دوشنبه 25 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتصاب غذای مسعود پدرام، زندانی سياسی در بند دو الف سپاه پاسداران

جرس: دکتر مسعود پدرام، نويسنده و فعال ملی – مذهبی از بند ۳۵۰ اوين به يکی از سلول‌های انفرادی بند دو الف سپاه پاسداران منتقل شده است. وی پس از اين انتقال در اعتراض به رفتار غيرقانونی سپاه دست به اعتصاب غذا زده است.وی همچنين پس از انتقال به سلول انفرادی دو الف توسط بازجوهای سپاه مورد بازجويی و انواع فشارهای روانی قرار گرفته است.

بنا به گزارش منابع خبری جرس وی در حال گذراندن دوران محکوميت خود است و انتقال وی به زندان سپاه و انجام بازجويی از وی غيرقانونی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دکتر مسعود پدرام، دانش آموخته ی ارشد علوم سياسی و پژوهشگر اجتماعی تا پيش از اين در بند ۳۵۰ زندان اوين که تحت نظارت سازمان زندانهاست، نگه داری می شد.

دکتر پدرام، عضو شورای فعالان ملی مذهبی ايران، در جريان بازداشت فله‌ای نيروهای ملی مذهبی در اسفندماه ۷۹، بيش از سه ماه در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه عشرت آباد سپاه پاسداران بود. وی بعد از ۵ ماه حبس، به قيد وثيقه آزاد شد. پرونده وی همچون پرونده ديگر فعالان ملی مذهبی از آن هنگام تاکنون، در دادگاه تجديدنظر مفتوح بوده است

اين فعال ملی- مذهبی، در دادگاه انقلاب به رياست قاضی حداد در سال ۸۱ به چهار سال زندان و پنج سال محروميت از حقوق اجتماعی محکوم شده بود، که اين حکم در دادگاه تجديدنظر متوقف ماند؛ و نتيجه ی اين دادگاه هيچ گاه به پدرام و ديگر متهمان پرونده (ازجمله مرحوم مهندس عزت الله سحابی، زنده ياد هدی صابر، دکتر حبيب الله پيمان، دکتر محمد ملکی، محمد بسته نگار، دکتر رضا رييس طوسی،و دکتر حسين رفيعی) اعلام نشد..

پدرام، نويسنده و پژوهشگر سياسی حامی جنبش سبز پس از بارها احضار و تهديد مکرر نهادهای امنيتی ، ۲۱ آبان ماه سال ۹۰ بازداشت و به اوين منتقل شد.

پيش از اين عليرضا رجايی نيز به بخش دو الف منتقل شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

بر اساس گزارشهای رسيده، با نزديک شدن به سالگرد عزت الله و هاله سحابی فشار بر ملی مذهبيون در زندان‌ها بيشتر شده و با آنکه بسياری از آنان احکام خود را دريافت کرده و در حال سپری کردن دوران محکوميت خود هستند باز هم مورد بازجويی و ضرب و شتم قرار می گيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016