی‌دانستم و از این رو حاضر نبودم با آنها مناظره کنم هرچند ممکن است برخی اختلافات جزئی بین ما وجود داشته باشد که این امر باید پس از تشکیل مجلس نادیده گرفته شود.

رحماندوست تصریح کرد: برای وحدت بین جبهه متحد و جبهه پایداری در مجلس نهم هیچ مشکلی وجود ندارد.

نماینده منتخب مردم تهران درباره عدم اقبال مردم به نمایندگان مجلس هشتم خاطرنشان کرد: جواب این سؤال را بلد نیستم اما تحلیلم این است که مردم به کسانی که اهل شعار دادن بودند رأی ندادند البته این به معنای آن نیست که کسانی که رأی نیاوردند حتما اینگونه بودند هرچند مردم نشان دادند بیشتر به افراد عملگرا تمایل دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016