سه شنبه 26 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هند واردات نفت از ایران را ۱۱ درصد کاهش خواهد داد

بی بی سی ـ یکی از معاونان وزارت نفت هند گفته است که آن کشور در سال مالی جاری (۲۰۱۲/۱۳) واردات نفت خام خود از ایران را یازده درصد کاهش خواهد داد.

بدین ترتیب کل واردات نفت هند از ایران ۱۵.۵ میلیون تن در سال یا به طور متوسط ۳۱۰،۰۰۰ بشکه در روز خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، هند در سال مالی گذشته ۱۷.۴۴ میلیون تن نفت از ایران وارد کرده بود که این میزان هم ۵.۷ درصد کمتر از سال پیش از آن بوده است.

ژاپن نیز با کاهش شدید واردات نفت از ایران (به میزان ۱۵ تا ۲۲ درصد)، توانسته است خود را از تحریمهای آمریکا معاف کند.

اتحادیه اروپا هم تحریمهای جداگانه ای بر واردات نفت از ایران اعمال کرده است.

دولت آمریکا از کشورهای ثالث خواسته که از ایران نفت نخرند و تهدید کرده است که در صورت ادامه روند فعلی واردات نفت خام از ایران، آنها را نیز تحت تحریم قرار دهد.

با این حال مقامات ایرانی می گویند که تلاشهای غرب برای تحریم صادرات نفت ایران بلا اثر بوده است.

آمریکا می خواهد که متحدانش را به کاهش واردات نفت از ایران تشویق کند تا از این طریق و با اعمال فشار سیاسی و اقتصادی، ایران را به تعلیق برنامه اتمی اش وادار کند.

آمریکا، ایران را به تلاش برای تولید سلاح هسته ای متهم می کند، اما ایران می گوید که برنامه هسته ای آن کشور صرفا در راستای تولید برق و رادیوایزوتوپهای دارویی مورد نیاز آن کشور است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز با این که نزدیک به ده سال است در چهارچوب معاهده عدم تکثیر سلاحهای اتمی از مراکز هسته ای ایران بازدیدهای منظم به عمل می آورد، هنوز مستنداتی دال بر انحراف برنامه هسته ای ایران به سوی تولید سلاح اتمی دست نیافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016