پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضعيت نامساعد چهار زندانی بهايی در زندان پيربنو

خبرگزاری هرانا - وضعيت چهار زندانی بهايی به نام‌های وحدت دانا، کيوان کرمی، افشين احسنيان و فرهام معصومی در زندان پيربنو شيراز بسيار نامساعد گزارش شده است و با وجود گذراندن نيمی از محکوميت با مرخصی و آزادی مشروط ايشان مخالفت می‌شود.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، چهار زندانی بهايی به نام‌های وحدت دانا، کيوان کرمی، افشين احسنيان و فرهام معصومی پس از گذراندن هفت ماه از دوران محکوميت خود در زندان پيربنو شيراز در وضعيت بسيار نا‌مساعدی بسر می‌برند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شلوغی بيش از حد زندان مذکور و نداشتن جای مناسب برای استراحت، آلودگی شديد هوا داخل زندان و نبود امکانات بهداشتی و پزشکی، عدم دسترسی به ميوه و سبزيجات که از بروز بيماری‌ها جلوگيری می‌کند و فقر شديد غذايی عواملی هستند که موجب تحليل قوای جسمانی و بروز ناراحتيهايی نظير عفونت دستگاه تنفسی در زندانيان عقيدتی فوق الذکر شده است.

قابل ذکر است اخيرا در پی نفل و انتقال زندانيان مواد مخدر از زندان عادل آباد شيراز به زندان پيربنو، زندان مزبور که پيش از اين زندان مجرمان خطرناک محسوب می‌شد به زندان مواد مخدر اختصاص داده شده است که نگهداری چهار زندانی بهايی فوق در اين زندان موجب نگرانی خانواده‌هايشان شده است و پيگيريهای ايشان تاکنون بی‌ثمر بوده و بعضا با برخوردهای نامناسب و غير محترمانه مسئولان مواجه شده و عليرغم موافقت کتبی قاضی ناظر بر زندان برای مرخصی و آزادی مشروط به دليل گذراندن نيمی از محکوميت تاکنون هيچ اقدامی صورت نگرفته است.

گفتنی‌ست، وحدت دانا از ناراحتی قلبی و دستگاه تنفسی رنج می‌برد و مطابق نظريه پزشک قانونی بايد به صورت دوره‌ای و مرتب تحت نظر پزشک متخصص قرار داشته باشد و کيوان کرمی که سابقه کليه درد دارد، در حاليکه از درد شديد کليه رنج می‌برد کماکان در زندان نگهداری می‌شود و تاکنون با مرخصی استعلاجی اين دو فرد موافقت نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016