شنبه 23 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رضا پهلوی: تصميمات سرنوشت ساز را بايد ملت اتحاذ کند


رضا پهلوی در مصاحبه با تلويزيون "العربيه" از مواضعش می گويد

دبی- العربيه.نت فارسی - آقای رضا پهلوی آخرين وليعهد ايران در مصاحبه با تلويزيون "العربيه" مواضع و اعتقادات خود را در باره مسايل مختلفی بيان کرد.

فرزند محمد رضا پهلوی آخرين پادشاه ايران در اين مصاحبه که قرار است روز جمعه آينده (۱۸-۵-۲۰۱۲) در ساعت ۸:۳۰ به وقت مکه مکرمه از تلويزيون العربيه پخش شود، گفته است: نه به عنوان وليعهد، بلکه به عنوان يک شهروند ايرانی فعاليت سياسی می کنم. اما اينکه گزينه ملت در آينده چه باشد، اين را بايد به انتخاب و خواست مردم واگذاشت.

رضا پهلوی که با حضور در استوديوی العربيه در واشينگتن با برنامه "نقطه نظام" تلويزيون العربيه در دبی مصاحبه داشت، دولت متمرکز را برای کشورش که از قوميت های مختلفی تشکيل شده است، مناسب ندانست. اما در عين حال عدم موافقت خود را با "فدراليسم" اعلام کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در باره اختلاف ايران و امارات بر سر "جزاير سه گانه" گفت: "هر حکومت دموکراتيکی که در ايران بر سر کار آيد، بايد با احساس مسئوليت و به نحوی کاملاً متفاوت به موضوع بپردازد، با احترام و همکاری متقابل با کشورهای همسايه برخورد کند و از شيوه های خصمانه کنونی بپرهيزد.

وليعهد سابق ايران اظهار داشت: جايی برای نزاع با همسايگان نداريم، زيرا قراردادی با آنان داريم و بايد بر اساس قرارداد عمل کنيم. اما اهداف خاص حکومت کنونی ايران در منطقه بر کسی پوشيده نيست.

وی گفت: به نظر من همه مسايل قابل حل هستند. زيرا با وجود يک نظام متفاوت که توافق ها را محترم بشمارد و مراجعه به معاهدات و عرف ديپلماتيک و راه حلهای مسالمت آميز را بخواهد، احتمال هر مناقشه ای بعيد به نظر می رسد.

او افزود: البته موضوع به تصميم من بستگی ندارد. بستگی به آن دارد که حکومت منتخب آينده ايران چه تصميمی بگيرد. اين سوال را بايد آن حکومت پاسخ گويد. ولی اصولاً هر حاکميت مسئولی می بايست علاوه بر رعايت قوانين بين المللی، به اسناد امضا شده و التزامات خود پايبند باشد.

رضا پهلوی در اين مصاحبه تاييد کرد که از اسرائيل خواسته است "در رهايی ملت ايران کمک کند". او به "العربيه" گفته است: ما نه تنها با ملت يهود دشمنی نداريم. يک دِين تاريخی نيز بر گردن آنان داريم که بايد آن را جبران کنند.

او خاطرنشان ساخت که "با هرگونه ضربه نظامی به ايران مخالف است".

وی مشکل قوميت ها در ايران را حل شدنی دانست به شرط آنکه بنا به گفته اش "از تمرکز قدرت و اختيارات در پايتخت خودداری شود و مناطق از امکانات بيشتری برخوردار شوند".

العربيه فارسی ترجمه کامل اين مصاحبه را پس از پخش از تلويزيون منتشر خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016