سه شنبه 2 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه کانون نويسندگان ايران در تبعيد درباره زندانی کردن رييس دانا و دستگيری روزنامه نگاران


جمهوری اسلامی در اوج درماندگی حاصل از سياست های نابکارانه خود، در هراس از خيزش های مردمی و خطر جنگ و حمله نظامی به ايران، اقدام به دستگيری و زندانی کردن و سرکوب و کشتار زده است.

جمهوری اسلامی از اين هراس دارد که سياست نابکارانه اش در زمينه غنی سازی اورانيوم و تحريم های اقتصادی و فشارهای معيشتی، جامعه را به يک باره در چنان اعتراضی فرو ببرد که حيات ننگين اين رژيم عقب مانده و ستمگر به کلی در خطر سقوط قرار گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صدور فتوی قتل شاهين نجفی، دستگيری کارگران مدافع حقوق خود، ايجاد فشار بر زنان در ابعاد وسيع، دستگيری روزنامه نگاران، در آستانه اعدام قرار دادن فعالين سياسی و دستگيری و زندانی کردن رييس دانا، نويسنده و عضو کانون نويسندگان ايران نشانه اوج گرفتن چنين سياست و سراسيمه گی رژيم است.

فريبرز رييس دانا، کارشناس اقتصادی و عضو کانون نويسندگان ايران روز دوشنبه بازداشت و برای گذراندن دوران حبس خود، به بند۳۵۰ زندان اوين منتقل شد. در حال حاضر اين بند، حدود دويست زندانی سياسی دارد.

وی سال ۸۹ پس از انتقاد از اجرای طرح موسوم به هدفمندی يارانه‌ ها بازداشت شد و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، به يک سال حبس تعزيری محکوم شد. «مصاحبه با رسانه ‌های خارجی، متهم کردن جمهوری اسلامی به آزار و تجاوز و شکنجه زندانيان و فرمايشی قلمداد کردن دادگاه ‌های جمهوری اسلامی ايران.» از «اتهامات» اين نويسنده عضو کانون نويسندگان است.

در حال حاضر، اقدام به زندانی کردن رييس دانا و اجرای حکم زندان فقط از اين رو صورت می گيرد که وی در روزهای پيشين از تصميم دولت احمدی نژاد برای تغيير قانون کار انتقاد کرده بود.

کانون نويسندگان ايران در تبعيد، اجرای حکم زندان رييس دانا، دستگيری روزنامه نگاران، فشار بر زنان و دستگيری کارگران و در خطر اعدام قرار دادن فعالان سياسی را به شدت محکوم می کند.

جمهوری اسلامی با اين سياست ها نمی تواند جامعه را به خفقان و سکوت وادارد. جامعه ما معترض است و جمهوری اسلامی رفتنی ست. اين مساله دير و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد.

کانون نويسندگان ايران در تبعيد
۲۱ مه ۲۰۱۲


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016