شنبه 23 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: بايد از اسلام به خاطر توجه به حجاب تشکر کرد

در سالروز ميلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها بانوی حيا و پاکدامنی، ‌حسينيه امام خمينی، سيراب از فضائل و مناقب کوثر نبوی شد.

به گزارش ايلنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در اين ديدار با تبريک روز تاريخی و فراموش نشدنی ولادت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها و گراميداشت تقارن اين روز با تولد امام خمينی (ره)، ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه زهرا را الگوی جامعی از فضائل معرفی و خاطرنشان کردند:‌ نام گذاری امروز به نام روز زن، درسهای جاودانه‌ای برای همه خصوصاً بانوان و زنان کشور اسلامی ما دارد تا با آراستن خود به زيور تقوا، عفاف، دانش، شجاعت، ايستادگی، تربيت صحيح فرزند، و اهميت دادن به خانواده، در راه و مسير حضرت زهرا (س) حرکت کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حضرت آيت الله خامنه‌ای با اشاره به اينکه ذهن و کلام انسانی از بيان تمام فضيلت، درخشندگی، کبرياء و عظمت دخت گرامی پيامبر قاصر و عاجز است،افزودند: با اين وجود، کلام و زندگی آن بانوی بزرگوار و ائمه اطهار، از دسترس انسان خارج نيست بلکه بر خلاف الگوهایِ دروغينِ دنيایِ مادی، ائمه اطهار (ع)، مسير و جهتِ صحيح حرکت و زندگی انسان‌ها را نشان داده‌اند و خود بر قله اين کمالات ايستاده‌اند و انسان را نيز دعوت به پيمودن اين مسير کرده‌اند.

ايشان همه جامعه خصوصاً بانوان را به پيمودن راه فضيلت‌های معنوی ائمه اطهار دعوت کردند و با مروری بر سوابق تاريخی حضور زنان در عرصه‌های مختلف مبارزه از زمان مشروطه تا پيروزی انقلاب و جنگ تحميلی خاطرنشان کردند: اين حضور مؤثر نشان می‌دهد زنان با حجاب کامل می‌توانند در اين عرصه‌ها حضور يابند و باشجاعت به وظيفه خود عمل کنند که نمونه عينی آن، مادران بزرگوار شهدا هستند.

حضرت آيت الله خامنه‌ای به تلاش دشمن برای استفاده از نقاط ضعف اشاره کردند و افزودند: انسان در معرض آسيب قرار دارد و همه بايد مراقب رفتار خود باشيم و بدانيم برخی مظاهرِ خودنمايی، بی‌تقوايی و رعايت نکردن حجاب و عفاف آثار مخرب و ماندگاری بر اخلاق و سياست جامعه دارد و در اين زمينه بايد خود زنان، بيشتر مواظبت کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، حجاب را موجب شخصيت زن و عاملی برای وقار و متانت او دانستند و تصريح کردند: ‌عفاف بانوان باعث افتخار، ارزش گذاری و سنگين شدن آبرو و احترام زن در جامعه می‌شود به همين دليل بايد از اسلام به خاطر توجه به مسئله حجاب تشکر کرد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش ديگری از سخنان خود، شناخت و معرفت اهل بيت را نعمت بزرگ خداوند دانستند و خاطرنشان کردند: ستايشگری فضائل اهل بيت (ع) در قالب شعر و نثر نعمت ديگری است که مداحان بايد قدر آن را بدانند.

حضرت آيت الله خامنه‌ای با اشاره به اينکه معرفی فضايل معنوی اهل بيت، الگوسازی در جامعه است افزودند: اگر اين حرکت با نيت خدايی و خالصانه در جامعه انجام شود کار متعالی و اثر گذاری خواهد بود به همين دليل مداح بايد ببيند بيان کدام منقبت و فضيلت موجب هدايت مخاطب و خضوع و خشوع دل مستمع در برابر خداوند می‌شود و او را برای حرکت در مسير اهل بيت تشويق می‌کند.

ايشان کار جامعه مداحان را بيان حقيقت با استفاده از صدای خوش، آهنگ زيبا، در قالب شعر دانستند و تصريح کردند: استفاده از ترکيب چند هنر، تأثير مضاعفی در ذهن مخاطب می‌گذارد لذا احتياج به فکر و آموزش دارد.

حضرت آيت الله خامنه‌ای با اشاره به سطح بالای فهم، معرفت، بلوغ فکری، آگاهی و بصيرت آحاد جامعه خاطرنشان کردند: امروز توانايی‌های ايران اسلامی در عرصه‌های مختلف در جهان سراسر مادی می‌درخشد و مثل خورشيد نورافشانی می‌کند و مداحان نيز بايد با توجه به چنين فضايی، به مخاطب خود مطلب و شعر ارائه کند.

در ابتدای اين ديدار، تعدادی از مداحان اهل بيت عليهم السلام سروده‌هايی در بيان شأن و عظمت دخت گرامی پيامبر اکرم، و نيز ذریّه ايشان حضرت امام خمينی (ره) قرائت کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016